A versenyhivatal kampányt indít a fogyasztói tudatosság fejlesztésére

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 10. 19. 11:35

A tudatos fogyasztói magatartás ösztönzésére kampányt indít a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) – tájékoztatta a versenyhatóság hétfőn az MTI-t.

polc2

A közlés szerint a kedden induló Gondolja végig higgadtan kampány segíti a fogyasztókat és a vállalkozásokat a tájékoztatások megtévesztő jellegének felismerésében, és javaslatokkal támogatja a döntéseket.

A versenyhivatal úgy ítéli meg a beérkező panaszok és a bizonytalanságra utaló piaci jelzések, valamint a lefolytatott versenyhatósági eljárások tapasztalatai alapján, hogy számos területen szükséges felhívni a fogyasztók és a vállalkozások figyelmét a megtévesztő tájékoztatási módszerekre.

A GVH közölte, hogy a kommunikációs kampányban több téma bemutatásával tanácsot adnak a fogyasztóknak, a vállalkozóknak a döntéskor mérlegelendő szempontokról.

A versenyhatóság a figyelemfelhívó fogyasztói tájékoztatóin szórólapokon, plakátokon és elektronikus direkt marketing leveleken is reagál a fiktív számlalevelekkel, a rák ellen ható szerekkel, a termékbemutatókkal, az üdülési joggal, a fogyókúrás készítményekkel és az utazási ajánlatokkal kapcsolatos visszásságokra.

A kampány tájékoztatói megtalálhatók a GVH honlapján, a Gondolja végig higgadtan menüpont alatt is – közölte a versenyhatóság. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink