A Z-generációsoknak fontosabb, hogy papíron tervezzék meg céljaikat, mint a 45 feletti korosztálynak
Jobban fókuszálunk és sikeresebbek vagyunk az újévi fogadalmaink megtartásában, ha papíron látjuk őket – derült ki az Epson nemzetközi, reprezentatív kutatásából. A megkérdezettek fele szerint a kinyomtatott motivációs üzeneteket nehezebb megkerülni, mint a digitális értesítéseket, épp ezért hatékonyabban támogatják a fejlődésünket.
Tízből hat embert jobban motivál a testedzésre egy kinyomtatott kép vagy motivációs idézet, mint egy applikációból jövő értesítés. Ennek okaként az Epson felmérésében résztvevők több tényezőt is megjelöltek: 50 százalékuk szerint a papíralapú üzenetek feltűnőbbek, 41 százalékukat jobban segítik a koncentrációban, 41 százalékuk pedig nehezebben hagyja őket figyelmen kívül, mint a digitális tartalmakat.
A megkérdezettek 23 százaléka úgy véli, hogy a telefonos értesítések görgetés közben elvesznek az online tér zajában. Érdekes módon a 25 év alattiaknak nagyobb szükségük van arra, hogy papíron is viszontláthassák a céljaikat, ezáltal kézzelfoghatóbbá tegyék őket. Az ebbe a korosztályba tartozó válaszadók 32 százaléka vallotta, hogy használ valamilyen papíralapú motivációs eszközt, miközben a 45 felettieknek csupán 12 százaléka mondta ugyanezt.
Leanne Hall klinikai pszichológus és egészségügyi coach szerint jobban tudunk összepontosítani a céljainkra, ha kézzelfoghatóvá tesszük őket:
„A terveink leírása és kinyomtatása egyrészt nagyobb elszámoltathatóságot biztosít, másrészt elégedettséggel tölt el, amikor kipipálunk vagy lehúzunk egy tételt a listánkról. Még jobb, ha látványos helyre tesszük a motivációs táblánkat, ahol a szeretteink is láthatják, mert így ők is segíthetnek az összpontosításban, és velünk együtt ünnepelhetik a sikereinket.”
Hall szerint könnyebben szem elől téveszthetjük a célunkat, ha csak digitális emlékeztetőkre hagyatkozunk. Az értesítéseket ugyanis egyszerűbb kikapcsolni, mint megsemmisíteni és kidobni egy nyomtatott listát. „A kézzelfogható vizuális táblák tartalmát könnyebben fel tudjuk idézni, amikor szükségünk van plusz motivációra, mert könnyebben hozzáférhetők és ezáltal hatékonyabbak, mintha a telefonunkon vagy más készülékünkön kellene keresgélnünk” – mondja a szakember.
„Érdekes, hogy komolyabban vesszük a saját céljainkat, ha nyomtatásban látjuk őket”
– teszi hozzá Fábián Miklós, az Epson Magyarország kereskedelmi vezetője.
„Szerencsére manapság már vannak olyan otthoni nyomtatási technológiák, amelyekkel sok időt és pénzt is megspórolhatunk, így teljes mértékben a tervünkre összpontosíthatunk.”
Az Epson EcoTank nyomtatója hatékonyan támogathatja céljaink megvalósítását, mert különösen gazdaságos és környezetkímélő módon nyomtathatunk vele dokumentumokat és fotókat is. Ezekkel a modellekkel a nyomtatási költségek akár 90 százalékát is megtakaríthatjuk, az újratölthető tartályok kezelése pedig jóval egyszerűbb, mint egy patroncsere.
Ha pedig egy kis inspiráció kell a célok megfogalmazásához, az Epson weboldalának Creative Corner felülete segíthet: https://creativecorner.epson.eu/ Az itt található sablonok között találhatunk útmutatót a céljaink körvonalazásához, a heti étrendünk megtervezéséhez vagy egy konkrét kihívás teljesítéséhez is. De egyéb hasznos tartalmakat is letölthetünk, például futók és kerékpárosok számára készült távolságmérőt és olyan tervezőt, amellyel fenntarthatóbbá alakíthatjuk a mindennapjainkat.
Kapcsolódó cikkeink
A Z-generáció és az alkohol
A Premium Gin Hungary cég folyamatosan figyeli a nemzetközi italfogyasztási…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Kiábrándult szülők kontra ambiciózus gyerekek: mire vágyik az X és a fiatal Z generáció?
Elsősorban a lehetőségek kihasználása kell a sikerhez a 15-19 éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >