A Waberer’s Csoport tesztelhette először a BYD elektromos teherautóját az EU-ban
Az Európai Unióban a Waberer’s Csoport próbálhatta ki először a kínai BYD autógyártó 19 tonnás elektromos teherautóját. A Cégcsoport leányvállalata, a WSZL több mint két hétig használta a járművet a magyar főváros útjain.

A cég 2,5 év alá csökkentette a magyar flottája átlagéletkorát ügyfelei zöldebb kiszolgálása érdekében
A 15 napos próba során a WSZL a BYD teherautó teljesítményének, hatékonyságának és városi környezetben való alkalmazkodóképességének megismerését tűzte ki célul. A napi útvonalak ütemezésénél a hangsúlyt a teherautó hasznos teherbírásának és rakterének maximalizálására helyezték, figyelembe véve a jármű hatótávolságát. Az elektromos teherautó naponta 150 kilométer megtételével 10-12 lerakodást teljesített. A BYD elektromos teherautójának maximális hatótávja 250 km 9,7 tonnás teherbírással, így versenytársaihoz képest több áru kiszállítását tudja elvégezni egyetlen út során. A hátsó emelővel és a raktér automatizált szintezésével felszerelt teherautó a teszt ideje alatt is bizonyította, hogy ideális megoldást jelenthet kisebb rakományok szállítására.
Minden márkának megvannak a maga egyedi erősségei, a BYD esetében pedig a hasznos teherbírás az a tulajdonság, ami mindenképpen kiemelendő. A környezetvédelmi előnyökön túl ezek az elektromos teherautók halkabbak is, így csökkentik a zajszennyezést, ami a városi fuvarozás terén rendkívül előnyös – értékelte a több mint két hetes tesztet Cser Szilárd, a WSZL ügyvezetője. A BYD elektromos teherautójának próbája jól illeszkedik a Waberer’s Csoport azon törekvésébe, hogy a vállalat csökkentse ökológiai lábnyomát, és továbbra is a fenntartható szállítás úttörő szereplője legyen a piacon. A vállalat ennek érdekében a közelmúltban szerzett be 50 darab könnyített félpótkocsit, a stratégiai céloknak megfelelően pedig 2,5 év alá csökkentette a magyar flottája átlagéletkorát ügyfelei zöldebb kiszolgálása érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Az utánpótlás-nevelést is támogatja a Logisztikai Évkönyv: már várják az idei szerzők jelentkezését
Idén ismét érkezik a Logisztikai Évkönyv legújabb száma, amely már…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >A nagyhaszongépjármű-piacon erősít az AutoWallis Csoport
Tovább erősíti cseh piaci jelenlétét az AutoWallis Csoport, miután megnyitotta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >