A Wizz Air és az Airbus közösen tesztel fenntartható repülőgép-üzemanyagot
A Wizz Air és az Airbus közösen tesztel fenntartható repülőgép-üzemanyagot (SAF) – közölte a Wizz Air légitársaság.
A SAF olyan alternatív üzemanyag, amely különböző alapanyagokból, például használt étolajból származik és a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség szerint akár 65 százalékkal is csökkentheti az üvegházhatású gázok kibocsátását a hagyományos repülőgép-üzemanyaghoz képest.
A tesztelés a Barcelona-Budapest és Brüsszel-Budapest útvonalon indul, az üzemanyagot a Cepsa biztosítja és a World Fuel Services (World Kinect Company) osztja el az érintett reptereken év végéig.
A közlemény idézte Yvonne Moynihant, a Wizz Air vállalati és ESG-vezetőjét, aki elmondta: ez az iparágközi együttműködés demonstrálja a légiközlekedési közösség elkötelezettségét, hogy csökkentsék a kibocsátásuk intenzitását. A Wizz Air célkitűzése, hogy 2030-ra járatai 10 százalékát SAF-fal működtesse.
Hozzátette, ebben a projektben az utasaiktól is gyűjtenek információt arról, hogy mennyire ismerik a légi közlekedés szén-dioxid-mentesítését célzó eszközöket.
Julie Kitcher, az Airbus fenntarthatósági és kommunikációs igazgatója a közlemény szerint elmondta: iparágukban az üzemanyag-hatékony repülőgépek és a SAF fogja biztosítani a 2050-ig elérendő kibocsátáscsökkentés nagy részét, ezért olyan fontos, hogy hatékonyan integrálják a SAF-ot a légitársaságok működésébe.
Duncan Storey, a World Fuel Európáért és Közel-Keletért felelős ellátási és kereskedelmi fejlesztési alelnöke a közleményben megjegyezte, az új RefuelEU légiközlekedési követelményekhez való igazodás fontos mérföldkő, hogy bővíteni tudják a fenntartható üzemanyagok elérhetőségét.
A közleményben emlékeztetnek arra, az Európai Unió RefuelEU rendelete 2025-től alkalmazandó, amelynek célja, hogy az unió egyes repülőterein mindig álljon rendelkezésre fenntartható repülőgép-üzemanyag és ennek hagyományos üzemanyaghoz kevert felhasználási arányát folyamatosan növeljék.
Kiemelték, hogy ezzel a projekttel a Wizz Air az uniós határidőnél korábban kezdi el a SAF felhasználását a mindennapi üzemelésében.
A Wizz Air 224 Airbus A320 és A321 típusú repülőgépből álló flottát üzemeltet, a vállalat a 2024. március 31-ig tartó pénzügyi évben 62 millió utast szállított.
Kapcsolódó cikkeink
Az innovációnak és a tudásátadásnak a fenntarthatóság növelésében is komoly szerepe
Szükséges az agráriumban a modern technológiák és a fenntartható gyakorlatok…
Tovább olvasom >Torinót választották az intelligens turizmus európai fővárosának
Az olaszországi Torino viselheti a Turizmus Intelligens Európai Fővárosa címet…
Tovább olvasom >ENVIRONTEC fenntarthatóság és innováció
Sikeresen zárult az ENVIRONTEC powered by ÖKOINDUSTRIA szakkiállítás, amely három…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hétszázra nőtt a A Lidl spanyolországi üzleteinek száma
A Lidl diszkont egyszerre hét új üzletet nyitott Spanyolországban, így…
Tovább olvasom >Heineken vegyesvállalat építi meg Dubaj első kereskedelmi sörfőzdéjét
Egy a Heineken által létrehozott joint venture tervezi felépíteni az…
Tovább olvasom >Banai Péter Benő: tartós növekedési pályára áll a magyar gazdaság
Tartós növekedési pályára tud állni a magyar gazdaság a következő…
Tovább olvasom >