Ágazati egyeztető fórumot indított a turisztikai ügynökség
Rendszeres ágazati egyeztető fórumot indított a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) azzal a céllal, hogy a párbeszéd erősítésével, az aktuális feladatok és témák megvitatásával még hangsúlyosabban jeleníthesse meg a szakmai szervezetek javaslatait – közölte az MTÜ szerdán az MTI-vel.
Az első fórumot szerdán 10 meghatározó turisztikai szervezet bevonásával tartották, ennek egyik fontos témája az iparág digitalizációját elősegítő Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (Ntak) bővítése volt.
Horváth Péter, az MTÜ vezérigazgatója a közlemény szerint a rendezvényen elmondta: a fórumsorozat célja, hogy rendszeres szakmai párbeszéd mellett egyfajta tudásmegosztással is hozzájáruljon a vendégforgalom élénkítéséhez. Ennek érdekében az MTÜ havi szakmai hírlevelet is elindított decemberben.
Bődi Ivett, az MTÜ turizmus stratégiai megvalósításért felelős vezérigazgató-helyettese az ágazat idei évi eredményeit ismertetve kiemelte, az Ntak adatai alapján továbbra is töretlen a bizalom Magyarország iránt. 2022 első tizenegy hónapjában 35 millió vendégéjszakát regisztráltak a hazai szálláshelyek, ami 31 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbit. Hozzátette, pozitívan alakulnak az év utolsó hónapjának foglalási, előfoglalási adatai is: decemberben további 2 millió vendégéjszaka várható.
Az egyeztetésen az ágazat különböző területeit képviselő szervezetek képviselői egyetértettek abban, hogy a teljes körű online adatszolgáltatás elengedhetetlen feltétele annak, hogy a turizmus a magyar gazdaság erős húzóágazata legyen.
A fórumon ismertették az MTÜ által készített ágazati stratégia kiegészítését is, amelyet a napokban 40 hazai turisztikai szervezet kapott meg társadalmi véleményezésre – írták.
Bődi Ivett rámutatott, 2017-ben dolgozta ki a magyar turizmus első ágazati stratégiáját az NTS2030-at az MTÜ, majd a koronavírus-járvány hatásaira reagálva vizsgálták felül 2021-ben a Turizmus 2.0-ban. A világban jelenleg is zajló folyamatok pedig újra szükségessé tették ezt. Hangsúlyozta: a korábban rögzített, 2030-ig elérni kívánt stratégiai célok megmaradtak, ugyanakkor egyes irányvonalak esetében javasolt a hangsúlyok átértékelése, különös tekintettel a környezeti, gazdasági, társadalmi fenntarthatóságra.
Közölték: annak érdekében, hogy az ágazati szereplők mind pontosabban tervezhessenek már 2023-ra, az MTÜ ismertette a jövő évi marketing és értékesítési terveket. Az őszi hazai és nemzetközi kampány eredményeként mintegy 25 ezerrel több nemzetközi turista érkezett, a belföldi foglalások száma pedig hatezerrel nőtt a kampány hatására az Ntak adatai alapján.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Drasztikus az áremelkedés a Balatonnál
A Balaton környéki szállások árai idén átlagosan 10%-kal nőttek az…
Tovább olvasom >Szent György-hegyi bornapok: apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a természeti környezetben fejleszteni
Apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a tájba illő fejlesztéseket végrehajtani,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >A Borsodi a magyar futballválogatott hivatalos söre
Együttműködési megállapodást kötött a Borsodi Sörgyár és a Magyar Labdarúgó…
Tovább olvasom >