A világ második legnagyobb sörgyártója Ázsiában és Afrikában pótolja az európai kiesést
A brit SABMiller, a világ második legnagyobb sörgyártója, a Bloomberg elemzői szerint vártnál több sört tudott eladni az első félévben, mivel az ázsiai és afrikai piaci részesedésük növekedése pótolta az európai és dél-amerikai kiesést.
A Bloomberg által megkérdezett elemzők 0,5 százalékos volumennövekedést vártak, a SABMiller azonban – a felvásárlások hatását nem számolva – 1 százalékkal tudta bővíteni a söreladásokat. Ázsiában 10, Afrikában 7 százalékkal nőtt az árbevétel, míg Európában 5 százalékkal, Észak-Amerikában pedig 4 százalékkal visszaesett; Latin-Amerikában nem változott a söreladásból származó árbevétel.
A SABMiller elmondta, hogy az eredmény megfelelt várakozásaiknak, mivel az áremelések, az alapanyagok árcsökkenése, valamint a nekik kedvező árfolyamváltozások is közrejátszanak a kedvezőbb kép kialakulásában.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >