AI-alapú hűtéstechnológiával csökkenti energiaköltségeit a brit Tesco
Mesterséges intelligencia alapú hűtéstechnológiát vezetett be a brit Tesco, hogy 10%-kal csökkentse energiaköltségeit, és több mint 385 tonna szén-dioxidot takarítson meg operációjában.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A kísérleti program keretében a kiskereskedő a Star Refrigeration „Ethos AI” adatvezérelt teljesítményoptimalizálási és intelligens felügyeleti szolgáltatását először három, majd további öt telephelyen vezette be, minek eredményeképpen 21 hónap alatt 4 GWh-nyi energiát takarított meg, és 385 tonnával csökkentette a CO2-kibocsátást.
Az Ethos segítségével a Tesco képes volt hatékonyabban kezelni az előre jelzett és a valós használat során megmutatkozó energiateljesítményben felmerült eltéréseket, javítani a megbízhatóságot, és előre látni a hűtőberendezésekkel kapcsolatos esetleges problémákat még azelőtt, hogy azok veszélyt jelentettek volna a működésre.
Az Ethos adatai lehetővé tették a Tesco StarCare karbantartó csapatának is megtalálni az optimális egyensúlyt a működési hatékonyság és az energiafogyasztás között, és fejlesztéseket végezni, beleértve a beállítások módosítását, a kondenzátorok levegőjének kiürítését és a javításokat.
A Star Refrigeration szerint ezek az intézkedések energiaoptimalizálási szempontból „jelentős” javulást eredményeztek.
A változtatások részeként a Tesco úgy döntött, hogy a hűtési hőmérsékletet ingatlanjaiban megemeli 1°C-kal, ami bár „kihívást jelentett a hagyományos gyakorlattal szemben”, de „jelentős energiamegtakarítást” hozott. //
Kapcsolódó cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >Új korszak hajnalán: így készülnek a kiadók a „Google Zero” világára
A Google keresőfelületeinek átalakulása, a mesterséges intelligencia térnyerése és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >