A Walmart az AI segítségével csökkentheti az üzletekben keletkező hulladékot
A Walmart egy új kísérleti projektje állítólag mesterséges intelligencia alapú információt szolgáltat az áruházi munkatársaknak a lejárathoz közeledő termékekről.
A CNBC híradása szerint a Walmart házon belül fejlesztett AI-alapú megoldást tesztel, amely az áruházi alkalmazottaknak információt szolgáltat a közeli lejáratú termékekről és tanáccsal látja el őket arra vonatkozóan, hogyan kerülhetik el a hulladékáram ezekkel a termékekkel való növelését. A munkatársak egy mobilalkalmazással olvashatják be a cikkelemeket.
Ezt követően a generatív mesterséges intelligencia-motor azonosítja a lejárathoz közeledő, így megsemmisítésre váró terményeket, és ajánlásokat tesz például árcsökkentésre vagy a beszállítónak való visszaküldésre. A megoldással állítólag a szezon végéhez közeledő ruházati cikkek is azonosíthatók, és ajánlás kapható azok kidobásának elkerülésére, ha nem újrahasznosíthatók.
A Walmart a hírek szerint ezt a kísérleti projektet kiterjeszti kanadai üzleteire is, és a megoldást más olyan országokban is tesztelni kívánja, ahol üzleti tevékenységet folytat.
AI-jal a pazarlás ellen
Ez a kísérleti projekt a Walmart két fontos törekvését ötvözi: a környezeti környezetterhelés csökkentését és saját AI technológiai megoldások létrehozását. A Walmart által 2017-ben bevezetett Project Gigaton elnevezésű kezdeményezés célja, hogy a kiskereskedő 2030-ig egy gigatonna (egymilliárd tonna) szén-dioxid kibocsátását elkerülje globális értékláncában. Azóta a diszkontóriás számos erőfeszítést tett a fenntarthatóság előmozdítása érdekében vállalatának egész területén, valamint partnerei és vásárlói körében.
Az AI-fejlesztés terén a Walmart alkalmazottainak a Walmart GenAI Playgroundot kínálja, amely egy korai fázisban lévő házon belüli eszköz, amely segítségével felfedezhetik és megismerhetik a technológiát. A kiskereskedő egy generatív AI-asszisztenst is beépített a dolgozói alkalmazásába, és generatív AI-eszközöket fejleszt, hogy segítse a vásárlókat a keresésben és a vásárlásban, illetve kutatja, hogyan képes támogatni a technológia a fogyasztói döntéshozatalt.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >