Ahol a nagyok csapolnak
A Magyar Sörgyártók Szövetségének 2024-es jelentése szerint 2024-ben a hordós sörök értékesítése 394 ezer hl-t ért el, míg 2023-ban 386 ezer hl-t tett ki. Ez 2,1%-os emelkedést jelentett, 7%-os részarányt biztosítva a teljes sörértékesítésen belül. Ugyanakkor a sörforgalom mindössze 18%-át adta a vendéglátás.
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.

Spiegel György
marketingigazgató
Borsodi Sörgyár
A tavalyi, teljes sörpiacot jellemző növekedés után – magyarázza Spiegel György, a Borsodi Sörgyár marketingigazgatója – az idei év visszafogottabban indult forgalom szempontjából – vélhetően a hűvös tavasz miatt. A főszezon még előttünk áll, de 2025-ben várhatóan nem fognak megdőlni a 2022-es év forgalmi adatai.
A csapolt sörök iránti kereslet a pandémia után ismét fellendült, csapolt prémium söreink változatlan népszerűségnek örvendenek. A nyár a sörpiac hagyományos főszezonja; jelen vagyunk több magas látogatottságú rendezvényen, és majd minden népszerű vízparti üdülőhelyen is találkozhatnak csapolt söreinkkel az arra szomjazók. Fogyasztáshelyi promóciókkal, azonnali nyerési lehetőségekkel és online promóciókkal is támogatjuk a Borsodi és prémium márkáink, többek között a Coors, a Miller és a Staropramen ismertségét.
A COVID óta nem minden fogyasztó tért vissza a vendéglátóhelyekre – véli Laurinyecz Tünde, a Dreher Sörgyárak trade marketing managere –, és akik visszatértek, azok is mérsékeltebben fogyasztanak. Ugyanakkor megvannak azok a HoReCa-egységek, amelyek keresik az új lehetőségeket, és a söripari trendekben rejlő lehetőségeket kihasználva megtalálják a fizetőképes keresletet. A minőségi csapolt sör élménye ezt szépen tudja támogatni.
A prémium sörök a Drehernél a csapoltsör-forgalom 70%-át teszik ki. Az elmúlt években a kraft söreink népszerűsége töretlen, a klasszikus Dreher Bak, Dreher Hidegkomlós mellett a Dreher Meggy is elérhető csapon a HB Búza és a Floris mellett. Az ANTL márka, amely 2021 óta színesíti a portfóliót, a tradíció és az innováció találkozása.
Az idei szezonban is nagy hangsúlyt fektetünk a csapolt söreink forgalmának növelésére. A Peroni és Dreher márkáinkon is országos fogyasztói promóció keretében értékes ajándékokat nyerhetnek a vendéglátóhelyeken csapolt sört választó és a játékban részt vevő fogyasztóink.
– Folyamatosan fejlesztett portfóliónkkal – hangsúlyozza Spiegel György – a fogyasztók lehető legszélesebb körét tudjuk megszólítani. Ugyanakkor nemzetközi szinten is jellemző, hogy az alkoholmentes termékek növekvő népszerűségét a csapolt kínálat nem tudta lekövetni, ez a szegmens a mai napig alulreprezentált. Ennek egyik oka, hogy az alkoholmentes termékek kezelése, tárolása és szállítása is olyan feltételeket igényel, amelyek jelentősen eltérnek az alkoholt tartalmazó sörökétől.
Fogyasztóinkat és partnereinket folyamatosan a legjobb minőségű termékekkel tudjuk ellátni, ennek érdekében igyekszünk hosszú távú kapcsolatokat kialakítani a beszállítóinkkal, és szigorú feltételeket határoztunk meg valamennyi alapanyagunk tekintetében. Laboratóriumi vizsgálatok is megelőzik a főzés alapanyagainak bevizsgálását, akárcsak a főzési folyamatokat és a lefőzött termékek tesztelését. A HoReCa-partnereink részére tisztító adaptert szerelünk fel, hogy minden hordócserénél megtörténhessen a vizes tisztítás, és meghatározott időközönként vegyszeres tisztítást is végzünk a rendszereken.

Laurinyecz Tünde
trade marketing manager
Dreher Sörgyárak
– Sörfőzőmestereink az ANTL márkanév alatt mutatják be – emeli ki Laurinyecz Tünde –, hogyan értelmezik újra a klasszikus sörtípusokat a legújabb trendek mentén. Az üzemtől külön működő Sörműhely célja, hogy a kreatív gondolatok bemutatása mellett teret adjon a szakértők és fogyasztók közötti párbeszédnek.
Évek óta sikerrel fut a Csapolt Minőség programunk, amely elméleti és gyakorlati oktatásból áll, miközben olyan technikai részletekbe is beavatják a résztvevőket, mint például a berendezések megfelelő karbantartása, tisztítása. A vállalat partnerei minden évben megkaphatják a szükséges oktatást a legmagasabb minőségi elvárásoknak megfelelő sörkezelésről. A kezdeményezés a fogyasztókat is tudatosabbá teszi, akik könnyebben meg tudják találni azokat a vendéglátóhelyeket, ahol minőségi sörélményben lehet részük, miközben azt is elsajátítják, hogy milyen elvárásuk lehet a sörözőkkel, vendéglátóegységekkel szemben.
Kapcsolódó cikkeink
130 éves Soproni Sörgyár
A kormány továbbra is stratégiai ágazatként tekint az élelmiszeriparra, ezért…
Tovább olvasom >Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Promóció 2025: egyszerűség, adat, élmény
A Promóciók napjának nyitóelőadását Barna Tamás, a Republic Group tulajdonos-ügyvezetője…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fontos megmutatni a vallásturisztikai helyszíneket, ezért indult el a Peregrinus platform
Magyarország kormánya fontosnak tartja megmutatni Székelyföld vallásturisztikai helyszíneit, és anyagi…
Tovább olvasom >Elindult a Székely Gyors és a Csíksomlyó Expressz Erdélybe
Elindult a Székely Gyors és a Csíksomlyó Expressz a csíksomlyói…
Tovább olvasom >Nők étterme
Különleges kampánnyal hívja fel a figyelmet a női vállalkozók szerepére…
Tovább olvasom >