A versenyhivatal kampányt indít a fogyasztói tudatosság fejlesztésére
A tudatos fogyasztói magatartás ösztönzésére kampányt indít a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) – tájékoztatta a versenyhatóság hétfőn az MTI-t.
A közlés szerint a kedden induló Gondolja végig higgadtan kampány segíti a fogyasztókat és a vállalkozásokat a tájékoztatások megtévesztő jellegének felismerésében, és javaslatokkal támogatja a döntéseket.
A versenyhivatal úgy ítéli meg a beérkező panaszok és a bizonytalanságra utaló piaci jelzések, valamint a lefolytatott versenyhatósági eljárások tapasztalatai alapján, hogy számos területen szükséges felhívni a fogyasztók és a vállalkozások figyelmét a megtévesztő tájékoztatási módszerekre.
A GVH közölte, hogy a kommunikációs kampányban több téma bemutatásával tanácsot adnak a fogyasztóknak, a vállalkozóknak a döntéskor mérlegelendő szempontokról.
A versenyhatóság a figyelemfelhívó fogyasztói tájékoztatóin szórólapokon, plakátokon és elektronikus direkt marketing leveleken is reagál a fiktív számlalevelekkel, a rák ellen ható szerekkel, a termékbemutatókkal, az üdülési joggal, a fogyókúrás készítményekkel és az utazási ajánlatokkal kapcsolatos visszásságokra.
A kampány tájékoztatói megtalálhatók a GVH honlapján, a Gondolja végig higgadtan menüpont alatt is – közölte a versenyhatóság. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A zöld állításokról szólt a GVH legújabb tudásmegosztó rendezvénye
Immáron hetedik alkalommal rendezett konferenciát a Magyar Compliance Akadémia (MCA)…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >A Finlandia vodka a következő generációhoz szól új kampányával
A Finlandia vodka prémium italmárka új globális kampányt mutat be,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >