A világ fenntartható működésű vállalatainak top 1%-ába került a Lucart
A fenntartható papírgyártást támogató Lucart platina minősítést kapott a független EcoVadis ügynökségtől, amely a vállalati társadalmi felelősségvállalás legmagasabb szintű elismerése. Az EcoVadis által világszerte elemzett több mint 90 000 vállalatnak mindössze 1%-a büszkélkedhet hasonló eredménnyel. A Lucart Csoport 10 termelő üzeméből az egyik hazánkban, Nyergesújfalun található.

A csapatmunkában rejlik a siker titka a CEO szerint
Az Ecovadis értékelés a fenntarthatóság számos szempontját vizsgálja, az alábbi négy témakörbe csoportosítva azokat: környezetvédelem, munkaügyi gyakorlat és emberi jogok, etika és fenntartható beszerzés. Ezek a szempontok olyan nemzetközi fenntarthatósági szabványokon alapulnak, mint az ENSZ Globális Megállapodásának tíz alapelve, a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (ILO) egyezményei, a Globális Jelentési Kezdeményezés (GRI) szabványai, az ISO 260004 szabvány, a CERES ütemterv és az ENSZ üzleti és emberi jogi irányelvei.
„Büszkék vagyunk erre a sokadik, fontos eredményre, amelyet a fenntarthatóság minden szempontját figyelembe vevő, valamennyi termelési telephelyünket érintő nagyszerű csapatmunkával értünk el”
– mondta Massimo Pasquini, a Lucart Csoport vezérigazgatója.
„Ezzel az elismeréssel a Lucart megerősíti, hogy egyike azon vállalatoknak, amelyek a legjobban betartják az átláthatóság legmagasabb szintű normáit a környezetvédelem, a társadalom és a gazdaság területein”.
A rangos díj méltó összegzése annak a munkának, amit a vállalat az elmúlt években a papírgyártás fenntartható előmozdítása érdekében tett. 2014 óta a Lucart 14,9%-kal, illetve 47%-kal csökkentette a fajlagos CO2– és NOx-kibocsátást, valamint 13,2%-kal a fajlagos energiafogyasztást, és visszaszorította a hulladék 80%-át. A fajlagos vízfogyasztás 2013-hoz képest 23,3%-kal csökkent.
„Örülünk, hogy a Lucart Kft. is hozzájárult ennek a nagyon ambiciózus eredménynek az eléréséhez. Nyergesújfaluban a csoport többi tagjához hasonlóan mi is nagy hangsúlyt fektetünk a fenntarthatóságra, és ezek az elismerések csak megerősítik, hogy jó úton járunk. A jövő mindenkié!”
– mondta Omar Balducci, a Lucart Csoport Közép-Kelet-Európáért felelős kereskedelmi igazgatója és tanácsadója.
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >Meglepő eredmény született a VI. Tisza-tavi PET Kupán
A versenyt szervező PET Kupa Egyesület sokat látott szervezőit is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >