Adj nevet a bornak! Névpályázat a kékfrankos népszerűsítésére
Nyolc budapesti borbár, egy szekszárdi pince, egy borkereskedés és egy bormédium összefogásából születik az a kékfrankos bor, amellyel a kezdeményezés résztvevői a Kárpát-medence egyik legfontosabb szőlőfajtájára szeretnék felhívni a figyelmet.
A Doblo Wine and Bart, a 0,75 bistrót, a Palackot, az Andante Borpatikát, a Köz'Pontot, az ETAP Wine Bart, a Tasting Table-t, a VinoPiano Borbárt, továbbá a Bortársaságot, a Sebestyén Pincét és a Wine Flow boros honlapot tömörítő kezdeményezés első körben egy egyenpalackozású bort, egy bisztróstílusúra hangolt, csavarzárral ellátott, szekszárdi kékfrankost kíván létrehozni. A választással a Kárpát-medencei szőlőfajták népszerűsítése a cél, így a jövőben a „bárbor” szortiment további helyi fajtákkal fog bővülni – közölték a szervezők az MTI-vel.
Mint hangsúlyozták, a mozgalom fontosnak tartja a tudatos, minőségi és mértékletes borfogyasztást, melynek népszerűsítésére közös programokat – borbártúrákat, közösen szervezett vidéki pince- és dűlőtúrákat, egymásnál történő vendégszerepléseket – dolgoz ki.
Az összefogás első aktivitása egy közösen létrehozott kékfrankos bor, amelynek alapanyagát a szekszárdi Sebestyén Pince biztosítja. A fiatal szekszárdi borász, Sebestyén Csaba 2017 tavaszára tervezi a bor piaci bemutatását.
Ennek a kékfrankosnak a www.nevetadokabornak.hu weboldalon a közönség adhat nevet. A 2017. január 1-jéig beküldött ötletek közül választják ki a három legjobbat, amelyet másnaptól január 15-ig szavazásra bocsájtanak.
Kapcsolódó cikkeink
Kihívásokat jelent a magyar borászat számára az EPR és a DRS
A magyar borászok számára jelentős kihívást jelent az újonnan bevezetett…
Tovább olvasom >Új korszakba lép a Csányi Pincészet
A Villányi borvidék legnagyobb, évszázadokra visszanyúló hagyományokkal rendelkező pincészete, a…
Tovább olvasom >Nagy István: a magyar borászok ott vannak a nemzetközi szakmai élvonalban
A magyar borászok ott vannak a nemzetközi szakmai élvonalban, Európában…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >