AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy az élelmiszerek címkéin fel kellene tüntetni, ha azok mesterséges intelligencia (AI) alkalmazásával készültek.
Az Ingredient Communications megrendelésére a SurveyGoo által 2024 októberében az Egyesült Királyságban és az USA-ban végzett kutatásban több mint a válaszadók fele (55%) határozottan egyetértett ezzel, és csak 4% utasította el az ötletet.
A résztvevők 78%-a szerint az AI alkalmazását az élelmiszerek tervezése és gyártása során törvényileg kellene szabályozni, míg csak 6% nem értett ezzel egyet. Bár a válaszadók több mint fele (52%) úgy gondolja, hogy az AI pozitív fejlesztés, amely az emberiség javát szolgálja, csupán 42% nyilatkozott kedvezően az AI technológiával készült élelmiszerek kapcsán.
Generációs különbségek is megfigyelhetők: a Z (65%) és az Y generáció (57%) többsége támogatja az AI alkalmazását az élelmiszeriparban, ezzel szemben az X generáció (44%) és a baby boomerek (25%) jóval kevésbé lelkesek.
Biztonsági aggályok és bizalmatlanság
A kutatás rávilágított, hogy a válaszadók 44%-a szerint az AI-technológiával készült élelmiszerek kevésbé lehetnek biztonságosak. Mindössze 26% mondta, hogy szívesebben vásárolna ilyen termékeket, míg 29% elutasítóan áll hozzájuk.
Richard Clarke, az Ingredient Communications ügyvezetője szerint az élelmiszeripari vállalatoknak figyelembe kell venniük a fogyasztók érzéseit, különösen az AI átlátható használatát illetően. Clarke felhívta a figyelmet arra, hogy az álhírek és a félelmek gyorsan terjedhetnek, ahogy ez a genetikailag módosított növények esetében is történt 30 éve. Szerinte a vállalatoknak kommunikációs stratégiát kell kidolgozniuk azzal kapcsolatosan, mi módon tájékoztatják a közvéleményt az AI alkalmazásának módjáról.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államok kilép az Egészségügyi Világszervezetből
Az Egyesült Államok kilép az Egészségügyi Világszervezetből (WHO) – jelentette…
Tovább olvasom >A vásárlók többsége anélkül használja a generatív AI-t, hogy tudna róla
Egy új tanulmány szerint az Egyesült Államokban a fogyasztók 71%-a…
Tovább olvasom >Mélyben a VOSZ Barométer, de a kilátások biztatók
Rekord alacsony szintre csökkent a két éve elindított VOSZ Barométer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több száz oldalas jelentés készült a világ jövőjéről
Több száz oldalas tudományos jelentés készült a világ jövőjéről, amelyből…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >Így csökkenthetik négy lépésben a cégek higiéniai karbonlábnyomukat
Okos megoldásokkal a cégek csökkenthetik a hulladék mennyiségét, mérsékelhetik ökolábnyomukat,…
Tovább olvasom >