A versenyhivatal ötmillióra büntette a L`Oreált
Ötmillió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal a L`Oreálnak, amiért három terméke reklámozásakor az elhangzottakat nem tudták igazolni. A hatóság ugyanakkor leszögezi, hogy nem a termékek hatékonyságát vizsgálták.
A L`Oreál vitatják a döntést és vizsgálja a bírsági felülvizsgálat lehetőségét.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) azt vizsgálta, hogy 2009 januárja és májusa között az országos terjesztésű lapokban és televíziós csatornákon megjelent L`Oreál reklámokban elhangzó állítások valósak-e. Így tehát azt, hogy van-e a kijelentésekhez szakmailag meglapozott vizsgálati anyag.
A versenyhivatal megállapítása szerint a Vichy Liftactiv CxP, a Revitalift és a Vichy Cellu Metric termékekkel összefüggésben megjelentetett bizonyos állításokat a tesztek eredményei nem támasztották alá. Így például a "klinikailag bizonyított eredmények 14 nap alatt" kijelentés azt a benyomást alakíthatta ki a vásárlókban, hogy a várható hatást tudományos eszközökkel mérték. Ezt azonban a L`Oreál által benyújtott anyagok nem támasztották alá megfelelően.
A GVH a bírság kiszabásakor enyhítő körülményként értékelte – többek között – azt, hogy a cég jelentős összegeket költ tudományos kutatásra és a vizsgálat alatt együttműködött a hatósággal. Súlyosbító körülménynek tekintette ugyanakkor, hogy az egyes termékek kampánya az adott időszakban intenzív volt és a vásárlók széles körét érhette el.
A versenyhivatal – a Független Hírügynökséghez eljuttatott közleményében – leszögezte, hogy nem vizsgálta a termékek hatékonyságát és hatásosságát.
A L`Oréal Magyarország a döntés után azt közölte, hogy vitatja a GVH megállapítását és vizsgálja a határozat bírósági felülvizsgálatának lehetőségét. Szerintük a termékek hatékonyságának olyan módon történő leírása, amelyet a magyar versenyhivatal döntése elvárna, eltér a jelenleg a kozmetikai iparban nemzetközileg alkalmazott gyakorlattól – közli a hirszerzo.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >