A Wizz Air idén több mint 4,8 millió magyarországi utasra számít
A Wizz Air magyarországi utasszáma a tavalyi több mint 3,7 millióról idén 4,8 millió fölé emelkedik az előrejelzések szerint; a légitársaság tovább erősíti pozícióját a magyar piacon új járatok indításával, a meglévők sűrítésével, és egy újabb repülőgépek forgalomba állításával budapesti bázisán – ismertette Robert Carey, a légitársaság elnöke kedden sajtótájékoztatón, Budapesten.

Sűrítik a járatokat
Részletezte, Budapest és Koppenhága, valamint Budapest és Sarm es-Sejk között új járatokat indítanak októbertől, a nyári időszakban pedig a meglévő útvonalak közül 13 járatot sűrítenek.
Robert Carey hangsúlyozta, a Wizz Air Magyarország vezető légitársasága, Budapestről és Debrecenből 30 országba 71 útvonalon repülnek, magyarországi flottájuk pedig 15 repülőre növekszik.
A Wizz Air Európában is növekedésre számít, a 2023 április 1. és 2024 március 31. közötti pénzügyi évben 67 millió utassal számolnak, 70 százalékkal többel, mint egy évvel korábban; munkatársai száma pedig 8000-ra nő, ez duplája a Covid előtti időszakinál. A légitársaság bázisairól mintegy 1000 útvonalon több mint 50 országba viszi az utasokat.
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója elmondta, céljuk az utasok bizalmának erősítése a légitársaság iránt.
Kifejtette, a légitársaság a Covid-időszakot lehetőségként kezelte. Szerinte az iparág nagyjából 2024 elején éri el a Covid előtti szintjét, ehhez képest a Wizz Air 60-70 százalékkal felette teljesít. Ehhez jelentős flottaberuházásokat hajtottak végre, a következő időszakban a jelenlegi 179 gépről 200 fölé emelkedik flottaállományuk a pénzügyi év végére. Az új gépek a légitársaság gazdasági tevékenységét és karbonlábnyomát javítják.
Kérdésre Váradi József elmondta, hogy az utasoknak járó visszatérítések ügye hamarosan rendeződik. A nyári időszakra növelték tartalékukat, hogy elkerülhessék a nem várt eseményeket.
A Wizz Air 2023-as pénzügyi éve múlt szeptemberben zárult első fél évében adózás, kamatfizetés és értékcsökkenési leírás előtti nyeresége (EBITDA) éves összevetésben 164,3 millió euróról 217,8 millió euróra, bevétele 880,4 millió euróról 2,194 milliárd euróra nőtt. Az utasszám 12,5 millióról 26,5 millióra emelkedett.
Kapcsolódó cikkeink
A világsztárok a hangulat mellett a turizmust is felpörgették
Világsztárok adták egymásnak a színpadot Budapest megakoncert-helyszínein az elmúlt héten.…
Tovább olvasom >Vitályos Eszter: a turizmus Magyarország egyik húzóágazata
A turizmus Magyarország egyik húzóágazata, jelenleg Magyarországon több mint 400…
Tovább olvasom >Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >