AI-alapú hűtéstechnológiával csökkenti energiaköltségeit a brit Tesco
Mesterséges intelligencia alapú hűtéstechnológiát vezetett be a brit Tesco, hogy 10%-kal csökkentse energiaköltségeit, és több mint 385 tonna szén-dioxidot takarítson meg operációjában.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A kísérleti program keretében a kiskereskedő a Star Refrigeration „Ethos AI” adatvezérelt teljesítményoptimalizálási és intelligens felügyeleti szolgáltatását először három, majd további öt telephelyen vezette be, minek eredményeképpen 21 hónap alatt 4 GWh-nyi energiát takarított meg, és 385 tonnával csökkentette a CO2-kibocsátást.
Az Ethos segítségével a Tesco képes volt hatékonyabban kezelni az előre jelzett és a valós használat során megmutatkozó energiateljesítményben felmerült eltéréseket, javítani a megbízhatóságot, és előre látni a hűtőberendezésekkel kapcsolatos esetleges problémákat még azelőtt, hogy azok veszélyt jelentettek volna a működésre.
Az Ethos adatai lehetővé tették a Tesco StarCare karbantartó csapatának is megtalálni az optimális egyensúlyt a működési hatékonyság és az energiafogyasztás között, és fejlesztéseket végezni, beleértve a beállítások módosítását, a kondenzátorok levegőjének kiürítését és a javításokat.
A Star Refrigeration szerint ezek az intézkedések energiaoptimalizálási szempontból „jelentős” javulást eredményeztek.
A változtatások részeként a Tesco úgy döntött, hogy a hűtési hőmérsékletet ingatlanjaiban megemeli 1°C-kal, ami bár „kihívást jelentett a hagyományos gyakorlattal szemben”, de „jelentős energiamegtakarítást” hozott. //
Kapcsolódó cikkeink
Bemutatjuk a média és marketingkommunikációs szakmai AI Guide-ot
A legjelentősebb hazai kommunikációs szakmai szervezetek példaértékű együttműködésében készült el…
Tovább olvasom >Deloitte: átalakítja a pénzügyi szektort a mesterséges intelligencia
Jelentős hatékonyságnövekedést és új üzleti lehetőségeket teremtve hoz gyökeres változásokat…
Tovább olvasom >Vásárlói tudatosság és digitális átalakulás: 2024 FMCG-piaci tanulságai
Alábbi összeállításunkban több nagy elemző cég aktuális adatait, insightjait idézve…
Tovább olvasom >További cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >75 év szenvedély, teljesítmény és innováció – a Shell és a Scuderia Ferrari HP ikonikus együttműködését ünneplik világszerte
A Shell idén ünnepli a Scuderia Ferrari HP-vel való legendás…
Tovább olvasom >