A Walmart önvezető autókkal kísérletezik
A Walmart az élelmiszer-házhozszállítás felgyorsítása érdekében önvezető autókat tesztel az Udelvvel Arizonában. A hírt korábbi, a Forddal és a Waymóval folytatott hasonló kísérletek előzték meg. A vállalat a folyó pénzügyi év végére mintegy 100 nagyvárosi körzetben szeretne online élelmiszer-rendelési és házhozszállítási szolgáltatást kínálni az USA háztartásainak több mint 40 százalékát elérve. A 2019. évi terv további 800 üzlet bevonása.
Jó okkal teszi ezt a Walmart: a Brick Meets Click felmérése szerint az USA-ban az online élelmiszer-rendelések értéke 2018-ban 15 százalékkal nőhet, ezzel pedig meghaladhatja a teljes internetes forgalom 6,3 százalékát. 2019-ben a házhozszállítást és átvételi lehetőséget is kínáló kereskedők online forgalma akár 30 százalékra is ugorhat, és a háztartások durván 90 százaléka él majd legalább 1 ilyen szolgáltatással.
A kísérlet nem egyedülálló, hiszen olyan versenytársak, mint a Kroger, a Whole Foods és az Albertsons is belevágott hasonlóba.
Kapcsolódó cikkeink
Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >Ellátási lánc: kevésbé hatékony az AI a frontvonalban
A Gartner friss adatai szerint a generatív mesterséges intelligencia (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
MEGJELENT A TRADE MAGAZIN LEGFRISSEBB SZÁMA!
Megjelent a Trade magazin legújabb, 2025/5. száma, amelynek bővített digitális…
Tovább olvasom >Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető…
Tovább olvasom >