Belép a pénzügyi szolgáltatások területére az okostelefongyártó óriás
A világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártója, a kínai Xiaomi követi a versenytársait, és technológiai cégként a pénzügyi szolgáltatások területére lép: online pénzpiaci alapot hoz létre – írja a Financial Times nyomán a portfolio.hu. Itt azonban nem is állnak meg, hitelekkel és brókeri tevékenységgel is foglalkoznak majd.
Kínában az állami szabályozással alacsonyan tartott betéti kamatok mellett vonzó hozamú, likvid befektetési terméket jelentenek az online pénzpiaci alapok. Nem is véletlen, hogy az Alibaba, a Tencent technológiai cégeknek is van már ilyen alapja, most a hírek szerint a Xiaomi is beáll sorba.
Egy alkalmazáson keresztül lehet majd az E Fund Management eszközkezelő alapjába pénzt fektetni. A mobilgyártó azonban itt nem áll meg: az újonnan létrehozott pénzügyi üzletág indexkövető alapokkal, értékpapírok értékesítésével és fogyasztói hitelekkel foglalkozik majd.
A célunk egy olyan okostelefonos platform felépítése, amely segít a pénzügyi partnereinknek prémium ügyfelek megszerzésében, miközben a mi felhasználóinkat is segíti pénzhez és kölcsönhöz jutni – nyilatkozta a bejelentés kapcsán Hong Feng, a Xiaomi társ-alapítója.
Hogy mennyire kapósak a kínai online pénzpiaci alapok, arról az Alibaba számai is árulkodnak: az Alibaba alapjában március végén 185 millió ügyfél 712 milliárd jüanos (kb. 115 milliárd dolláros) vagyona volt benne. Az online pénzpiaci alapok másik nagy előnye a banki betétekkel szemben, hogy a magas hozamot alacsony belépési korlát mellett lehet elérni. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban a legnagyobb a kínai platformok piaci részesedése Európában
Az idei év első felében Spanyolországban az online vásárlások egyharmada…
Tovább olvasom >Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az…
Tovább olvasom >Euromonitor International: az Alibaba a legnagyobb és az indonéz GoTo a leggyorsabban fejlődő kiskereskedő az ázsiai-csendes-ceáni térségben
Kína zéró-Covid politikája az offline kiskereskedelmi forgalomban dollárban kifejezve 4%-os…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >