Adj nevet a bornak! Névpályázat a kékfrankos népszerűsítésére
Nyolc budapesti borbár, egy szekszárdi pince, egy borkereskedés és egy bormédium összefogásából születik az a kékfrankos bor, amellyel a kezdeményezés résztvevői a Kárpát-medence egyik legfontosabb szőlőfajtájára szeretnék felhívni a figyelmet.
A Doblo Wine and Bart, a 0,75 bistrót, a Palackot, az Andante Borpatikát, a Köz'Pontot, az ETAP Wine Bart, a Tasting Table-t, a VinoPiano Borbárt, továbbá a Bortársaságot, a Sebestyén Pincét és a Wine Flow boros honlapot tömörítő kezdeményezés első körben egy egyenpalackozású bort, egy bisztróstílusúra hangolt, csavarzárral ellátott, szekszárdi kékfrankost kíván létrehozni. A választással a Kárpát-medencei szőlőfajták népszerűsítése a cél, így a jövőben a „bárbor” szortiment további helyi fajtákkal fog bővülni – közölték a szervezők az MTI-vel.
Mint hangsúlyozták, a mozgalom fontosnak tartja a tudatos, minőségi és mértékletes borfogyasztást, melynek népszerűsítésére közös programokat – borbártúrákat, közösen szervezett vidéki pince- és dűlőtúrákat, egymásnál történő vendégszerepléseket – dolgoz ki.
Az összefogás első aktivitása egy közösen létrehozott kékfrankos bor, amelynek alapanyagát a szekszárdi Sebestyén Pince biztosítja. A fiatal szekszárdi borász, Sebestyén Csaba 2017 tavaszára tervezi a bor piaci bemutatását.
Ennek a kékfrankosnak a www.nevetadokabornak.hu weboldalon a közönség adhat nevet. A 2017. január 1-jéig beküldött ötletek közül választják ki a három legjobbat, amelyet másnaptól január 15-ig szavazásra bocsájtanak.
Kapcsolódó cikkeink
Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >A megújult ProWein mindenkit lázba hoz
„Fedezd fel a holnap ízeit” mottóval, friss és modern megjelenéssel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >