Adroit Market Research: 2030-ra 15,8 milliárd dollárra nőhet a raktárautomatizációs piac
Az Adroit Market Research új jelentése szerint a raktárrobotizálási piac értéke 2030-ra elérheti a 15,79 milliárd dollárt (14,72 milliárd euró).
Ez jelentős növekedést jelent a 2020-as 4,4 milliárd dolláros (4,1 milliárd euró) értékhez képest, a 2021 és 2030 közötti időszakban a piac 15,81%-os átlagos növekedési ütemmel (CAGR) fog bővülni.
Az Adroit Market Research szerint a robotika és a raktárak automatizálása iránt jelentős a kereslet az e-kereskedelem és az omnichannel kiskereskedelem növekedése miatt.
„A robotika az e-kereskedelmi vállalkozások logisztikai infrastruktúrájának kulcsfontosságú eleme, mivel nagyszámú megrendelést kell gyorsan és pontosan kezelniük” – áll a jelentésben.
„A különböző iparágak vállalkozásai igyekeznek növelni termelékenységüket, csökkenteni munkaerőköltségeiket és javítani az ellátási lánc általános működését. Nehezebb megtalálniuk és megtartaniuk a hozzáértő személyzetet, amikor a raktározás és a logisztika területén több helyszínen is nagy a munkaerőhiány. E munkaerőhiány pótlására a raktári robotok egy lehetséges választ jelentenek. A robotika, a mesterséges intelligencia (AI), a gépi tanulás és a szenzortechnológiák folyamatosan fejlődnek, így a robotok teljesíménye, alkalmazkodóképessége és gazdaságossága egyre nő a raktári alkalmazásokban”.
Az évtized során az ázsiai és csendes-óceáni térség fogja uralni a raktári robotikai piacot, hiszen a japán Nippon Technologies szállítja jelenleg a raktári robotok 44%-át világszerte. Európában Németország vezet a teljes piacon elért mintegy 38%-os részesedésével.
Kapcsolódó cikkeink
Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >