A Walmart az AI segítségével csökkentheti az üzletekben keletkező hulladékot
A Walmart egy új kísérleti projektje állítólag mesterséges intelligencia alapú információt szolgáltat az áruházi munkatársaknak a lejárathoz közeledő termékekről.
A CNBC híradása szerint a Walmart házon belül fejlesztett AI-alapú megoldást tesztel, amely az áruházi alkalmazottaknak információt szolgáltat a közeli lejáratú termékekről és tanáccsal látja el őket arra vonatkozóan, hogyan kerülhetik el a hulladékáram ezekkel a termékekkel való növelését. A munkatársak egy mobilalkalmazással olvashatják be a cikkelemeket.
Ezt követően a generatív mesterséges intelligencia-motor azonosítja a lejárathoz közeledő, így megsemmisítésre váró terményeket, és ajánlásokat tesz például árcsökkentésre vagy a beszállítónak való visszaküldésre. A megoldással állítólag a szezon végéhez közeledő ruházati cikkek is azonosíthatók, és ajánlás kapható azok kidobásának elkerülésére, ha nem újrahasznosíthatók.
A Walmart a hírek szerint ezt a kísérleti projektet kiterjeszti kanadai üzleteire is, és a megoldást más olyan országokban is tesztelni kívánja, ahol üzleti tevékenységet folytat.
AI-jal a pazarlás ellen
Ez a kísérleti projekt a Walmart két fontos törekvését ötvözi: a környezeti környezetterhelés csökkentését és saját AI technológiai megoldások létrehozását. A Walmart által 2017-ben bevezetett Project Gigaton elnevezésű kezdeményezés célja, hogy a kiskereskedő 2030-ig egy gigatonna (egymilliárd tonna) szén-dioxid kibocsátását elkerülje globális értékláncában. Azóta a diszkontóriás számos erőfeszítést tett a fenntarthatóság előmozdítása érdekében vállalatának egész területén, valamint partnerei és vásárlói körében.
Az AI-fejlesztés terén a Walmart alkalmazottainak a Walmart GenAI Playgroundot kínálja, amely egy korai fázisban lévő házon belüli eszköz, amely segítségével felfedezhetik és megismerhetik a technológiát. A kiskereskedő egy generatív AI-asszisztenst is beépített a dolgozói alkalmazásába, és generatív AI-eszközöket fejleszt, hogy segítse a vásárlókat a keresésben és a vásárlásban, illetve kutatja, hogyan képes támogatni a technológia a fogyasztói döntéshozatalt.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Kollár Csaba: „Humanista vagyok, de nagyon szeretem az AI-t” – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Kollár Csaba kibernetikus és jövőkutató szerint, akivel Krizsó Szilvia beszélgetett…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >Ellátási lánc: kevésbé hatékony az AI a frontvonalban
A Gartner friss adatai szerint a generatív mesterséges intelligencia (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az árrésstop kiterjesztésével kapcsolatban szólalt meg Orbán Viktor
A jövő heti kormányülésen dönthetnek az árrésstop kiterjesztéséről a háztartási…
Tovább olvasom >Júniustól tilos energiaitalt eladni 18 éven aluliaknak – így ellenőrzik majd a házhoz szállítást
Egyhangú döntéssel fogadta el a parlament azt a törvénymódosítást, amely…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >