A Védjegyhasználaton túl
A védjegyhasználói kör folyamatos bővülésének eredményeként, az összefogás már olyan potenciállal rendelkezik, ahol a közösségi előnyök kiaknázására is egyre nagyobb figyelmet kell fordítani. A civil szervezet meggyőződése, hogy a közös érdek a hosszú távú fennmaradás kulcsa.
Több mint 150 vendég volt kíváncsi a Vidékfejlesztési Minisztérium Darányi Ignác termében megrendezett tavaszi szakmai napra. A civil szervezet rendezvényének elsődleges célja a védjegyhasználók informálása és a kapcsolatépítés lehetőségének megteremtése. A védjegyhasználók mellett szakmai szervezetek, hatóságok és üzleti partnerek is részt vettek a konferencián.
Az eseményen Dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter mondott köszöntőt, melyben kifejtette a kormány elkötelezettségét a hazai termelés és az itthon készült termékek fogyasztása mellett. Kiemelte, hogy a megnövekedett vásárlóerő minél nagyobb részét az itthon készült termékek irányába kell terelni, mert ez a kulcsa a pozitív gazdasági folyamat elindításának.
A folytatásban Kecskeméti Attila, a szervezet ügyvezetője elmondta, hogy a védjegyhasználók száma meghaladja a 120-at, a termékek csaknem ¾-e élelmiszer, a cégek 85%-a az FMCG szektorban működik, emellett továbbra is bővül a védjegyhasználói kör eltérő üzleti profillal rendelkező cégekkel (pl. építőipar). Csaknem azonos arányban szerepel a magyar és hazai termék jelölés a termékeken, de a hazai feldolgozású termék védjegy használata is 20%-ot meghaladó. Az ügyvezető kiemelte, hogy a legfontosabb feladatok egyike az alaptevékenységen, vagyis a védjegyhasználaton túl, az egyre jelentősebb gazdasági súlyban rejlő potenciál kiaknázása (pl. kedvezményes közös beszerzések megvalósítása). A tervek között szerepel a hasonló célok mentén működő szervezetekkel történő szorosabb együttműködés kialakítása, az ezzel együtt járó érdekérvényesítő képesség növelése. Az említett szervezetek, vagyis a Magyarok a Piacon Klub és a Felelős Családi Vállalatokért Magyarországon Egyesület (FBN-H) is lehetőséget kapott a bemutatkozásra.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamarával szintén bővülni látszik az együttműködés a fogyasztói kommunikáció és a védjegyhasználat kiterjesztését támogató intézkedések területén, hangzott el a NAK elnöke, Győrffy Balázs előadásában.
Szintén a fogyasztó tájékoztatását, a hiteles és széleskörű termékinformációhoz való hozzájutását biztosítja a GS1 Magyarország Nonprofit Zrt. Safebrand szolgáltatása. Vatai Krisztinától megtudhattuk, hogy a közös munka eredményeként a SafeBrand alkalmazás a civil szervezet tanúsító védjegyeire külön felhívja a fogyasztók figyelmét, feltüntetve a megfelelő logót, a jelölést jogosan használó termékek adatlapján. A védjegyes termékek ellenőrzése a www.amagyartermek.hu honlapon elérhető adatbázis alapján történik, így ezzel a gyártónak teendője nincs.
Az ún. VM „magyar termék” rendelet betartásával kapcsolatos friss tapasztalatokat osztották meg a résztvevőkkel az illetékes hatóságok, a NÉBIH és az NFH. Az említett szervezetek szakmai konzultációs lehetőséget biztosítottak a rendezvény ideje alatt.
Az esemény kiemelt támogatója, a Budapest Bank bemutatta a KKV szektor számára elérhető banki megoldásait és a kiállítói standon is fogadta az érdeklődőket.
A hazai gazdaság fellendítésében vitathatatlanul fontos szerepe van az exportnak. Kabai Éva, a Magyar Export-Import Bank Zrt. képviselője az új exporttámogatási lehetőségekről tájékoztattatta a résztvevőket.
Zárásként pedig megtudhattuk, hogy a legújabb kereskedelmi üzletlánci partner, a Metro milyen intézkedéseket tesz a magyar termelés támogatásáért, amellett, hogy PL termékeit a már ismert tanúsító védjegyekkel látja el a közeljövőben.
A szakmai előadások mellett ismét bemutatkoztak a védjegyhasználók és meghívott partnerszervezetek is kiállítottak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >