A versenyhivatal kampányt indít a fogyasztói tudatosság fejlesztésére
A tudatos fogyasztói magatartás ösztönzésére kampányt indít a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) – tájékoztatta a versenyhatóság hétfőn az MTI-t.
A közlés szerint a kedden induló Gondolja végig higgadtan kampány segíti a fogyasztókat és a vállalkozásokat a tájékoztatások megtévesztő jellegének felismerésében, és javaslatokkal támogatja a döntéseket.
A versenyhivatal úgy ítéli meg a beérkező panaszok és a bizonytalanságra utaló piaci jelzések, valamint a lefolytatott versenyhatósági eljárások tapasztalatai alapján, hogy számos területen szükséges felhívni a fogyasztók és a vállalkozások figyelmét a megtévesztő tájékoztatási módszerekre.
A GVH közölte, hogy a kommunikációs kampányban több téma bemutatásával tanácsot adnak a fogyasztóknak, a vállalkozóknak a döntéskor mérlegelendő szempontokról.
A versenyhatóság a figyelemfelhívó fogyasztói tájékoztatóin szórólapokon, plakátokon és elektronikus direkt marketing leveleken is reagál a fiktív számlalevelekkel, a rák ellen ható szerekkel, a termékbemutatókkal, az üdülési joggal, a fogyókúrás készítményekkel és az utazási ajánlatokkal kapcsolatos visszásságokra.
A kampány tájékoztatói megtalálhatók a GVH honlapján, a Gondolja végig higgadtan menüpont alatt is – közölte a versenyhatóság. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A szervízdíj nem borravaló – itt a különbség a kettő között
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >GVH-elnök: „a nemzeti versenyhatóság kiemelt feladata a magyar fogyasztók érdekeinek védelme”
A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Államigazgatási Kollégium decemberi ülésén tartott előadást Rigó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >