Áfacsökkentést sürget a Tej Terméktanács
Amennyiben a fogyasztói tejek általános forgalmi adója (áfa) 2016. január elsejétől 5 százalékra mérséklődne, a lakosság az olcsóbb magyar tejet venné a többségében áfacsalással Magyarországra érkező import helyett – ismertette a kormánynak tett javaslatukat Mélykuti Tibor, a Tej Terméktanács elnöke az M1 aktuális csatornán szerda reggel.
Hozzátette: a kereskedelmi láncok tagjai a Tej Terméktanácsnak és írásban vállalták, hogy áfacsökkentést érvényesítik a fogyasztói árakban, a magyar vásárlók zöme pedig árérzékeny.
Úgy vélte, hogy az áfacsalás kiszűrésében szintén segít a kormány által bevezetett elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszer (ekáer).
Rámutatott, hogy a tömeges import az EU-országok mezőgazdasági termékeivel szemben érvényesített orosz embargóra vezethető vissza, amelynek eredményeként a tejtermelő országok – mint Németország, Franciaország, Hollandia és Dánia – a környező országokban értékesíti több százezer tonna áruját. Egy kilogramm félkemény sajt 2 euróért áramlik be, ami éppenhogy fedezi az alapanyagköltséget – emelte ki az elnök.
Mélykuti Tibor szerint a másik probléma az UHT tej, amelyből még mindig több millió liter áramlik be, előállítási költségeket nem fedező áron. Szlovákiából például bruttó 125 forintért érkezik a tej, az olcsóság mögött pedig egyértelműen áfacsalás van – vélekedett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Itt a bejelentés: a tejtermékeket és a tojáspiacot is vizsgálja a GVH
Gyorsított ágazati vizsgálatokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tej…
Tovább olvasom >Elkezdték felhalmozni a tejet az emberek Szlovákiában
A szlovákiai száj- és körömfájás-járvány újabb gócpontjai hatására nő a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány – videóval
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >