AI-alapú kasszanélküli technológiát vezet be az Aldi az Egyesült Államokban
A Grabango által fejlesztett technológia az Amazon „Just Walk Out” technológiájához hasonló és Chicago egyik külvárosi Aldi-üzletében került bevezetésre
A német Aldi és partnere a Grabango hivatalosan is bejelentették a kasszanélküli technológiát kínáló Aldigo kísérleti program elindulását a diszkontlánc egyik Chicagoi üzletében – tudósított a napokban a Supermarket News. A bejelentés mintegy két héttel azután történt, hogy az Amazon közölte, kivezeti saját kasszanélküli „Just Walk Out” technológiáját és helyette saját AI-alapú bevásárlókocsijára, a Dash Cart-ra koncentrál.
Február elején a Grocery Dive tudósítása alapján már beszámoltunk az új technológia bevezetéséről, amelyet a két vállalat 2023 vége óta tesztel.
A vásárlók a Grabango alkalmazás letöltése után, a termékeket a kosarukba helyezhetik, majd vásárlás végén az alkalmazásban lévő QR-kód beolvasása után a vásárlás végösszege egy online számlára terhelődik.
Az üzletben elhelyezett kamerák számítógépes látás és mesterséges intelligencia segítségével követik nyomon, hogy a vásárló mely termékeket vette le a polcokról.
A keddi bejelentés szerint a Grabango az Aldi-partnerség keretében vezeti be először a technológiát normál méretű élelmiszerüzletben. Hasonló technológia, így az Amazon „Just Walk Out” technológiája is, jellemzően kisebb méretű üzletekben elérhető.
A Supermarket News cikke szerint az Aldi azt állítja, sem az üzlet planogramját, sem a termékkihelyezést nem változtatták meg a technológiához való alkalmazkodás kedvéért.
Kapcsolódó cikkeink
A kiberbűnözés kora 2025 – Új gazdasági realitás
A kiberbűnözés éves globális kára 2028-ra elérheti a 14 ezer…
Tovább olvasom >A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >Vásárlói tudatosság és digitális átalakulás: 2024 FMCG-piaci tanulságai
Alábbi összeállításunkban több nagy elemző cég aktuális adatait, insightjait idézve…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marika hazatér
A magyarországi Ír Nagykövetség a Szent Patrik-napot március 17-én a…
Tovább olvasom >Dohányboltok: kevesebb termék, koncentrált forgalom, új növekedési utak
A nemzeti dohányboltok FMCG-forgalma – tehát a dohánytermékeket nem tartalmazó…
Tovább olvasom >Az Innovációk napján átadtuk az „Inno d’Or – Év innovációja 2025” díjakat
Idén ötödik alkalommal került megrendezésre a Trade magazin által életre…
Tovább olvasom >