A Walmart az AI segítségével csökkentheti az üzletekben keletkező hulladékot
A Walmart egy új kísérleti projektje állítólag mesterséges intelligencia alapú információt szolgáltat az áruházi munkatársaknak a lejárathoz közeledő termékekről.
A CNBC híradása szerint a Walmart házon belül fejlesztett AI-alapú megoldást tesztel, amely az áruházi alkalmazottaknak információt szolgáltat a közeli lejáratú termékekről és tanáccsal látja el őket arra vonatkozóan, hogyan kerülhetik el a hulladékáram ezekkel a termékekkel való növelését. A munkatársak egy mobilalkalmazással olvashatják be a cikkelemeket.
Ezt követően a generatív mesterséges intelligencia-motor azonosítja a lejárathoz közeledő, így megsemmisítésre váró terményeket, és ajánlásokat tesz például árcsökkentésre vagy a beszállítónak való visszaküldésre. A megoldással állítólag a szezon végéhez közeledő ruházati cikkek is azonosíthatók, és ajánlás kapható azok kidobásának elkerülésére, ha nem újrahasznosíthatók.
A Walmart a hírek szerint ezt a kísérleti projektet kiterjeszti kanadai üzleteire is, és a megoldást más olyan országokban is tesztelni kívánja, ahol üzleti tevékenységet folytat.
AI-jal a pazarlás ellen
Ez a kísérleti projekt a Walmart két fontos törekvését ötvözi: a környezeti környezetterhelés csökkentését és saját AI technológiai megoldások létrehozását. A Walmart által 2017-ben bevezetett Project Gigaton elnevezésű kezdeményezés célja, hogy a kiskereskedő 2030-ig egy gigatonna (egymilliárd tonna) szén-dioxid kibocsátását elkerülje globális értékláncában. Azóta a diszkontóriás számos erőfeszítést tett a fenntarthatóság előmozdítása érdekében vállalatának egész területén, valamint partnerei és vásárlói körében.
Az AI-fejlesztés terén a Walmart alkalmazottainak a Walmart GenAI Playgroundot kínálja, amely egy korai fázisban lévő házon belüli eszköz, amely segítségével felfedezhetik és megismerhetik a technológiát. A kiskereskedő egy generatív AI-asszisztenst is beépített a dolgozói alkalmazásába, és generatív AI-eszközöket fejleszt, hogy segítse a vásárlókat a keresésben és a vásárlásban, illetve kutatja, hogyan képes támogatni a technológia a fogyasztói döntéshozatalt.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
AI-alapú platformot kínál a Rohlik Group a kiskereskedőknek világszerte
Önálló céget hozott létre a Rohlik Group abból a célból, hogy…
Tovább olvasom >125 millió euróból korszerűsíti üzleteiben a hűtőrendszert a DIA
A spanyol DIA élelmiszer-kiskereskedelmi lánc 2029-ig összesen 125 millió eurót…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >További cikkeink
62 700 vásárlás – minden korábbi rekord megdőlt az ALDI Sziget-boltjában
Immár nyolcadik alkalommal települt ki az ALDI a Sziget Fesztiválra…
Tovább olvasom >A Minecraft világa megelevenedik a SPAR áruházaiban
A világ egyik legismertebb és legkedveltebb videojátékának karakterei – köztük…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: a nemzeti kormányra mindig számíthatnak a magyar gazdák
A kormány egyik legfontosabb szövetségesei a magyar gazdák, ezért a…
Tovább olvasom >