A világ második legnagyobb sörgyártója Ázsiában és Afrikában pótolja az európai kiesést
A brit SABMiller, a világ második legnagyobb sörgyártója, a Bloomberg elemzői szerint vártnál több sört tudott eladni az első félévben, mivel az ázsiai és afrikai piaci részesedésük növekedése pótolta az európai és dél-amerikai kiesést.
A Bloomberg által megkérdezett elemzők 0,5 százalékos volumennövekedést vártak, a SABMiller azonban – a felvásárlások hatását nem számolva – 1 százalékkal tudta bővíteni a söreladásokat. Ázsiában 10, Afrikában 7 százalékkal nőtt az árbevétel, míg Európában 5 százalékkal, Észak-Amerikában pedig 4 százalékkal visszaesett; Latin-Amerikában nem változott a söreladásból származó árbevétel.
A SABMiller elmondta, hogy az eredmény megfelelt várakozásaiknak, mivel az áremelések, az alapanyagok árcsökkenése, valamint a nekik kedvező árfolyamváltozások is közrejátszanak a kedvezőbb kép kialakulásában.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >