AI-alapú kasszanélküli technológiát vezet be az Aldi az Egyesült Államokban
A Grabango által fejlesztett technológia az Amazon „Just Walk Out” technológiájához hasonló és Chicago egyik külvárosi Aldi-üzletében került bevezetésre
A német Aldi és partnere a Grabango hivatalosan is bejelentették a kasszanélküli technológiát kínáló Aldigo kísérleti program elindulását a diszkontlánc egyik Chicagoi üzletében – tudósított a napokban a Supermarket News. A bejelentés mintegy két héttel azután történt, hogy az Amazon közölte, kivezeti saját kasszanélküli „Just Walk Out” technológiáját és helyette saját AI-alapú bevásárlókocsijára, a Dash Cart-ra koncentrál.
Február elején a Grocery Dive tudósítása alapján már beszámoltunk az új technológia bevezetéséről, amelyet a két vállalat 2023 vége óta tesztel.
A vásárlók a Grabango alkalmazás letöltése után, a termékeket a kosarukba helyezhetik, majd vásárlás végén az alkalmazásban lévő QR-kód beolvasása után a vásárlás végösszege egy online számlára terhelődik.
Az üzletben elhelyezett kamerák számítógépes látás és mesterséges intelligencia segítségével követik nyomon, hogy a vásárló mely termékeket vette le a polcokról.
A keddi bejelentés szerint a Grabango az Aldi-partnerség keretében vezeti be először a technológiát normál méretű élelmiszerüzletben. Hasonló technológia, így az Amazon „Just Walk Out” technológiája is, jellemzően kisebb méretű üzletekben elérhető.
A Supermarket News cikke szerint az Aldi azt állítja, sem az üzlet planogramját, sem a termékkihelyezést nem változtatták meg a technológiához való alkalmazkodás kedvéért.
Kapcsolódó cikkeink
Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >Többségi részesedést szerzett a Danone a növényi alapú Kate Farmsban
Bejelentette a francia Danone, hogy többségi részesedést vásárol az amerikai…
Tovább olvasom >AI-jal gyorsítja az Amazon az aznapi kiszállítást Európában
Az Amazon bejelentette, hogy a következő 12 hónapban 20 új…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >