A vodka és a gin nőtt értékben és mennyiségben is
Vodkából a boltok bevétele meghaladta a 12 milliárd forintot, ami plusz 4 százalékot jelent. A mennyiségi növekedés mutatója plusz 2 százalék.
A gin bonyolítja le a legkisebb forgalmat a kilenc vizsgált kategória közül, évi 0,5 milliárd forint körüli piacával. Értéket tekintve itt plusz 28 százalékot regisztráltunk, mennyiség szempontjából pedig plusz 31-et, tíz hónapos összehasonlításban.
A pálinka éves piaca 14 milliárd forint körül mozog. Legutóbb a trend értékben plusz 1, mennyiségben mínusz 3 százalék.
A bitter mutatója értékben mínusz 8, mennyiséget tekintve mínusz 9 százalék tavaly, az előző évi tíz hónaphoz viszonyítva. Az éves piac mérete meghaladja a 13 milliárd forintot.
A brandy, whisky, likőr és rum bolti eladása – értéket tekintve – 4-5 százalékkal csökkent, a szóban forgó két időszakot egybevetve. A fenti négy ital mennyiségi mutatója mínusz 2–7 százalék között mozgott. Ami éves piacméretüket illeti, 2010. október–2011. szeptember során: a brandy közel 8 milliárd forint; a whisky 6 milliárd felett; a likőr mintegy 5 milliárd; a rum pedig 3,5 milliárd körül alakult.
A vermut éves piacmérete 2,5 milliárd forint körül alakul. A legutóbbi felmért tíz hónap során értékben 9, mennyiségben 8 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi eladása.
Az égetett szeszes italok Nielsen által mért kilenc kategóriájának együttes évi kiskereskedelmi forgalma 2010. október–2011. szeptemberben közel 66 milliárd forintot ért el. Értékben és mennyiségben is csak a vodka és a kis piaccal rendelkező gin bolti eladása emelkedett tavaly, a szóban forgó időszak során, az előző évi hasonló periódushoz viszonyítva.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
TikTok-trend ihlette a Kroger új saját márkás termékcsaládját
A Kroger amerikai élelmiszerlánc a legújabb „cherry-core” TikTok trendből merített…
Tovább olvasom >Egyedi hangot keres a Lidl skóciai önkiszolgáló pénztáraihoz
A Lidl közel 3 millió fontot fordít arra, hogy önkiszolgáló…
Tovább olvasom >MBH Elemzési Centrum: Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között
Tavaly a fizetések 39%-át költöttük el a kiskereskedelemben, ami a…
Tovább olvasom >