Agrárpavilonnal és látványkonyhával népszerűsíti a magyar élelmiszereket Kínában az Agrármarketing Centrum
A Magyar Kormány delegációja, valamint Orbán Viktor miniszterelnök részvételével nyitották meg Sanghajban a Kínai Nemzetközi Import Expo Magyar Országpavilonját 2018. november 6-án. Az ötnapos eseményen hazánk díszvendégként vesz részt. A nemzeti pavilonban az Agrármarketing Centrum (AMC) szervezésében egy látványkonyha, valamint egy 90 négyzetméteres Agrárpavilon várja a látogatókat. A kínai közönség prémium borokat, minőségi ásványvizeket, kacsa- és libapehely termékeket és édességeket kóstolhat meg.
Az AMC szervezésében megvalósuló Agrárpavilont Nagy István agrárminiszter és az AMC vezetőinek jelenlétében nyitottak meg. Az agrárstand kilenc kiállítója elsősorban prémium termékeket – borokat, ásványvizeket, kacsa- és libapehely termékeket, szörpöket, sajtokat és tejtermékeket, valamint édességeket – mutat be. Az Agrárpavilon AMC által támogatott kiállítói megjelenéseivel az eddig borokra, sertéshúsokra és feldolgozott sertéshús áruféleségekre koncentrálódott magyar élelmiszer- és agrárágazati exportválaszték bővítését szolgálja, valamint arra törekszik, hogy ráirányítsa a figyelmet az ázsiai térség módosabb társadalmi rétegeinek egyre növekvő célcsoportjaira. A pavilon arculata a magyar tradíciók tiszteletére, a fenntartható, természetességben rejlő értékekre és a modern, innovatív lehetőségeket kiaknázó magyar mezőgazdaságra fókuszál. A magyar kultúrtájra jellemző tornácos parasztházat imitáló megjelenést interaktív, digitális megoldások (pl. LED kivetítő, VR látcső, AR szemüveg, nézelődő kút) teszik egyedivé, innovatívvá.
A megjelenéssel kapcsolatban az AMC ügyvezető igazgatója, Ondré Péter elmondta: a sanghaji expo komoly lendületet ad a kínai-magyar üzleti kapcsolatok fejlődéséhez. A több évtizedes tapasztalattal és tekintélyes szaktudással rendelkező AMC küldetésének tekinti, hogy minél szélesebb körben megismertesse, megszerettesse és népszerűsítse az egészséges, ízletes, nemzeti tradícióinkhoz hű, környezettudatos technológiával készített, kiváló minőségű magyar termékeket. Az ügyvezető hozzátette: Kína hatalmas piacot jelent a magyar agrár- és élelmiszeripar számára, hiszen Kína Magyarország 10. legfontosabb kereskedelmi partnere.
Az AMC ügyvezető igazgatója november 5-én részt vett a Nemzeti Kereskedőház Zrt. által szervezett „Taste of Europe” elnevezésű üzletember találkozón és kerekasztal-beszélgetésen is, ahol hangsúlyozta: Kína és a kínai fogyasztók igényei sokat változtak az utóbbi időben, az erősödő középosztály komoly piac a minőségi, biztonságos magyar termékek számára. A kínai egy-gyermek politika már a múlté, így jelentős exportpotenciál van a hazai bébitápszer-gyártásban – közölte az ügyvezető igazgató, kiemelve, hogy fontos megértenünk, hogy miként változik ez az óriási ország és alkalmazkodnunk kell az eltérő régióik eltérő igényeihez.
Az AMC a nemzeti stand egy részén látványkonyhát is üzemeltet a kiállítás ideje alatt. A főzések alkalmával az ázsiai kultúrvilágot és a helyi gasztronómiai jellegzetességeket jól ismerő Huszár Krisztián séf készíti el az ízletes, a kínai gasztronómia világához illeszkedő, kiváló minőségű magyar alapanyagokból, hungarikumokból készült kóstolókat. A látványkonyha a magyar élelmiszereket, a magyar gasztronómiát és gasztroturizmusban rejlő lehetőségeket kívánja jobban megismertetni a kínai és az ázsiai térségből érkező látogatókkal.
Kapcsolódó cikkeink
Bezárja sanghaji gyárát a Yakult, átszervezéssel erősítene Kínában
A japán Yakult Honsha Sanghajban működő gyárának bezárásával tenné versenyképesebbé…
Tovább olvasom >Egyre népszerűbb hazánkban a halfogyasztás
A karácsonyi halkínálatot és a hazai haltermelés eredményeit mutatták be…
Tovább olvasom >AM: a Szupermenta termékteszt program többletinformációt ad a vásárláshoz
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Szupermenta termékteszt programja fontos többletinformációt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Gyümölcsöző kapcsolatok a frissáru globális piacán
A FRUIT LOGISTICA, a világ vezető frissáru-ipari szakkiállítása, 2025. február…
Tovább olvasom >