AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy az élelmiszerek címkéin fel kellene tüntetni, ha azok mesterséges intelligencia (AI) alkalmazásával készültek.
Az Ingredient Communications megrendelésére a SurveyGoo által 2024 októberében az Egyesült Királyságban és az USA-ban végzett kutatásban több mint a válaszadók fele (55%) határozottan egyetértett ezzel, és csak 4% utasította el az ötletet.
A résztvevők 78%-a szerint az AI alkalmazását az élelmiszerek tervezése és gyártása során törvényileg kellene szabályozni, míg csak 6% nem értett ezzel egyet. Bár a válaszadók több mint fele (52%) úgy gondolja, hogy az AI pozitív fejlesztés, amely az emberiség javát szolgálja, csupán 42% nyilatkozott kedvezően az AI technológiával készült élelmiszerek kapcsán.
Generációs különbségek is megfigyelhetők: a Z (65%) és az Y generáció (57%) többsége támogatja az AI alkalmazását az élelmiszeriparban, ezzel szemben az X generáció (44%) és a baby boomerek (25%) jóval kevésbé lelkesek.
Biztonsági aggályok és bizalmatlanság
A kutatás rávilágított, hogy a válaszadók 44%-a szerint az AI-technológiával készült élelmiszerek kevésbé lehetnek biztonságosak. Mindössze 26% mondta, hogy szívesebben vásárolna ilyen termékeket, míg 29% elutasítóan áll hozzájuk.
Richard Clarke, az Ingredient Communications ügyvezetője szerint az élelmiszeripari vállalatoknak figyelembe kell venniük a fogyasztók érzéseit, különösen az AI átlátható használatát illetően. Clarke felhívta a figyelmet arra, hogy az álhírek és a félelmek gyorsan terjedhetnek, ahogy ez a genetikailag módosított növények esetében is történt 30 éve. Szerinte a vállalatoknak kommunikációs stratégiát kell kidolgozniuk azzal kapcsolatosan, mi módon tájékoztatják a közvéleményt az AI alkalmazásának módjáról.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >