Adatok és intuíciók: hogyan dönthet jól a HR 2025-ben?

A bér továbbra is az a tényező, ami a hazai munkavállalókat leginkább érdekli egy állás esetében
Már számos lehetőség közül válogathatnak az emberi erőforrás-menedzsmenttel foglalkozó szakemberek annak érdekében, hogy a legideálisabb kollégákat választhassák ki a cég számára. A digitális platformokon való toborzás nyújtotta, HR-t támogató lehetőségek közül pedig a leghasznosabb a mérhetőség és az ebből származó nagy mennyiségű, valós idejű adat.
Kizárandó az emberi tényező?
Adatalapon biztosabb a döntés
„Ha egy vállalatnak szüksége van új munkaerőre, gyakran információhiányos helyzetben vannak a cégek: nem tudják például, hogy hány cég keres az adott pozícióra munkavállalót, hány jelölt érhető el a piacon, lokáció szerint hol található a legtöbb szakember vagy éppen milyen az elvárható fizetési csomag. Ezeket persze szorosan követik az adott cég anyagi realitásai is”
„A HR szakmai döntéseket jelentősen hatékonyabbá teszi, ha van egy azt megalapozó adatcsomag, ami tartalmazza a keresett pozícióval kapcsolatos információkat, például az aktuális jelentkezőszámot, a bérigények alakulását, valamint a hasonló kategóriában feladott hirdetések számát és az azokra érkező jelentkezések átlagos mennyiségét. Ezért lehet jelentős segítség a toborzásban egy nagy adathalmazból készült elemzés, amilyen a Profession.hu új, bizonyos hirdetői csomagoknál elérhető Job Report szolgáltatása”
Kapcsolódó cikkeink
Óvatosabban toboroznak a cégek jelenleg, mint ahogyan azt év elején tervezték
Az átlagos jelentkezőszámok továbbra is különösen magasnak számítanak a magyarországi…
Tovább olvasom >Trenkwalder: tovább nőtt a fizikai dolgozók átlagos órabére
A fizikai munkát végző szak- és betanított munkások átlagos bruttó…
Tovább olvasom >A magyarok többségének jó a kapcsolata a kollégáival és ezen a home office sem változtatott
Tízből hét hazai munkavállaló szerint jó a légkör a munkahelyén,…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >