AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy az élelmiszerek címkéin fel kellene tüntetni, ha azok mesterséges intelligencia (AI) alkalmazásával készültek.
Az Ingredient Communications megrendelésére a SurveyGoo által 2024 októberében az Egyesült Királyságban és az USA-ban végzett kutatásban több mint a válaszadók fele (55%) határozottan egyetértett ezzel, és csak 4% utasította el az ötletet.
A résztvevők 78%-a szerint az AI alkalmazását az élelmiszerek tervezése és gyártása során törvényileg kellene szabályozni, míg csak 6% nem értett ezzel egyet. Bár a válaszadók több mint fele (52%) úgy gondolja, hogy az AI pozitív fejlesztés, amely az emberiség javát szolgálja, csupán 42% nyilatkozott kedvezően az AI technológiával készült élelmiszerek kapcsán.
Generációs különbségek is megfigyelhetők: a Z (65%) és az Y generáció (57%) többsége támogatja az AI alkalmazását az élelmiszeriparban, ezzel szemben az X generáció (44%) és a baby boomerek (25%) jóval kevésbé lelkesek.
Biztonsági aggályok és bizalmatlanság
A kutatás rávilágított, hogy a válaszadók 44%-a szerint az AI-technológiával készült élelmiszerek kevésbé lehetnek biztonságosak. Mindössze 26% mondta, hogy szívesebben vásárolna ilyen termékeket, míg 29% elutasítóan áll hozzájuk.
Richard Clarke, az Ingredient Communications ügyvezetője szerint az élelmiszeripari vállalatoknak figyelembe kell venniük a fogyasztók érzéseit, különösen az AI átlátható használatát illetően. Clarke felhívta a figyelmet arra, hogy az álhírek és a félelmek gyorsan terjedhetnek, ahogy ez a genetikailag módosított növények esetében is történt 30 éve. Szerinte a vállalatoknak kommunikációs stratégiát kell kidolgozniuk azzal kapcsolatosan, mi módon tájékoztatják a közvéleményt az AI alkalmazásának módjáról.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával növeli nyereségét a Kifli.hu anyacége
A mesterséges intelligencia (AI) nem csak a jövő, hanem egy…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia minden szinten – új korszakot nyit a Bosch az innovációban
A budapesti AI Symposiumon bemutatott fejlesztések alapján a Bosch már…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >