A Zwack Unicum Nyrt. pozitív üzleti eredményeket jelentett
A Zwack Unicum Nyrt. 2024-es éves rendes közgyűlésén jelentős üzleti eredményeket mutatott be, amelyek a magyar szeszesital-piac legnagyobb szereplőjének eredményességét tükrözik. A társaság bruttó árbevétele 36,938 millió forintot ért el, ami 4,5%-os növekedést jelent az előző üzleti évhez képest, míg a nettó értékesítés 6,0%-kal emelkedett.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/05/zwack-okk.jpg)
Pozitív eredményt jelentett a cég
A belföldi prémium szeszesitalok piaca, amely a pandémia utáni fellendülést követően visszaesést mutatott, ismét stabilizálódni látszik, részben a gyors dezinfláció hatására. A Zwack saját termelésű prémium és minőségi termékeinek árbevétele kiemelkedően nőtt, amelyet különösen az Unicum márkájának átlagon felüli növekedése emel ki. A belföldi termékértékesítés nettó árbevétele 7,3%-kal nőtt, míg a forgalmazott termékek nettó árbevétele 3,9%-kal haladta meg a bázisidőszak adatát.
Az exportpiacokon azonban vegyes eredményeket tapasztaltak. A legnagyobb exportpiacok közül Olaszországban növekedés, míg Németországban és Szlovákiában jelentős csökkenés volt megfigyelhető. A Duty free kategóriában azonban az árbevétel 11%-kal nőtt.
A Társaság pénzügyi helyzetét a magasabb árbevétel mellett az anyagjellegű és személyi ráfordítások emelkedése is érzékelhetően befolyásolta. Az anyagköltségek 5,1%-kal, míg a személyi jellegű ráfordítások 12,5%-kal nőttek, amely részben a jelentős bérfejlesztéseknek köszönhető. Ennek ellenére a Társaság 2,906 millió forint adózott eredményt ért el, ami 15,7%-kal alacsonyabb az előző évhez képest, de jelentősen meghaladja a tervezett értéket.
A közgyűlés döntései között szerepel az osztalékfizetés is, amely részvényenként 1,400 forintot tesz ki, ez 140%-os osztalékszintet jelent. A következő üzleti évre vonatkozóan a vállalat további növekedést tervez, különös tekintettel a belföldi és nemzetközi marketingkiadások jelentős növelésére.
A Zwack Unicum Nyrt. eredményei és tervei jól mutatják a vállalat alkalmazkodó képességét és piaci pozíciójának erősítésére irányuló törekvéseit a változó gazdasági és piaci környezetben.
Kapcsolódó cikkeink
Tanqueray 0.0%
A Tanqueray 0.0% alkoholmentes ital kiváló minőségű gyógynövényekből készül, beleértve…
Tovább olvasom >Kalumba Maracuja Gin
A Kalumba Madagascar Ginek a világ egyik legnagyobb szigetéről, Madagaszkárról…
Tovább olvasom >Folytatódik az Unicum Akusztik
A tavaly indult Unicum Akusztik legújabb adásának főszereplője T. Danny.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vége a kötelező akciózásnak: vegyesen fogadta a hírt az ágazat
2024. július 1-jével a kormány megszüntette az élelmiszerboltok számára elrendelt…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszerek, italok, dohány kivitelének volumene 35 százalékkal, míg a behozatalé 10 százalékkal lett nagyobb
2024. áprilisban a kivitel volumene 13, a behozatalé 2,5 százalékkal…
Tovább olvasom >BMI: Enyhe zsugorodás júniusban
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított júniusi értéke: 49,4.…
Tovább olvasom >