Ahány haj, annyi hajápoló

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 06. 06. 11:56

A kozmetikai kategóriák közül az egyik legnagyobb a sokszereplős, még mindig növekedni tudó hajápolás. Szorosan kapcsolódik hozzá a hajformázás termékköre, ami szinte a legkisebb kozmetikai kategória. Idén a fő trend a hajdúsító és a kiegyenesítő hatás, az innovációk és a kommunikáció is erre a két tényezőre összpontosítanak.

Az Unilever tapasztalata az, hogy az elmúlt évben a fogyasztók az innovációkkal szemben előnyben részesítették a megbízható, régről ismert márkákat, mint például a Baba sampon termékcsaládot, amely elérhető árú, emellett 400 ml-es, vagyis az átlagnál nagyobb kiszerelésben kapható.

A Baba termékek rendkívül jó ár-érték arányukkal, nagyobb kiszerelésükkel hódítanak, és a vásárlói szokások változására válaszolva ma már a diszkontokban is kaphatóak.

Új formulák, új kiszerelési megoldások

A Henkel ebben az évben minden kategóriában vezetett be újdonságokat az első negyedévben. Januárban kerültek a polcokra az új Schauma Superfruits Tápláló és Superfruits Vitamin samponok, balzsamok, melyek regenerálják a száraz, töredezett hajat és erősítik, ápolják azt. Az új hajápoló, spray kiszerelésű balzsamok pedig a mai modern követelményeknek megfelelően azonnali ápolást nyújtanak a hajnak, és nem kell őket hajmosás után kimosni.

A magasabb árkategóriájú Gliss Kur márka is hozott innovációt – a Satin Relax termékcsaládot, amelynek hatékony, göndörödés elleni formulája kisimítja a hajszálakat és fényes hajat biztosít.

Legújabb hajápolási és hajformázási márkájuk, a Syoss pedig bemutatta a Syoss Smooth Relax hajkiegyenesítő samponokat és balzsamokat, valamint a Syoss Fix & Smooth hajformázó termékeket a száraz, töredezett haj ápolására, a fényes, sima haj biztosítására.

A Syoss gondolt a férfi vásárlókra is, ezért kétféle sampont dobott piacra: a Syoss Men Power & Strength erő és vitalitás, a hajnak dússágot kölcsönző változatot, valamint a Syoss Men Clean & Fresh, a zsíros hajra megoldást nyújtó terméket. A Syoss Men hajzselék – Power Hold extrém erős és Ultra Hold – tartást és rugalmasságot adnak a frizurának.

A piacvezető Taft hajformázó család új taggal bővült márciustól, a Power & Fullness hajlakk és hajhab megaerős tartást kölcsönöznek a vékony szálú hajnak.

A fiatal célcsoportnak is szolgálnak innovációval. A Got2b POWDER’ful hajformázó porok dússágot, illetve matt hatást eredményeznek. A Got2b Rockin’it hajlakk-hajzselé pedig megbízható tartást garantál az éjszakai pörgés idejére is.

Az elmúlt év nem telt el eseménytelenül az Unilever és a Dove hajápoló termékek életében sem.

A Dove továbbfejlesztette a márka alá tartozó samponok és balzsamok formuláját és illatát, aminek köszönhetően az új Dove Repair Therapy termékcsalád egyedülálló megoldást kínál a haj megújításában és védelmében minden hajtípusra. A Micro Moisture szérumnak és a Fibre Active molekuláknak köszönhetően segít helyreállítani a haj szerkezetét és megelőzi a hajvégek töredezését. A Dove a jövőben még nagyobb hangsúlyt fektet majd szakértői küldetésére: sokszínű kínálatával megoldást szeretne találni minden hajtípusra, -formára és -színre.

Integrált kommunikáció

minden csatornán

A Henkel minden termékbevezetését támogatja a tv-ben, illetve magazinokban megjelenő hirdetésekkel. Természetesen másodlagos polci kihelyezésekkel és POS-anyagokkal is segítik a hatékony instore megjelenést, hogy a fogyasztók mielőbb megismerjék, a vásárlók pedig a kosarakba helyezzék az új termékeiket.

Az a vásárlók megnyerése érdekében a különböző típusú marketingeszközök széles körű alkalmazására törekszik, emellett nagy hangsúlyt fektet márkái bolti megjelenésére, láthatóságára is mind a polcokon, mind a másodlagos kihelyezéseken. A termékdömpingből speciális – csatorna- és partnerspecifikus – ajánlatokkal, innovációkkal és látványos bolti megjelenésekkel lehet kiemelkedni.

A vásárlók körében legnépszerűbbek az árakciók, az összecsomagolások (duopack, triopack), valamint a túltöltések (+25% sampon ingyen). Ezen kívül fontos, hogy a promóció az újságos megjelenésen kívül látványos eladáshelyi másodkihelyezéssel is támogatva legyen. Az Unilever a hajápolás-kategóriában elsősorban ezeket a jól bevált eszközöket alkalmazza kereskedelmi aktivitásaiban a jövőben is, összehangolva a médiatámogatásokkal. n

K. I.

Kapcsolódó cikkeink