A Z-generáció önkiszolgáló kasszákat és pénztár nélküli üzleteket részesítené előnyben
Az Avery Dennison megbízásából az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban 4.000 vásárló körében végzett tanulmány szerint a Z-generációs vásárlók több mint fele (52%) „járna más üzletbe, ha kedvencük úgy döntene, hogy megszabadul az önkiszolgáló kasszától”.
A megkérdezettek kétharmada (67%) olyan kiskereskedelmi üzletet választana, ahol a vásárlás végén önkiszolgáló kasszáknál maga szkennelhetné be a megvásárolni kívánt termékeket, míg majdnem háromötödük (59%) ugyanígy nyilatkozott az áruk automata, vásárlás közbeni szkennelésével kapcsolatban.
További 49% költene valószínűleg több pénzt olyan kiskereskedőnél, amely automatakassza-élményt kínál, 52% pedig azt állítja, hogy hűségesebb lenne egy kiskereskedelmi márkához, ha az automatizált üzletekkel rendelkezne.
Tíz megkérdezettből kilenc tapasztalta már a gördülékeny vásárlás valamilyen formáját az elmúlt évben, beleértve az önkiszolgáló kasszát, a teljesen automatizált pénztárgép nélküli üzleteket és a vásárlás előtt otthon kipróbálható szolgáltatásokat.
PLMA
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >