AI-alapú kasszanélküli technológiát vezet be az Aldi az Egyesült Államokban
A Grabango által fejlesztett technológia az Amazon „Just Walk Out” technológiájához hasonló és Chicago egyik külvárosi Aldi-üzletében került bevezetésre
A német Aldi és partnere a Grabango hivatalosan is bejelentették a kasszanélküli technológiát kínáló Aldigo kísérleti program elindulását a diszkontlánc egyik Chicagoi üzletében – tudósított a napokban a Supermarket News. A bejelentés mintegy két héttel azután történt, hogy az Amazon közölte, kivezeti saját kasszanélküli „Just Walk Out” technológiáját és helyette saját AI-alapú bevásárlókocsijára, a Dash Cart-ra koncentrál.
Február elején a Grocery Dive tudósítása alapján már beszámoltunk az új technológia bevezetéséről, amelyet a két vállalat 2023 vége óta tesztel.
A vásárlók a Grabango alkalmazás letöltése után, a termékeket a kosarukba helyezhetik, majd vásárlás végén az alkalmazásban lévő QR-kód beolvasása után a vásárlás végösszege egy online számlára terhelődik.
Az üzletben elhelyezett kamerák számítógépes látás és mesterséges intelligencia segítségével követik nyomon, hogy a vásárló mely termékeket vette le a polcokról.
A keddi bejelentés szerint a Grabango az Aldi-partnerség keretében vezeti be először a technológiát normál méretű élelmiszerüzletben. Hasonló technológia, így az Amazon „Just Walk Out” technológiája is, jellemzően kisebb méretű üzletekben elérhető.
A Supermarket News cikke szerint az Aldi azt állítja, sem az üzlet planogramját, sem a termékkihelyezést nem változtatták meg a technológiához való alkalmazkodás kedvéért.
Kapcsolódó cikkeink
Az ár-érték arányra helyezi a hangsúlyt a Target iskolakezdési kampányában az Egyesült Államokban
A diszkontóriás július második hetében indította el iskolakezdési kampányát, amelyben…
Tovább olvasom >Kihirdették az Európai Unió mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét
A mai napon kihirdették az EU mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét…
Tovább olvasom >Leépít az Upside Foods
A sejttenyésztett húst előállító vállalat a „bizonytalan makrokörnyezetre” hivatkozva tervez…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >