A Walmart az 50 legjobb globális kiskereskedő éves rangsorának élén
Két amerikai székhelyű kiskereskedelmi óriás áll az 50 legjobb globális kiskereskedő éves rangsorának élén, amely 2023 eleji működési teljesítményük alapján készült.
Megőrizte első helyét a Walmart a National Retail Federation „2024 Top 50 Global Retailers” című jelentése szerint. A második helyen az Amazon végzett. A Kantar által készített rangsorban a Top 10 kiskereskedő körében nem történt elmozdulás 2023 és 2024 között.
Az NRF megjegyezte, hogy a Walmartnak erőteljes online jelenlétével és a vásárlóknak szánt számos új pénzügyi forrással sikerült első helyét megtartania. Azt is megjegyezte, hogy a Walmart+ hirdetési platform tovább terjeszkedik az Egyesült Államokon kívül.
– A rangsorban szereplő legtöbb vállalat esetében a kiskereskedelmi forgalom és a nyereség annak ellenére nőtt, hogy megváltozott a vásárlók munkával kapcsolatos napirendje és személyes rutinja, valamint a vásárlási csatornák használata – mondta el David Marcotte, Global Insights and Technologies vezető alelnöke. – A vásárlók 2023-ban többször is úgy nyilatkoztak, hogy még több kényelmet várnak el a kiskereskedőktől, és azok a márkák voltak igazán sikeresek, amelyek a kényelemre összpontosítottak.
A top 25 globális kiskerekedő* (a teljes lista elérhető itt):
- Walmart (Egyesült Államok)
- Amazon (Egyesült Államok)
- Schwarz Group (Németország)
- Aldi (Németország)
- Costco Wholesale Corp.( Egyesült Államok)
- Ahold Delhaize (Hollandia)
- Carrefour (Franciaország)
- Seven & I (Japán)
- The Home Depot (Egyesült Államok)
- Ikea (Hollandia)
- Walgreens Boots Alliance (Egyesült Államok)
- Rewe (Németország)
- Apple (Egyesült Államok)
- Inditex (Spanyolország)
- Casino (Franciaország)
- Alibaba (Kína)
- AS Watson (Hong Kong)
- Jeronimo Martins (Portugália)
- Metro AG (Németország)
- Tesco (Egyesült Királyság)
- H&M (Svédország)
- Aeon (Japán)
- TJX (Egyesült Államok)
- Auchan (Franciaország)
- Ceconomy (Németország)
Forrás: Kantar Retail
A Kantar rangsorolási rendszere a kiskereskedőket hazai és nemzetközi kiskereskedelmi bevételeik alapján pontozza. A listára kerüléshez a kiskereskedőknek legalább három országban kell közvetlen befektetéssel rendelkezniük.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Megszünteti az Asda árösszehasonlító programját
Mindösszesen egy év után megszünteti az Asda az Aldi és…
Tovább olvasom >A Globus hipermarketek a helyben készült termékekkel különbözteti meg magát
Jól boldogulnak a német Globus hipermarketek a diszkontok és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >