A Visa Europe folytatja magyarországi fejlesztéseit
A Visa Europe elkötelezett Magyarország iránt, és folytatja fejlesztéseit az elektronikus fizetési rendszerek területén. A vállalat bízik abban, hogy az országon belüli bankközi jutalék szabályozás, amelyet az Országgyűlés hétfőn fogadott el, elősegíti a piaci szereplőknek egyenlő feltételeket biztosító verseny kialakulását.
A Visa Europe MTI-hez eljuttatott keddi közleményében Kiss Ede, a Visa Europe magyarországi vezetője kitért arra is, hogy a piaci hátrányuk és az alacsonyabb díjaik ellenére a Visa Europe Magyarországon több mint 600 millió forintot fordított beruházásokra az elmúlt két évben, miközben a tagbankoktól semmilyen piaci fejlesztésre fordítható díjat nem szed be.
Hozzáteszik: Magyarország továbbra is készpénzközpontú a többi európai országhoz képest. A magyar lakosság jelentős részre a bankkártyáját készpénzfelvételre használja. Az egy főre jutó POS terminálok száma Magyarországon az európai átlag felét sem éri el. Egy magyarországi lakosra jutó kártyás fizetési tranzakciók száma pedig csupán harmada az európai átlagnak.
A Visa Europe keresi az együttműködési lehetőségeket a hatóságokkal és a magyar kormánnyal a magyarországi elektronikus fizetési rendszer fejlesztése érdekében, mivel ez nagy részben támogatná a szürkegazdaság elleni harcot is.
Az Országgyűlés hétfőn fogadta el a hazai bankközi jutalék mértékének szabályozását is tartalmazó törvénymódosítást, e szerint a bankkártyával fizető, valamint az azt elfogadó fél pénzügyi szolgáltatói – egymás között – nem számolhatnak fel betéti kártya esetén 0,2 százaléknál magasabb díjat és jutalékot (interchange díjat). Ugyanez a díj és jutalék – együttesen – legfeljebb 0,3 százalék lehet a hitelkártyáknál. Mindkét korlát feltétele az, hogy mindkét szolgáltatónak Magyarországon legyen a székhelye, illetve fióktelepe.
Magyarországon a módosítás hatálybalépését megelőzően a MasterCard 0,7 százalékot, plusz 12 forintot, míg a Visa 0,15 százalék, plusz 0,015 eurót számolt fel ezen a címen. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >