A vendégek többsége elégedetlen a vendéglők mellékhelységeinek higiéniai állapotával

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 11. 22. 10:42

Hiszik vagy sem, a vendégek nincsenek túl jó véleménnyel az éttermek higiéniai állapotáról. Ez az egyik kulcsmegállapítása a Tork “Barometer of Public Washroom Opinion” kutatásnak, mely a november 19-én tartott WC Világnap miatt különösen aktuális. A válaszadók jelentős része, mintegy 67 százaléka kifordul az éttermek mellékhelyiségéből, mivel azok annyira koszosnak tűnnek. A megkérdezettek 85 százaléka úgy véli, ha a mellékhelység nem tiszta, akkor a konyha sem lehet az.

A “Barometer of Public Washroom Opinion” a Tork rendszeres évenkénti felmérése, amely különös aktualitást nyer a WC Világnapon. Idén a felmérés az éttermek higiéniai állapotával kapcsolatos véleményekre fókuszált. A kutatás 8 európai országban készült több mint 4000 ember bevonásával. Az eredmények meglehetősen hasonlóak Svédországtól az Egyesült Királyságon keresztül Lengyelországig, s így Magyarországon is relevánsnak tekinthetőek. A legnagyobb különbségek abban mutatkoztak, hogy milyen típusú éttermeket ítéltek piszkosnak vagy tisztának a válaszadók. Nem meglepő, hogy a higiéniai állapotokkal való megelégedettség a kategóriák emelkedésével párhuzamosan alakult, vagyis általában a felső kategóriás vendéglők és hotelek kaptak magas pontszámokat.

„A kontinens nyolc jellemző piacán végzett kutatást nagyon komolyan kell venni, bár meggyőződésem, hogy az éttermek higiéniai állapota a statisztikai adatoknál lényegesen jobb. Egyrészt a rossz példák sokkal mélyebb nyomot hagynak az emberekben, mint a természetesnek vett jó tapasztalatok, másrészt pedig a téma fontossága miatt kritikusabbak a megkérdezettek. Az általunk kiértékelt eredményekből azt mindenképpen le kell szűrni az éttermek tulajdonosainak és az ott dolgozó személyzetnek, hogy nem tudnak eleget foglalkozni a kérdéssel, folyamatosan fejlődniük kell a higiénia területén ahhoz, hogy a vendégeik elismerését kivívják” – összegzi a helyzetet Badar Szabó Virág, a Tork marketing mendzsere.

A válaszadók negyede úgy véli, hogy a konyhai személyzet nem mossa meg a kezét mielőtt belekezdenek a főzésbe, és nem vagy nagyon ritkán viselnek hajhálót vagy gumikesztyűt. Még rosszabb, hogy sokan azt gondolják, ha a szakács vagy a kukták leejtenek valamilyen ételt a földre, ugyanúgy felhasználják a főzés során mintha mi sem történt volna.

Kapcsolódó cikkeink