A vodka nem kézfertőtlenítésre való
Egy amerikai, kézműves vodkákat gyártó cég kényetelen volt reagálni az interneten terjedő félrevezető információkra, miszerint termékük alkalmas kézfertőtlenítésre az új koronavírus elleni küzdelemben – írja a BBC nyomán az origo.
A vuhani koronavírus jelentette fenyegetés kapcsán, legalább akkora gondot jelent a témával kapcsolatos álhírek, nem ritkán káros félrevezető információk kiszűrése és száműzése a közösségi médiából, mint a fertőzés elleni küzdelem. A fals, hivatalosan meg nem erősített „tudnivalók” sorában immár megjelentek azok a videoposztok, üzenetek, amelyekben önjelölt „hozzáértők” mutatnak be házilag kotyvasztott kézfertőtlenítőket, például alkoholos italok és aloe vera tartalmú készítmények keverésével.
A jelenség név szerint is elérte a Texasban működő, Tito nevű, kisipari vodkagyártó céget. A vállalkozás végül kénytelen volt reagálni arra a vásárlói állításra, hogy itala alkalmas lehet kézfertőtlenítésre. A Tito Twitter bejegyzésben tette közzé, hogy az általuk gyártott vodka 40 százalékos alkoholtartalma miatt, nem megfelelő, és ezért nem is ajánlott kézfertőtlenítésre.
A cég a maga részéről az amerikai járványügyi központ (CDC) ajánlását tartja követendőnek a maga és vásárlói számára.
Eszerint a vírus elleni hatékony védekezés részeként, a kézmosáshoz elsősorban meleg vizes, szappanos, alapos és hosszan tartó (legalább 20 másodperces) kézmosásra van szükség.
Ha ezek nem állnak rendelkezésre, akkor használhatók a legalább 60 százalékos alkoholtartalmú italok vagy készítmények. Az ajánlás szerint az alkoholtartalmat felhasználás előtt ellenőrizni kell a csomagoláson.
A koronavírus terjedésével egyre nagyobb a különböző kézfertőtlenítő szerek forgalma világszerte.
A Kantar piackutató szerint a kézfertőtlenítők forgalma idén februárban 255 százalékkal növekedett meg az Egyesült Királyságban, éves viszonylatban vizsgálva.
A termékekkel kapcsolatban rendszeresen érkeznek hírek nyerészkedő, irreális kereskedői túlárazásokról is. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
A vodka, ami martiniért kiált
A vodka valamikori nem hivatalos definíciójában szerepelt, hogy (elvben) színtelen,…
Tovább olvasom >Háború nyet, vodka da!
Egyes vodkamárkák forgalmára igen, ám a vodka kedveltségére nem volt…
Tovább olvasom >A Coca-Cola HBC tulajdonába került a Finlandia vodka tulajdonosa
A Coca-Cola HBC AG bejelentése szerint 220 millió dollárért (201,2…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált 2023-ban a SPAR
A SPAR Magyarország a 2023-as évben 1023,2 milliárd forint forgalmat…
Tovább olvasom >Egy hónap múlva nyílik a Primark első hazai üzlete
Május 28-án 10 órakor megnyitja kapuit a Primark a budapesti…
Tovább olvasom >A Heineken erős volumennövekedést ért el az első negyedévben
A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártója, az első negyedévben…
Tovább olvasom >