A Wizz Air és az Airbus közösen tesztel fenntartható repülőgép-üzemanyagot
A Wizz Air és az Airbus közösen tesztel fenntartható repülőgép-üzemanyagot (SAF) – közölte a Wizz Air légitársaság.
A SAF olyan alternatív üzemanyag, amely különböző alapanyagokból, például használt étolajból származik és a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség szerint akár 65 százalékkal is csökkentheti az üvegházhatású gázok kibocsátását a hagyományos repülőgép-üzemanyaghoz képest.
A tesztelés a Barcelona-Budapest és Brüsszel-Budapest útvonalon indul, az üzemanyagot a Cepsa biztosítja és a World Fuel Services (World Kinect Company) osztja el az érintett reptereken év végéig.
A közlemény idézte Yvonne Moynihant, a Wizz Air vállalati és ESG-vezetőjét, aki elmondta: ez az iparágközi együttműködés demonstrálja a légiközlekedési közösség elkötelezettségét, hogy csökkentsék a kibocsátásuk intenzitását. A Wizz Air célkitűzése, hogy 2030-ra járatai 10 százalékát SAF-fal működtesse.
Hozzátette, ebben a projektben az utasaiktól is gyűjtenek információt arról, hogy mennyire ismerik a légi közlekedés szén-dioxid-mentesítését célzó eszközöket.
Julie Kitcher, az Airbus fenntarthatósági és kommunikációs igazgatója a közlemény szerint elmondta: iparágukban az üzemanyag-hatékony repülőgépek és a SAF fogja biztosítani a 2050-ig elérendő kibocsátáscsökkentés nagy részét, ezért olyan fontos, hogy hatékonyan integrálják a SAF-ot a légitársaságok működésébe.
Duncan Storey, a World Fuel Európáért és Közel-Keletért felelős ellátási és kereskedelmi fejlesztési alelnöke a közleményben megjegyezte, az új RefuelEU légiközlekedési követelményekhez való igazodás fontos mérföldkő, hogy bővíteni tudják a fenntartható üzemanyagok elérhetőségét.
A közleményben emlékeztetnek arra, az Európai Unió RefuelEU rendelete 2025-től alkalmazandó, amelynek célja, hogy az unió egyes repülőterein mindig álljon rendelkezésre fenntartható repülőgép-üzemanyag és ennek hagyományos üzemanyaghoz kevert felhasználási arányát folyamatosan növeljék.
Kiemelték, hogy ezzel a projekttel a Wizz Air az uniós határidőnél korábban kezdi el a SAF felhasználását a mindennapi üzemelésében.
A Wizz Air 224 Airbus A320 és A321 típusú repülőgépből álló flottát üzemeltet, a vállalat a 2024. március 31-ig tartó pénzügyi évben 62 millió utast szállított.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatósági kérdésekre kell válaszolnia a magyar cégeknek
Már csak pár hónapja van a magyar cégeknek arra, hogy…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >Sajátmárkás, újrahasznosított papírtermékeket mutatott be a Kifli.hu
Magyarországon is elérhetővé vált a Moddia PureCycle, a Kifli.hu saját…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyorsuló infláció Magyarországon: brutális élelmiszerdrágulás és kérdéses hatékonyságú intézkedések
2025 februárjában ismét gyorsult az infláció Magyarországon: a fogyasztói árak…
Tovább olvasom >Megjelent az árrésstop részletes szabályozása: kiket érint és milyen termékekre vonatkozik?
A Magyar Közlönyben megjelent a kormány által bevezetett árrésstop részletes…
Tovább olvasom >A pulykaágazat kihívásai és lehetőségei: így látja a jövőt a Gallicoop
A pulykahús évekig a hazai és nemzetközi piac egyik meghatározó…
Tovább olvasom >