A vevők hullámhosszán

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 12. 01. 00:59

A 2012-es év áttekintése kapcsán, a hazai és csomagolás-iparági trendekről kérdeztük a Dunapack két igazgatóját, Sieben Rafaelt, a csepeli egység, valamint Galambos Attilát, a nyíregyházi gyár vezetőjét. Megtudtuk, hogy a piacvezető „belevaló csomagolás” koncepció hátterében milyen komoly stratégiai megújító munka, dolgozói elkötelezettség és szervezési, technikai szakértelem húzódik.

Nehéz év van mögöttünk, hiszen az elhúzódó válság, az általános gazdasági helyzet a csomagolóiparban is érezteti hatását. Szerencsére a Dunapack cégcsoportszinten, vevőportfóliójának és a tavaly megkezdett új stratégiájának köszönhetően megtartja 50 százalékot meghaladó piacvezető pozícióját – kezdi évértékelő gondolatmenetét Galambos Attila.
– A stabil, 530 millió négyzetméteres magyar hullámtermékpiacon a Dunapack Kft. két nyereségközpontba tömörített három gyárával még növekedni is tudott – teszi hozzá Sieben Rafael.
A növekedés titka, hogy a megrendelők, bár itthon gyártanak, nagy arányban exportálnak, így sem ők, sem a Dunapack nem csak a magyar gazdaságtól függnek. Ráadásul a Dunapack termelésének 18 százaléka direkt exportra készül.

Tartós elkötelezettség

A hullámtermékipar sajátossága, hogy nagy kiterjedésű és könnyű termék lévén nagy távolságra nem gazdaságos a szállítása, ezért a csomagolóanyag-gyárak főként lokálisan, a körülöttük fekvő 300 kilométeres hatókört látják el. Persze kivétel mindig akad, de ez a specialitás adja meg a helyi, régiós jelenlét fontosságát.
– A mi iparágunkban nem jellemzőek a megagyárak, sokkal fontosabb a vevők közelsége, a partner alapos ismerete, a minél gyorsabb, rugalmasabb, magasabb színvonalú kiszolgálás. A termékeink pont ide, pont erre a piacra valók, ez biztosítja a hosszú távú elkötelezettségünket, a kiszámítható, fenntartható növekedést – hangsúlyozza Sieben úr.
– A másik tényező pedig az emberi elkötelezettség. A budapesti gyárban 1923 óta működik papírgyár, dinasztiák, családok, generációk adják tovább egymásnak a stafétát, sőt többen innen indulva áttelepültek Nyíregyházára vagy Dunaújvárosba, hogy az ott létrehozott gyárak felépítéséhez, üzemeltetéséhez, sikereihez hozzájáruljanak – folytatja a gondolatmenetet Galambos Attila.

A belevaló partner

A partnerséget tehát itt a szokásosnál jóval tágabban értelmezik. A tavaly év végén elfogadott termékdíjrendelet megértésére szakértő csapatot hoztak létre, majd 3 vevői nap keretében megrendelőikkel is megosztották az összegyűjtött praktikus tudást, így akadálymentesítve az üzletmenetet.
Nyíregyháza, az országban egyedülálló módon, 7 rétegű hullámpapírlemezt is gyárt. Ha tehát a budapesti iroda megrendelőjének erre van szüksége, azt is tudják szállítani. A cégcsoport és a vállalat integráltságából adódóan, ha például egyik telephelyen egy gép meghibásodik, a másik gyár azonnal át tudja venni a gyártást, hisz az alapfunkciókban nagy az átfedés, így a partnerek dupla biztonsággal számíthatnak a Dunapackra, nem kell a műszaki hibákból adódó kiesések miatt aggódniuk.
– Az erősödő piaci verseny arra ösztönöz bennünket, hogy még tovább javítsuk a teljesítményünket, még rugalmasabban, még magasabb színvonalon szolgáljuk ki vevőinket. Erről szól a megkezdett 3 éves stratégia, amely 3 lábon áll: vevő, tulajdonos, dolgozó. Mindhárom fél elégedettsége a cél – magyarázza Galambos Attila.
A vállalati kommunikációban is tükröződik ez a megújulási folyamat. A B2B világában szokatlan, kreatív külső és belső megjelenések is mutatják az újszerű gondolkodásmódot, a proaktivitás értékelését, a felelősségvállalás jutalmazását. A vevők vevőit is igyekeznek megismerni, igényeiket megérteni és így még naprakészebb, valódi értéket generáló ötletekkel állnak elő. A vevők 80 százaléka az FMCG területéről kerül ki, ahol a legmodernebb technikák, technológiák, megoldások alkalmazását és ismeretét igénylik minden területen, legyen az informatika, csomagolástechnológia vagy éppen szállítmányozási feladat.
– 2013 tekintetében optimisták vagyunk – mondja zárszóként, egybehangzóan a két igazgató. A Dunapacknál a piacvezető szerep megőrzése, a megkezdett folyamatok folytatása, a vevői és dolgozói elégedettség további növelése mellett a szerviz továbbfejlesztése és a hozzáadott értékteremtés lesz jövőre a középpontban.

(X)

Kapcsolódó cikkeink