Adroit Market Research: 2030-ra 15,8 milliárd dollárra nőhet a raktárautomatizációs piac
Az Adroit Market Research új jelentése szerint a raktárrobotizálási piac értéke 2030-ra elérheti a 15,79 milliárd dollárt (14,72 milliárd euró).
Ez jelentős növekedést jelent a 2020-as 4,4 milliárd dolláros (4,1 milliárd euró) értékhez képest, a 2021 és 2030 közötti időszakban a piac 15,81%-os átlagos növekedési ütemmel (CAGR) fog bővülni.
Az Adroit Market Research szerint a robotika és a raktárak automatizálása iránt jelentős a kereslet az e-kereskedelem és az omnichannel kiskereskedelem növekedése miatt.
„A robotika az e-kereskedelmi vállalkozások logisztikai infrastruktúrájának kulcsfontosságú eleme, mivel nagyszámú megrendelést kell gyorsan és pontosan kezelniük” – áll a jelentésben.
„A különböző iparágak vállalkozásai igyekeznek növelni termelékenységüket, csökkenteni munkaerőköltségeiket és javítani az ellátási lánc általános működését. Nehezebb megtalálniuk és megtartaniuk a hozzáértő személyzetet, amikor a raktározás és a logisztika területén több helyszínen is nagy a munkaerőhiány. E munkaerőhiány pótlására a raktári robotok egy lehetséges választ jelentenek. A robotika, a mesterséges intelligencia (AI), a gépi tanulás és a szenzortechnológiák folyamatosan fejlődnek, így a robotok teljesíménye, alkalmazkodóképessége és gazdaságossága egyre nő a raktári alkalmazásokban”.
Az évtized során az ázsiai és csendes-óceáni térség fogja uralni a raktári robotikai piacot, hiszen a japán Nippon Technologies szállítja jelenleg a raktári robotok 44%-át világszerte. Európában Németország vezet a teljes piacon elért mintegy 38%-os részesedésével.
Kapcsolódó cikkeink
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >