A vodka nem kézfertőtlenítésre való
Egy amerikai, kézműves vodkákat gyártó cég kényetelen volt reagálni az interneten terjedő félrevezető információkra, miszerint termékük alkalmas kézfertőtlenítésre az új koronavírus elleni küzdelemben – írja a BBC nyomán az origo.
A vuhani koronavírus jelentette fenyegetés kapcsán, legalább akkora gondot jelent a témával kapcsolatos álhírek, nem ritkán káros félrevezető információk kiszűrése és száműzése a közösségi médiából, mint a fertőzés elleni küzdelem. A fals, hivatalosan meg nem erősített „tudnivalók” sorában immár megjelentek azok a videoposztok, üzenetek, amelyekben önjelölt „hozzáértők” mutatnak be házilag kotyvasztott kézfertőtlenítőket, például alkoholos italok és aloe vera tartalmú készítmények keverésével.
A jelenség név szerint is elérte a Texasban működő, Tito nevű, kisipari vodkagyártó céget. A vállalkozás végül kénytelen volt reagálni arra a vásárlói állításra, hogy itala alkalmas lehet kézfertőtlenítésre. A Tito Twitter bejegyzésben tette közzé, hogy az általuk gyártott vodka 40 százalékos alkoholtartalma miatt, nem megfelelő, és ezért nem is ajánlott kézfertőtlenítésre.
A cég a maga részéről az amerikai járványügyi központ (CDC) ajánlását tartja követendőnek a maga és vásárlói számára.
Eszerint a vírus elleni hatékony védekezés részeként, a kézmosáshoz elsősorban meleg vizes, szappanos, alapos és hosszan tartó (legalább 20 másodperces) kézmosásra van szükség.
Ha ezek nem állnak rendelkezésre, akkor használhatók a legalább 60 százalékos alkoholtartalmú italok vagy készítmények. Az ajánlás szerint az alkoholtartalmat felhasználás előtt ellenőrizni kell a csomagoláson.
A koronavírus terjedésével egyre nagyobb a különböző kézfertőtlenítő szerek forgalma világszerte.
A Kantar piackutató szerint a kézfertőtlenítők forgalma idén februárban 255 százalékkal növekedett meg az Egyesült Királyságban, éves viszonylatban vizsgálva.
A termékekkel kapcsolatban rendszeresen érkeznek hírek nyerészkedő, irreális kereskedői túlárazásokról is. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Rangos nemzetközi versenyen arannyal díjazták a Kalinkát
Arany minősítésben részesült a Kalinka Vodka a Meininger’s International Spirits Award (ISW)…
Tovább olvasom >Meteoritfertőzés
Jó másfél évtizedig hittük, nem lehet extrémebb „hozzáadott érték” egy…
Tovább olvasom >Semlegestől a karakteresig
Újjászületések és merész fejlesztések tanúi lehetünk a vodka világában, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >