Afrikai sertéspestis: ágazati összefogást szorgalmaz az agrárkamara
Az afrikai sertéspestis miatti gazdasági károk mérséklése érdekében ágazati összefogást szorgalmaz a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) – mondta Éder Tamás, a szervezet élelmiszeriparért felelős alelnöke az M1 aktuális csatorna hétfői műsorában.
A szakember hangsúlyozta: eddig csak vaddisznókban mutatták ki az afrikai sertéspestist Magyarországon, és a sertéstenyésztőknek mindent meg kell tenniük annak érdekében, hogy a betegség ne terjedjen át a házi sertésekre, a lehető legszigorúbban be kell tartani az állategészségügyi szabályokat.
A sertéspestis megjelenése óta több ország tilalmat vezetett be a magyar sertéshúsra, így 40-50 ezer tonnányi exportpiacot veszítenek el a hazai termelők, ami a hazai sertéshústermelés több mint 10 százaléka – mondta a NAK alelnöke.
Éder Tamás úgy fogalmazott: kérdés, hogy a túlkínálat mennyire „nyomja” majd a piacot.
Már érzékelhető az árak csökkenése, ugyanakkor a tenyésztők költségei nem változtak. Fontos, hogy a feldolgozók és a kiskereskedők ne próbálják túlzottan leszorítani az árakat, mert az hosszabb távon sokkal súlyosabb gazdasági károkat okoz – fejtette ki az agrárkamara alelnöke. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >Megmenthető lenne a hazai bogyósgyümölcs-termesztés
Annak ellenére, hogy a fogyasztók és a feldolgozóipar részéről is…
Tovább olvasom >Zöldség-gyümölcs ágazati bulletint készített a FruitVeB és a NAK
Az elmúlt 10 év eredményeit összefoglaló zöldség-gyümölcs ágazati bulletint készített…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >