A Z-generációsoknak fontosabb, hogy papíron tervezzék meg céljaikat, mint a 45 feletti korosztálynak
Jobban fókuszálunk és sikeresebbek vagyunk az újévi fogadalmaink megtartásában, ha papíron látjuk őket – derült ki az Epson nemzetközi, reprezentatív kutatásából. A megkérdezettek fele szerint a kinyomtatott motivációs üzeneteket nehezebb megkerülni, mint a digitális értesítéseket, épp ezért hatékonyabban támogatják a fejlődésünket.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/01/Epson_fogadalmak_celok.jpg)
Jobb, ha kinyomtatjuk
Tízből hat embert jobban motivál a testedzésre egy kinyomtatott kép vagy motivációs idézet, mint egy applikációból jövő értesítés. Ennek okaként az Epson felmérésében résztvevők több tényezőt is megjelöltek: 50 százalékuk szerint a papíralapú üzenetek feltűnőbbek, 41 százalékukat jobban segítik a koncentrációban, 41 százalékuk pedig nehezebben hagyja őket figyelmen kívül, mint a digitális tartalmakat.
A megkérdezettek 23 százaléka úgy véli, hogy a telefonos értesítések görgetés közben elvesznek az online tér zajában. Érdekes módon a 25 év alattiaknak nagyobb szükségük van arra, hogy papíron is viszontláthassák a céljaikat, ezáltal kézzelfoghatóbbá tegyék őket. Az ebbe a korosztályba tartozó válaszadók 32 százaléka vallotta, hogy használ valamilyen papíralapú motivációs eszközt, miközben a 45 felettieknek csupán 12 százaléka mondta ugyanezt.
Leanne Hall klinikai pszichológus és egészségügyi coach szerint jobban tudunk összepontosítani a céljainkra, ha kézzelfoghatóvá tesszük őket:
„A terveink leírása és kinyomtatása egyrészt nagyobb elszámoltathatóságot biztosít, másrészt elégedettséggel tölt el, amikor kipipálunk vagy lehúzunk egy tételt a listánkról. Még jobb, ha látványos helyre tesszük a motivációs táblánkat, ahol a szeretteink is láthatják, mert így ők is segíthetnek az összpontosításban, és velünk együtt ünnepelhetik a sikereinket.”
Hall szerint könnyebben szem elől téveszthetjük a célunkat, ha csak digitális emlékeztetőkre hagyatkozunk. Az értesítéseket ugyanis egyszerűbb kikapcsolni, mint megsemmisíteni és kidobni egy nyomtatott listát. „A kézzelfogható vizuális táblák tartalmát könnyebben fel tudjuk idézni, amikor szükségünk van plusz motivációra, mert könnyebben hozzáférhetők és ezáltal hatékonyabbak, mintha a telefonunkon vagy más készülékünkön kellene keresgélnünk” – mondja a szakember.
„Érdekes, hogy komolyabban vesszük a saját céljainkat, ha nyomtatásban látjuk őket”
– teszi hozzá Fábián Miklós, az Epson Magyarország kereskedelmi vezetője.
„Szerencsére manapság már vannak olyan otthoni nyomtatási technológiák, amelyekkel sok időt és pénzt is megspórolhatunk, így teljes mértékben a tervünkre összpontosíthatunk.”
Az Epson EcoTank nyomtatója hatékonyan támogathatja céljaink megvalósítását, mert különösen gazdaságos és környezetkímélő módon nyomtathatunk vele dokumentumokat és fotókat is. Ezekkel a modellekkel a nyomtatási költségek akár 90 százalékát is megtakaríthatjuk, az újratölthető tartályok kezelése pedig jóval egyszerűbb, mint egy patroncsere.
Ha pedig egy kis inspiráció kell a célok megfogalmazásához, az Epson weboldalának Creative Corner felülete segíthet: https://creativecorner.epson.eu/ Az itt található sablonok között találhatunk útmutatót a céljaink körvonalazásához, a heti étrendünk megtervezéséhez vagy egy konkrét kihívás teljesítéséhez is. De egyéb hasznos tartalmakat is letölthetünk, például futók és kerékpárosok számára készült távolságmérőt és olyan tervezőt, amellyel fenntarthatóbbá alakíthatjuk a mindennapjainkat.
Kapcsolódó cikkeink
Meredeken ível felfelé a luxusórapiac: már a Z-generáció körében is egyre népszerűbbek a különleges darabok
A prémium és luxusórák iránti kereslet világszerte jelentős növekedést mutat…
Tovább olvasom >Mindent elhisznek a fiatalok a mesterséges intelligenciának
A Z generációs fiatalok körében szinte mindenki használja a mesterséges…
Tovább olvasom >Szeret boltban vásárolni a Z generáció
Az Adyen fizetéstechnológiai vállalat felmérése szerint a digitális világban felnőtt…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >