Magazin: A zsíroldás nem elég

Szerző: Budai Klára Dátum: 2022. 03. 07. 06:59

A mosogatószer-piac mind gépi, mind pedig kézi szegmensében bővülést mutatott az elmúlt időszakban, amihez a pandémia okozta megnövekedett otthon töltött idő, illetve a higiéniai szempontok előtérbe kerülése is nagymértékben hozzájárult. Emellett megfigyelhető a prémium termékek előretörése is. A minőség fontos szemponttá vált a fogyasztók számára, amelyre a hatékonyság mellett a minél több funkcióban,
illetve a környezetvédelmi szempontoknak is megfelelő összetevőkben látnak garanciát.

Szerző: Budai Klára

A Henkel Magyarország Kft. szakemberei a Nielsen adataira hivatkozva arról számolnak be, hogy a gépi mosogatószerek forgalma a 2021 január–novemberi periódusban 10 százalékos növekedést mutat a tavalyi év azonos időszakához képest. A forgalomnövekedés mellett 4 százalékos volumennövekedés jellemzi a kategóriát. Nagy Vivien, brand manager szerint a pozitív eredményeik mozgatórugói a prémium és ultraprémium kapszulák. Úgy látja, mind az adalékanyagok, mind pedig a mosogatószerek (gélek és a kapszulák) piaca is növekedett forgalomban és eladott volumenben egyaránt.

Nagy Vivien, Henkel

Nagy Vivien
brand manager
Henkel Magyarország

A kézi mosogatószerek piacán mérsékeltebb növekedést tapasztal, a kategória forgalma 7 százalékkal emelkedett a 2021. január–novemberi időszakban az előző év azonos időszakával összevetve.

– A Henkel piacrésze a gépi mosogatószer-piacon szépen növekszik, ami a Somat Excellence 4 az 1-ben kapszula bevezetésének is köszönhető – avat be Nagy Vivien.

A gépi mosogatószer kategória csatorna szintű felosztását vizsgálva azt állapítja meg, hogy minden csatornatípusban növekedés történt, legnagyobb mértékben a drogériákban.

– A kézi mosogatószer-piac esetében is elmondható, hogy minden csatornában növekedett a mérete, a legjelentősebben, 15 százalékkal a drogériákban – teszi hozzá a brand manager.

Szován Aranka, Reckitt

Szován Aranka
senior brand és trade
marketing manager
Reckitt Benckiser

Szován Aranka, a Reckitt Benckiser Kft. senior brand és trade marketing managere a gépi mosogatószerek kategó­ri­á­jának gyarapodását két tényezőre vezeti vissza. Vélemé­nye szerint a hazai mosogatógép-­eladások 7 százalékos növekedése is szerepet játszott ebben, valamint a promócióban eladott termékek arányainak megugrása, ami azt eredményezte, hogy a kategória többet tudott nőni mennyiségben, mint értékben.

– A gép mosogatószerek piacát továbbra is a Finish márka vezeti 36,1 százalékos piacrésszel. A kategória promóciós növekedésének fő motorja a Finish volt, amely mennyiségben 30,1 százalékról 30,9 százalékra növelte piacrészét vízspórolást ösztönző országos, illetve kiemelt partnereknél zajló fogyasztói nyereményjátékokkal – fogalmazza Szován Aranka a Nielsen és a GfK riportjai alapján.

Füredi Zita, Reckitt

Füredi Zita
senior trade marketing
manager
Reckitt Benckiser

Füredi Zita, a vállalat senior trade marketing managere az elhangzottakat azzal egészíti ki, hogy a hipermarket csatorna súlya 2021-ben tovább csökkent, annak ellenére, hogy a gépi mosogatószer kategóriában értékben 7 százalékot tudott nőni, amihez legnagyobb mértékben a gyártói márkák járultak hozzá az újdonságok és a prémium trend erősödése révén.

Litkei Alexandra, Vileda

Litkei Alexandra
marketingasszisztens
Vileda-Freudenberg Háztartási
Cikkek

Litkei Alexandra, a Vileda – Freudenberg Háztartási Cikkek Bt. marketingasszisztense arra emlékeztet, hogy 2021-ben a COVID-járvány nagymértékben növelte a mosogatószer kategória fogyasztását, hiszen az emberek több időt töltöttek otthon, így az otthoni főzések és mosogatások száma is növekedett. A szivacsok és törlőkendők kategóriája is mind értékben, mind mennyiségben nőtt.

– A Vileda egy újabb sikeres évet tudhat maga mögött, mivel termékeinket egyre többen választják a háztartásokba – jelzi Litkei Alexandra, hozzátéve, hogy az elmúlt évben a világjárvány hatására egyre többen vásároltak online, és ez a szivacsok és törlőkendők kategóriáját is érintette.

 

István Katalin, Herbow

István Katalin
marketingvezető
Herbow International

István Katalin, a Herbow International Zrt. marketingvezetője arról tájékoztat, hogy cégük és a Herbow márka aktív növekedési szakaszban van, az elmúlt egy évben 50 százalékos bővülést realizáltak, amelyhez a belföldi értékesítés mellett a külföldi piacokon elért jelentős sikerek is hozzájárultak.

– Az online vásárlás térhódítása partnereinknél is tapasztalható volt, a shopping napok például soha nem látott sikereket könyvelhetett el magának – informál István Katalin.

Terjed az „öko” trend

– A gépi mosogatás piacán megjelenő innovációk és a folyamatosan fejlődő technológiák következtében a nagyobb tudású, prémium termékeket egyre inkább előtérbe helyezik a fogyasztók. Fontos a gyors, megbízható eredmény, amiért hajlandóak többet is fizetni. Emellett egyre erősödik a kategóriában az „öko trend”. Dinamikusan nő a környezetbarát termékek iránti kereslet, és a polcokon is egyre több ilyen típusú terméket lehet megtalálni. A mosogatógép-használat erősödését mutatja a gépi adalékokon belül a géptisztítók (+24 százalék) és a regeneráló só (+10,5 százalék) kimagasló növekedése is, melyek használatával javítható a gép teljesítménye, és meghosszabbítható az élettartama – állapítja meg Füredi Zita.

A piaci fejlődés mozgatórugói a prémium és ultraprémium kapszulák

Nagy Vivien azt tapasztalja, hogy a gépi mosogatószer piacán az ultra prémium és prémium szegmens növekszik a legnagyobb mértékben. A gélek és az adalékanyagok szépen tudnak növekedni, a Classic tabletták viszont piacrészben csökkennek. Kiszerelésben a mega méret az egyik legnépszerűbb. A kézi mosogatószerek esetében is hódítanak a nagyobb méretek és a különböző összecsomagolások.

– A fogyasztók közül egyre többen választanak környezetbarát opciót mind a kézi, mind a gépi mosogatószer kategóriában. A gyártók ezért próbálják kiszolgálni a vásárlókat különböző opciókkal. A Henkel számára a ProNature termékcsalád kézi mosogatószere és ProNature mosogatógép-tabletta is jó megoldás lehet az ilyen termékeket keresők számára. Mindezek mellett csomagolások tekintetében is folyamatosan fejlődik vállalatunk, hiszen egyik célkitűzésünk, hogy 2025-ig 100 százalékban újrahasznosítható vagy újra felhasználható csomagolásaink legyenek. Már jó úton haladunk a célunk eléréséhez, mivel, ha 2020 év végéig nézzük, már a csomagolásaink 89 százaléka újrahasznosítható – fejti ki a Henkel Magyarország Kft. brand managere.

Azt is fontosnak tartja megemlíteni, hogy a fogyasztók a többfunkciós termékeket keresik leginkább, annak érdekében, hogy teljes körű megoldást találjanak a mosogatási problémáikra.

István Katalin arra mutat rá, hogy a pandémia óta a családi kiszerelésű termékek forgalma jelentősen megnövekedett. Akciós ajánlataik folyamatosan sikeresen működnek. Emellett cégüknél is tapasztalják, hogy az emberek egyre környezettudatosabbak, a megfelelő mosó és tisztítóhatás mellett már a környezeti terhelés csökkentése is kiemelt figyelmet kap.

A kézi mosogatásban is egyre inkább fontossá válik, hogy ne csak egy sima szivacsról vagy törlőkendőről legyen szó, hanem valami pluszt nyújtson a termék.

– A Vileda tavaly bevezette az Ultra Fresh termékcsaládot, amely olyan mosogatószivacsot és törlőkendőket tartalmaz, amelyek ezüst-klorid összetevőinek köszönhetően higiénikusan tartja a kendőt, a szivacsot vagy akár a dörzsfelületet is. Ennek köszönhetően kellemetlen szagok sem alakulnak ki a terméken – nyilatkozza Litkei Alexandra.

A marketingasszisztens kiemeli: a Vileda – illeszkedve a globális trendhez – fontosnak tartja, hogy ne csak közvetlen környezetünk legyen tisztább, hanem minél többet tegyünk a Földünkért is.

– Ezért hoztuk létre a Love it Clean koncepciót. Ez az összefoglaló neve annak a tudatos munkának, melynek eredményeképpen tartós termékeket gyártunk, csökkentjük a hulladék és a káros anyagok mennyiségét, valamint új életet adunk az anyagoknak. Ezzel a koncepcióval a Vileda 2021-ben elnyerte a Trade magazin Fenntarthatóság Szimbóluma díját is.

Új és megújuló termékcsaládok

A Henkel Magyarország Kft. kínálatában továbbra is a kapszulák a legnépszerűbbek, amelyek közül a Somat Excellence 4 az 1-ben termékkel szeretnének minél több fogyasztót elnyerni.

– Ez az egyedülálló kapszula 4 funkcióval rendelkezik, ami megkönnyíti a mindennapi életünket, hiszen az odaégett szennyeződésekkel is elbánik, ragyogóan csillogóvá varázsolja az edényeket, védi a kényes felületeket, illetve ápolja a mosogatógépet – jegyzi meg Nagy Vivien.

A brand manager azt is bejelenti, hogy 2022-ben megújulnak az adalékanyagaik. Termé­keik nemcsak a design és a fenn­tarthatóság jegyében fejlődnek, hanem bevezetnek egy új mosogatógép-tisztító tablettát is zsírlerakódás ellen. A Pur szintén újjászületik 2022-ben, emellett a márka égisze alatt új termékek is érkeznek a portfólióba.

A Reckitt Benckiser Kft.-nél a piaci trendeknek megfelelően a prémium kapszulákra helyezik a hangsúlyt, az innovációs fejlesztések zöme is ebben a szegmensben jelenik meg.

Polgár Dóra, Reckitt

Polgár Dóra
brand marketing
manager
Reckitt Benckiser

– A környezetvédelemre is nagy hangsúlyt fektetünk, a legtöbb Finish termék már újrahasznosítható csomagolást kap. Mint a vízmegtakarítás mellett elkötelezett márka, a Finish folyamatosan azon is dolgozik, hogy csökkentse a termékei környezeti lábnyomát – közli Polgár Dóra brand marketing manager.

Litkei Alexandra is számos újdonságról ad hírt.

– A Vileda piacvezető márka, így kötelességünk évről évre megújulni, trendet mutatni a piacon. 2022-ben a higiéniára fektetünk nagy hangsúlyt. Termékeink nagy része eltávolítja a baktériumok és vírusok akár 99 százalékát, akár csak vízzel. Ezt kommunikáljuk is a csomagolásukon. Sok szivacsunk és törlőkendőnk ezüst-klorid ionokat tartalmaz, mint például a Glitzi vagy az Ultra Fresh termékcsalád. Ezek antibakteriális hatása meggátolja a kellemetlen szagok kialakulását. Egyik kiemelkedő termékünk a 100% Recycled mikroszálas törlőkendő, amely 100 százalékbanban újrahasznosított PET-palackból készült, ugyanakkor kiváló tisztítási eredményt nyújt. Szuper nedvszívó képességgel rendelkezik, szárazon és nedvesen is használható, akár vegyszer használata nélkül is. A csomagolásban található 3 különböző színű kendő pedig segít, hogy a különböző higiéniájú helyiségekben más-más törlőkendőt használjunk – vázolja a Vileda–Freudenberg Háztartási Cikkek Bt. marketingasszisztense.

A Herbow International Zrt. esetében 2021 legsikeresebb terméke a Herbow mosódió-kivonatot tartalmazó habmosogató-felülettisztító volt, amely környezet és bőrbarát, ugyanis növényi eredetű, vegán, biológiailag gyorsan lebomló, és nem tartalmaz allergizáló illatkomponenseket. Kézi mosogatószerként használható a konyhai eszközök, evőeszközök, tányérok, poharak tisztítására, emellett a konyhai felületek, indukciós főzőlapok, valamint páraelszívók is ragyogóan tiszták lesznek általa.

– Bőrbarát, gyengéd formulájának köszönhetően ideális a kisbabák, kisgyerekek által használt tárgyak és a táplálkozáshoz használt eszközök tisztítására. Rendkívül gazdaságos, akár 375 adagra is elég, 1,2 liter hagyományos mosogatószer mennyiségének felel meg – újságolja István Katalin.

Tavalyi bevezetésük a továbbfejlesztett, még hatékonyabb és gazdaságosabb formulával rendelkező egyedi mosódió-kivonat tartalmú gépi mosogatószer szuper koncentrátum, amely 750 ml-es kiszerelésben kapható és 60 mosogatásra elegendő. Nem tartalmaz mesterséges illatanyagot és színezéket, foszfát-, EDTA- és klórmentes, vegán termék. //

Kapcsolódó cikkeink