AI-alapú kasszanélküli technológiát vezet be az Aldi az Egyesült Államokban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 04. 19. 09:39

A Grabango által fejlesztett technológia az Amazon „Just Walk Out” technológiájához hasonló és Chicago egyik külvárosi Aldi-üzletében került bevezetésre

A német Aldi és partnere a Grabango hivatalosan is bejelentették a kasszanélküli technológiát kínáló Aldigo kísérleti program elindulását a diszkontlánc egyik Chicagoi üzletében – tudósított a napokban a Supermarket News. A bejelentés mintegy két héttel azután történt, hogy az Amazon közölte, kivezeti saját kasszanélküli „Just Walk Out” technológiáját és helyette saját AI-alapú bevásárlókocsijára, a Dash Cart-ra koncentrál.

Február elején a Grocery Dive tudósítása alapján már beszámoltunk az új technológia bevezetéséről, amelyet a két vállalat 2023 vége óta tesztel.

A vásárlók a Grabango alkalmazás letöltése után, a termékeket a kosarukba helyezhetik, majd vásárlás végén az alkalmazásban lévő QR-kód beolvasása után a vásárlás végösszege egy online számlára terhelődik.

Az üzletben elhelyezett kamerák számítógépes látás és mesterséges intelligencia segítségével követik nyomon, hogy a vásárló mely termékeket vette le a polcokról.

A keddi bejelentés szerint a Grabango az Aldi-partnerség keretében vezeti be először a technológiát normál méretű élelmiszerüzletben. Hasonló technológia, így az Amazon „Just Walk Out” technológiája is, jellemzően kisebb méretű üzletekben elérhető.

A Supermarket News cikke szerint az Aldi azt állítja, sem az üzlet planogramját, sem a termékkihelyezést nem változtatták meg a technológiához való alkalmazkodás kedvéért.

 

Kapcsolódó cikkeink