A versenyhivatal kampányt indít a fogyasztói tudatosság fejlesztésére
A tudatos fogyasztói magatartás ösztönzésére kampányt indít a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) – tájékoztatta a versenyhatóság hétfőn az MTI-t.
A közlés szerint a kedden induló Gondolja végig higgadtan kampány segíti a fogyasztókat és a vállalkozásokat a tájékoztatások megtévesztő jellegének felismerésében, és javaslatokkal támogatja a döntéseket.
A versenyhivatal úgy ítéli meg a beérkező panaszok és a bizonytalanságra utaló piaci jelzések, valamint a lefolytatott versenyhatósági eljárások tapasztalatai alapján, hogy számos területen szükséges felhívni a fogyasztók és a vállalkozások figyelmét a megtévesztő tájékoztatási módszerekre.
A GVH közölte, hogy a kommunikációs kampányban több téma bemutatásával tanácsot adnak a fogyasztóknak, a vállalkozóknak a döntéskor mérlegelendő szempontokról.
A versenyhatóság a figyelemfelhívó fogyasztói tájékoztatóin szórólapokon, plakátokon és elektronikus direkt marketing leveleken is reagál a fiktív számlalevelekkel, a rák ellen ható szerekkel, a termékbemutatókkal, az üdülési joggal, a fogyókúrás készítményekkel és az utazási ajánlatokkal kapcsolatos visszásságokra.
A kampány tájékoztatói megtalálhatók a GVH honlapján, a Gondolja végig higgadtan menüpont alatt is – közölte a versenyhatóság. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
GVH-elnök: „A bürokrácia és a túlszabályozás megöli az európai versenyképességet”
„Az adminisztratív akadályok minimalizálása és az egyenlő versenyfeltételek megteremtése kulcsfontosságú…
Tovább olvasom >Több kérdést is felvet az Aldi ellen indított GVH-vizsgálat
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított az Aldi ellen, amely…
Tovább olvasom >Arra ösztönzi az embereket az LG, hogy posztoljanak az optimista pillanatokról
Az LG Electronics (LG) globális közösségimédia-kihívást indított, amely arra ösztönzi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >