A Zwack Unicum Nyrt. pozitív üzleti eredményeket jelentett
A Zwack Unicum Nyrt. 2024-es éves rendes közgyűlésén jelentős üzleti eredményeket mutatott be, amelyek a magyar szeszesital-piac legnagyobb szereplőjének eredményességét tükrözik. A társaság bruttó árbevétele 36,938 millió forintot ért el, ami 4,5%-os növekedést jelent az előző üzleti évhez képest, míg a nettó értékesítés 6,0%-kal emelkedett.

Pozitív eredményt jelentett a cég
A belföldi prémium szeszesitalok piaca, amely a pandémia utáni fellendülést követően visszaesést mutatott, ismét stabilizálódni látszik, részben a gyors dezinfláció hatására. A Zwack saját termelésű prémium és minőségi termékeinek árbevétele kiemelkedően nőtt, amelyet különösen az Unicum márkájának átlagon felüli növekedése emel ki. A belföldi termékértékesítés nettó árbevétele 7,3%-kal nőtt, míg a forgalmazott termékek nettó árbevétele 3,9%-kal haladta meg a bázisidőszak adatát.
Az exportpiacokon azonban vegyes eredményeket tapasztaltak. A legnagyobb exportpiacok közül Olaszországban növekedés, míg Németországban és Szlovákiában jelentős csökkenés volt megfigyelhető. A Duty free kategóriában azonban az árbevétel 11%-kal nőtt.
A Társaság pénzügyi helyzetét a magasabb árbevétel mellett az anyagjellegű és személyi ráfordítások emelkedése is érzékelhetően befolyásolta. Az anyagköltségek 5,1%-kal, míg a személyi jellegű ráfordítások 12,5%-kal nőttek, amely részben a jelentős bérfejlesztéseknek köszönhető. Ennek ellenére a Társaság 2,906 millió forint adózott eredményt ért el, ami 15,7%-kal alacsonyabb az előző évhez képest, de jelentősen meghaladja a tervezett értéket.
A közgyűlés döntései között szerepel az osztalékfizetés is, amely részvényenként 1,400 forintot tesz ki, ez 140%-os osztalékszintet jelent. A következő üzleti évre vonatkozóan a vállalat további növekedést tervez, különös tekintettel a belföldi és nemzetközi marketingkiadások jelentős növelésére.
A Zwack Unicum Nyrt. eredményei és tervei jól mutatják a vállalat alkalmazkodó képességét és piaci pozíciójának erősítésére irányuló törekvéseit a változó gazdasági és piaci környezetben.
Kapcsolódó cikkeink
Don Papa Rum
A Don Papa szuperprémium rum a Fülöp-szigeteki Negros szigetén készül,…
Tovább olvasom >Meggyőző nyári ízélmény a Fütyülőstől
Új taggal bővült a Fütyülős-család, a Zwack Unicum Nyrt. likőrmárkája…
Tovább olvasom >Kalumba White Gin 0,7 l
A Kalumba White gin most limitált csomagolásban érhető el! A…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >