Áfacsökkentést sürget a Tej Terméktanács
Amennyiben a fogyasztói tejek általános forgalmi adója (áfa) 2016. január elsejétől 5 százalékra mérséklődne, a lakosság az olcsóbb magyar tejet venné a többségében áfacsalással Magyarországra érkező import helyett – ismertette a kormánynak tett javaslatukat Mélykuti Tibor, a Tej Terméktanács elnöke az M1 aktuális csatornán szerda reggel.
Hozzátette: a kereskedelmi láncok tagjai a Tej Terméktanácsnak és írásban vállalták, hogy áfacsökkentést érvényesítik a fogyasztói árakban, a magyar vásárlók zöme pedig árérzékeny.
Úgy vélte, hogy az áfacsalás kiszűrésében szintén segít a kormány által bevezetett elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszer (ekáer).
Rámutatott, hogy a tömeges import az EU-országok mezőgazdasági termékeivel szemben érvényesített orosz embargóra vezethető vissza, amelynek eredményeként a tejtermelő országok – mint Németország, Franciaország, Hollandia és Dánia – a környező országokban értékesíti több százezer tonna áruját. Egy kilogramm félkemény sajt 2 euróért áramlik be, ami éppenhogy fedezi az alapanyagköltséget – emelte ki az elnök.
Mélykuti Tibor szerint a másik probléma az UHT tej, amelyből még mindig több millió liter áramlik be, előállítási költségeket nem fedező áron. Szlovákiából például bruttó 125 forintért érkezik a tej, az olcsóság mögött pedig egyértelműen áfacsalás van – vélekedett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.
Ismételten megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és…
Tovább olvasom >Innovációk napja idén már negyedszer
Ismét megrendezésre került a Trade magazin által 2021-ben életre hívott…
Tovább olvasom >Válságban a magyar tejipar: drámai veszteségek és növekvő költségek
2023-ban a magyar tejipar jelentős kihívásokkal nézett szembe, és ez…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >