Adatok és intuíciók: hogyan dönthet jól a HR 2025-ben?

A bér továbbra is az a tényező, ami a hazai munkavállalókat leginkább érdekli egy állás esetében
Már számos lehetőség közül válogathatnak az emberi erőforrás-menedzsmenttel foglalkozó szakemberek annak érdekében, hogy a legideálisabb kollégákat választhassák ki a cég számára. A digitális platformokon való toborzás nyújtotta, HR-t támogató lehetőségek közül pedig a leghasznosabb a mérhetőség és az ebből származó nagy mennyiségű, valós idejű adat.
Kizárandó az emberi tényező?
Adatalapon biztosabb a döntés
„Ha egy vállalatnak szüksége van új munkaerőre, gyakran információhiányos helyzetben vannak a cégek: nem tudják például, hogy hány cég keres az adott pozícióra munkavállalót, hány jelölt érhető el a piacon, lokáció szerint hol található a legtöbb szakember vagy éppen milyen az elvárható fizetési csomag. Ezeket persze szorosan követik az adott cég anyagi realitásai is”
„A HR szakmai döntéseket jelentősen hatékonyabbá teszi, ha van egy azt megalapozó adatcsomag, ami tartalmazza a keresett pozícióval kapcsolatos információkat, például az aktuális jelentkezőszámot, a bérigények alakulását, valamint a hasonló kategóriában feladott hirdetések számát és az azokra érkező jelentkezések átlagos mennyiségét. Ezért lehet jelentős segítség a toborzásban egy nagy adathalmazból készült elemzés, amilyen a Profession.hu új, bizonyos hirdetői csomagoknál elérhető Job Report szolgáltatása”
Kapcsolódó cikkeink
Lassuló oldódás, új kihívások: merre tart a magyar munkaerőpiac?
Kedvező munkaerőpiaci adatokat közölt májusra vonatkozóan a KSH: a munkanélküliségi…
Tovább olvasom >Csak a jó fizetés és a pizzaparti ma már nem elég a munkavállalóknak
A munkavállalók jó munkahelyi közérzete ma már nem csupán egy…
Tovább olvasom >Felmérés: Minden második cég tervez létszámbővítést idén
A legtöbb munkaadó abban bízik, hogy idén javul vagy legalább…
Tovább olvasom >További cikkeink
Meghosszabbítottuk az Inno d’Or – Év Innovációja 2025 verseny nevezési határidejét – így még 5 napig várjuk a nevezéseket!
2025-ben is indul a Trade magazin Inno d’Or – Év…
Tovább olvasom >NGM: 2025 az áttörés éve, a felzárkózás nem akad el
Az Eurostat csütörtökön megjelent adatai szerint 2024-ben Magyarországon az egy…
Tovább olvasom >EY: Már a magyar cégeket is mesterséges intelligenciával támadják
Idehaza is a vállalati visszaélések mindennapos eszközévé vált a mesterséges…
Tovább olvasom >