A Walmart az AI segítségével csökkentheti az üzletekben keletkező hulladékot
A Walmart egy új kísérleti projektje állítólag mesterséges intelligencia alapú információt szolgáltat az áruházi munkatársaknak a lejárathoz közeledő termékekről.
A CNBC híradása szerint a Walmart házon belül fejlesztett AI-alapú megoldást tesztel, amely az áruházi alkalmazottaknak információt szolgáltat a közeli lejáratú termékekről és tanáccsal látja el őket arra vonatkozóan, hogyan kerülhetik el a hulladékáram ezekkel a termékekkel való növelését. A munkatársak egy mobilalkalmazással olvashatják be a cikkelemeket.
Ezt követően a generatív mesterséges intelligencia-motor azonosítja a lejárathoz közeledő, így megsemmisítésre váró terményeket, és ajánlásokat tesz például árcsökkentésre vagy a beszállítónak való visszaküldésre. A megoldással állítólag a szezon végéhez közeledő ruházati cikkek is azonosíthatók, és ajánlás kapható azok kidobásának elkerülésére, ha nem újrahasznosíthatók.
A Walmart a hírek szerint ezt a kísérleti projektet kiterjeszti kanadai üzleteire is, és a megoldást más olyan országokban is tesztelni kívánja, ahol üzleti tevékenységet folytat.
AI-jal a pazarlás ellen
Ez a kísérleti projekt a Walmart két fontos törekvését ötvözi: a környezeti környezetterhelés csökkentését és saját AI technológiai megoldások létrehozását. A Walmart által 2017-ben bevezetett Project Gigaton elnevezésű kezdeményezés célja, hogy a kiskereskedő 2030-ig egy gigatonna (egymilliárd tonna) szén-dioxid kibocsátását elkerülje globális értékláncában. Azóta a diszkontóriás számos erőfeszítést tett a fenntarthatóság előmozdítása érdekében vállalatának egész területén, valamint partnerei és vásárlói körében.
Az AI-fejlesztés terén a Walmart alkalmazottainak a Walmart GenAI Playgroundot kínálja, amely egy korai fázisban lévő házon belüli eszköz, amely segítségével felfedezhetik és megismerhetik a technológiát. A kiskereskedő egy generatív AI-asszisztenst is beépített a dolgozói alkalmazásába, és generatív AI-eszközöket fejleszt, hogy segítse a vásárlókat a keresésben és a vásárlásban, illetve kutatja, hogyan képes támogatni a technológia a fogyasztói döntéshozatalt.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
1500 irodai munkahelyet szüntet meg a Walmart az USA-ban
A Walmart 1500 vállalati pozíció megszüntetését tervezi az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Fogakat növesztünk, miközben az MI átveszi az irányítást?
A fogregenerációtól a mesterséges intelligencia alkalmazásáig – a összeállítása a…
Tovább olvasom >A Vusion Grouppal fejleszti okoskioszkjait a Lekkerland
A REWE csoporthoz tartozó Lekkerland a VusionGrouppal együttműködve digitalizálja a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >