AI-alapú hűtéstechnológiával csökkenti energiaköltségeit a brit Tesco
Mesterséges intelligencia alapú hűtéstechnológiát vezetett be a brit Tesco, hogy 10%-kal csökkentse energiaköltségeit, és több mint 385 tonna szén-dioxidot takarítson meg operációjában.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A kísérleti program keretében a kiskereskedő a Star Refrigeration „Ethos AI” adatvezérelt teljesítményoptimalizálási és intelligens felügyeleti szolgáltatását először három, majd további öt telephelyen vezette be, minek eredményeképpen 21 hónap alatt 4 GWh-nyi energiát takarított meg, és 385 tonnával csökkentette a CO2-kibocsátást.
Az Ethos segítségével a Tesco képes volt hatékonyabban kezelni az előre jelzett és a valós használat során megmutatkozó energiateljesítményben felmerült eltéréseket, javítani a megbízhatóságot, és előre látni a hűtőberendezésekkel kapcsolatos esetleges problémákat még azelőtt, hogy azok veszélyt jelentettek volna a működésre.
Az Ethos adatai lehetővé tették a Tesco StarCare karbantartó csapatának is megtalálni az optimális egyensúlyt a működési hatékonyság és az energiafogyasztás között, és fejlesztéseket végezni, beleértve a beállítások módosítását, a kondenzátorok levegőjének kiürítését és a javításokat.
A Star Refrigeration szerint ezek az intézkedések energiaoptimalizálási szempontból „jelentős” javulást eredményeztek.
A változtatások részeként a Tesco úgy döntött, hogy a hűtési hőmérsékletet ingatlanjaiban megemeli 1°C-kal, ami bár „kihívást jelentett a hagyományos gyakorlattal szemben”, de „jelentős energiamegtakarítást” hozott. //
Kapcsolódó cikkeink
2,3 millió eurós befektetési kört zárt a magyar kódmodernizáló AI-startup, a Kodesage
Sikeresen zárta első, 2,3 millió eurós korai magvető befektetési körét…
Tovább olvasom >Megérkeztek az okos asszisztenssel felvértezett telefonok
Eljött a mobiltelefonok új korszaka: a mesterséges intelligencia (MI) beépítése…
Tovább olvasom >Megszünteti az Asda árösszehasonlító programját
Mindösszesen egy év után megszünteti az Asda az Aldi és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >