Áfacsökkentést sürget a Tej Terméktanács
Amennyiben a fogyasztói tejek általános forgalmi adója (áfa) 2016. január elsejétől 5 százalékra mérséklődne, a lakosság az olcsóbb magyar tejet venné a többségében áfacsalással Magyarországra érkező import helyett – ismertette a kormánynak tett javaslatukat Mélykuti Tibor, a Tej Terméktanács elnöke az M1 aktuális csatornán szerda reggel.
Hozzátette: a kereskedelmi láncok tagjai a Tej Terméktanácsnak és írásban vállalták, hogy áfacsökkentést érvényesítik a fogyasztói árakban, a magyar vásárlók zöme pedig árérzékeny.
Úgy vélte, hogy az áfacsalás kiszűrésében szintén segít a kormány által bevezetett elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszer (ekáer).
Rámutatott, hogy a tömeges import az EU-országok mezőgazdasági termékeivel szemben érvényesített orosz embargóra vezethető vissza, amelynek eredményeként a tejtermelő országok – mint Németország, Franciaország, Hollandia és Dánia – a környező országokban értékesíti több százezer tonna áruját. Egy kilogramm félkemény sajt 2 euróért áramlik be, ami éppenhogy fedezi az alapanyagköltséget – emelte ki az elnök.
Mélykuti Tibor szerint a másik probléma az UHT tej, amelyből még mindig több millió liter áramlik be, előállítási költségeket nem fedező áron. Szlovákiából például bruttó 125 forintért érkezik a tej, az olcsóság mögött pedig egyértelműen áfacsalás van – vélekedett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Itt a bejelentés: a tejtermékeket és a tojáspiacot is vizsgálja a GVH
Gyorsított ágazati vizsgálatokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tej…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >