A Walmart az AI segítségével csökkentheti az üzletekben keletkező hulladékot
A Walmart egy új kísérleti projektje állítólag mesterséges intelligencia alapú információt szolgáltat az áruházi munkatársaknak a lejárathoz közeledő termékekről.
A CNBC híradása szerint a Walmart házon belül fejlesztett AI-alapú megoldást tesztel, amely az áruházi alkalmazottaknak információt szolgáltat a közeli lejáratú termékekről és tanáccsal látja el őket arra vonatkozóan, hogyan kerülhetik el a hulladékáram ezekkel a termékekkel való növelését. A munkatársak egy mobilalkalmazással olvashatják be a cikkelemeket.
Ezt követően a generatív mesterséges intelligencia-motor azonosítja a lejárathoz közeledő, így megsemmisítésre váró terményeket, és ajánlásokat tesz például árcsökkentésre vagy a beszállítónak való visszaküldésre. A megoldással állítólag a szezon végéhez közeledő ruházati cikkek is azonosíthatók, és ajánlás kapható azok kidobásának elkerülésére, ha nem újrahasznosíthatók.
A Walmart a hírek szerint ezt a kísérleti projektet kiterjeszti kanadai üzleteire is, és a megoldást más olyan országokban is tesztelni kívánja, ahol üzleti tevékenységet folytat.
AI-jal a pazarlás ellen
Ez a kísérleti projekt a Walmart két fontos törekvését ötvözi: a környezeti környezetterhelés csökkentését és saját AI technológiai megoldások létrehozását. A Walmart által 2017-ben bevezetett Project Gigaton elnevezésű kezdeményezés célja, hogy a kiskereskedő 2030-ig egy gigatonna (egymilliárd tonna) szén-dioxid kibocsátását elkerülje globális értékláncában. Azóta a diszkontóriás számos erőfeszítést tett a fenntarthatóság előmozdítása érdekében vállalatának egész területén, valamint partnerei és vásárlói körében.
Az AI-fejlesztés terén a Walmart alkalmazottainak a Walmart GenAI Playgroundot kínálja, amely egy korai fázisban lévő házon belüli eszköz, amely segítségével felfedezhetik és megismerhetik a technológiát. A kiskereskedő egy generatív AI-asszisztenst is beépített a dolgozói alkalmazásába, és generatív AI-eszközöket fejleszt, hogy segítse a vásárlókat a keresésben és a vásárlásban, illetve kutatja, hogyan képes támogatni a technológia a fogyasztói döntéshozatalt.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Kulcsfontosságú a digitalizációban rejlő lehetőségek kiaknázása
Fontos, hogy az agráriumban minél többen kihasználják a digitális technológia…
Tovább olvasom >Egyszerre rajongunk a mesterséges intelligenciáért és tartunk tőle
Az Ipsos 2024 júniusában megjelent, 32 ország bevonásával és közel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >