A világ fenntartható működésű vállalatainak top 1%-ába került a Lucart
A fenntartható papírgyártást támogató Lucart platina minősítést kapott a független EcoVadis ügynökségtől, amely a vállalati társadalmi felelősségvállalás legmagasabb szintű elismerése. Az EcoVadis által világszerte elemzett több mint 90 000 vállalatnak mindössze 1%-a büszkélkedhet hasonló eredménnyel. A Lucart Csoport 10 termelő üzeméből az egyik hazánkban, Nyergesújfalun található.

A csapatmunkában rejlik a siker titka a CEO szerint
Az Ecovadis értékelés a fenntarthatóság számos szempontját vizsgálja, az alábbi négy témakörbe csoportosítva azokat: környezetvédelem, munkaügyi gyakorlat és emberi jogok, etika és fenntartható beszerzés. Ezek a szempontok olyan nemzetközi fenntarthatósági szabványokon alapulnak, mint az ENSZ Globális Megállapodásának tíz alapelve, a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (ILO) egyezményei, a Globális Jelentési Kezdeményezés (GRI) szabványai, az ISO 260004 szabvány, a CERES ütemterv és az ENSZ üzleti és emberi jogi irányelvei.
„Büszkék vagyunk erre a sokadik, fontos eredményre, amelyet a fenntarthatóság minden szempontját figyelembe vevő, valamennyi termelési telephelyünket érintő nagyszerű csapatmunkával értünk el”
– mondta Massimo Pasquini, a Lucart Csoport vezérigazgatója.
„Ezzel az elismeréssel a Lucart megerősíti, hogy egyike azon vállalatoknak, amelyek a legjobban betartják az átláthatóság legmagasabb szintű normáit a környezetvédelem, a társadalom és a gazdaság területein”.
A rangos díj méltó összegzése annak a munkának, amit a vállalat az elmúlt években a papírgyártás fenntartható előmozdítása érdekében tett. 2014 óta a Lucart 14,9%-kal, illetve 47%-kal csökkentette a fajlagos CO2– és NOx-kibocsátást, valamint 13,2%-kal a fajlagos energiafogyasztást, és visszaszorította a hulladék 80%-át. A fajlagos vízfogyasztás 2013-hoz képest 23,3%-kal csökkent.
„Örülünk, hogy a Lucart Kft. is hozzájárult ennek a nagyon ambiciózus eredménynek az eléréséhez. Nyergesújfaluban a csoport többi tagjához hasonlóan mi is nagy hangsúlyt fektetünk a fenntarthatóságra, és ezek az elismerések csak megerősítik, hogy jó úton járunk. A jövő mindenkié!”
– mondta Omar Balducci, a Lucart Csoport Közép-Kelet-Európáért felelős kereskedelmi igazgatója és tanácsadója.
Kapcsolódó cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >A Mondeléz átadta legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkját Székesfehérváron
A Mondeléz International csütörtökön hivatalosan is átadta új napelemparkját székesfehérvári…
Tovább olvasom >Új korszak a személyi higiéniában, az inkontinenciakezelés területén
Napjainkban az egészségtudatosság erősödésével egyre nagyobb figyelmet kap a személyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >