A visegrádi országok turisztikai csúcstalálkozója Prágában
A visegrádi országok (V4) – Csehország, Szlovákia, Lengyelország és Magyarország – turisztikai vezetői Prágában tanácskoztak február 13-14-én, a soros cseh elnökség keretében – közölte a Magyar Turizmus Zrt. szerdán.
A közlemény ismerteti: a tárgyalások során a V4 2012. évi turisztikai marketingtervének aláírása mellett jegyzőkönyvben rögzítették a tagországok Európai Turisztikai Bizottságon (European Travel Commission, ETC) belül folytatott közös turisztikai tevékenységére vonatkozó irányelveket.
A Magyar Turizmus tájékoztatása szerint a találkozón Szöllősi László, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) helyettes államtitkár ismertette a magyar turizmuspolitika elmúlt egy évének legfontosabb eredményeit. Bemutatta a Széchenyi Pihenő Kártya új rendszerét, valamint a turizmusról és a vendéglátásról a készülő törvény főbb tartalmi elemeit. A továbblépésről szólva Szöllősi László hangsúlyozta a négy ország közös adottságaira épülő termékfejlesztés, valamint a közös brand építésének jelentőségét.
A közlemény ismerteti: a tagországok illetékes minisztériumai megállapodtak abban, hogy találkozóikon továbbra is megosztják egymással a turisztikai tevékenységükkel, a turisztikai fejlesztésekkel kapcsolatos információkat, és erősítik együttműködésüket.
Az ETC tagságával kapcsolatban a szakemberek megállapodtak, hogy egyeztetik egyéni marketingaktivitásaikat, közös akciókat szerveznek, így megsokszorozzák a visegrádi országok közös marketingstratégiájából származó előnyöket a megcélzott piacokon az ETC tevékenységen belül.
A turisztikai együttműködés keretében közös marketingterveket dolgoznak ki, és együttesen szerveznek akciókat a tengerentúli és a harmadik távoli piacokon, hogy növeljék a visegrádi országokba irányuló beutazó turizmust.
A megállapodásban szerepel az is, hogy a tagországok fokozzák turisztikai megjelenésüket Kínában, Japánban, az USA-ban és Oroszország ázsiai területén, továbbá folytatják közös promóciós tevékenységüket az új, ázsiai és dél-amerikai piacokon: Indiában és Brazíliában. A tavaly Kassán aláírt megállapodás jegyében megkezdik a közös promóciós tevékenységet Tajvanon.
A négy ország képviselői megegyeztek a közös weboldal www.european-quartet.com és nyelvi mutációi – angol, japán, kínai, orosz és a portugál nyelv brazíliai változata – megújításához szükséges munkálatok elvégzéséről, valamint a portálok tartalmának rendszeres frissítéséről.
A V4-ek turisztikai szakemberei megállapodtak arról is, hogy a szakmai kommunikációs tevékenységük mellett lakossági kommunikációt is folytatnak, és ennek megfelelően módosítják marketingkommunikációs eszközeiket. Ennek keretében nyomtatott médiafelületeket és a közösségi médiát felhasználva reklámkampányokat bonyolítanak le Kínában, Japánban és Indiában a 2012. évi költségvetésük 14 százalékából.
A tagállamok – a 2012. marketingterv szerint – az idén 402 ezer eurót fordítanak a visegrádi országok közös promóciójára, a közös programok lebonyolítására – írja közleményében a Magyar Turizmus Zrt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >A MOL Campus mindkét étterme, a Virtu és a Zazie is Michelin ajánlást kapott
Mindössze egy évvel a megnyitásukat követően a MOL Campus mindkét…
Tovább olvasom >