A Védjegyhasználaton túl
A védjegyhasználói kör folyamatos bővülésének eredményeként, az összefogás már olyan potenciállal rendelkezik, ahol a közösségi előnyök kiaknázására is egyre nagyobb figyelmet kell fordítani. A civil szervezet meggyőződése, hogy a közös érdek a hosszú távú fennmaradás kulcsa.
Több mint 150 vendég volt kíváncsi a Vidékfejlesztési Minisztérium Darányi Ignác termében megrendezett tavaszi szakmai napra. A civil szervezet rendezvényének elsődleges célja a védjegyhasználók informálása és a kapcsolatépítés lehetőségének megteremtése. A védjegyhasználók mellett szakmai szervezetek, hatóságok és üzleti partnerek is részt vettek a konferencián.
Az eseményen Dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter mondott köszöntőt, melyben kifejtette a kormány elkötelezettségét a hazai termelés és az itthon készült termékek fogyasztása mellett. Kiemelte, hogy a megnövekedett vásárlóerő minél nagyobb részét az itthon készült termékek irányába kell terelni, mert ez a kulcsa a pozitív gazdasági folyamat elindításának.
A folytatásban Kecskeméti Attila, a szervezet ügyvezetője elmondta, hogy a védjegyhasználók száma meghaladja a 120-at, a termékek csaknem ¾-e élelmiszer, a cégek 85%-a az FMCG szektorban működik, emellett továbbra is bővül a védjegyhasználói kör eltérő üzleti profillal rendelkező cégekkel (pl. építőipar). Csaknem azonos arányban szerepel a magyar és hazai termék jelölés a termékeken, de a hazai feldolgozású termék védjegy használata is 20%-ot meghaladó. Az ügyvezető kiemelte, hogy a legfontosabb feladatok egyike az alaptevékenységen, vagyis a védjegyhasználaton túl, az egyre jelentősebb gazdasági súlyban rejlő potenciál kiaknázása (pl. kedvezményes közös beszerzések megvalósítása). A tervek között szerepel a hasonló célok mentén működő szervezetekkel történő szorosabb együttműködés kialakítása, az ezzel együtt járó érdekérvényesítő képesség növelése. Az említett szervezetek, vagyis a Magyarok a Piacon Klub és a Felelős Családi Vállalatokért Magyarországon Egyesület (FBN-H) is lehetőséget kapott a bemutatkozásra.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamarával szintén bővülni látszik az együttműködés a fogyasztói kommunikáció és a védjegyhasználat kiterjesztését támogató intézkedések területén, hangzott el a NAK elnöke, Győrffy Balázs előadásában.
Szintén a fogyasztó tájékoztatását, a hiteles és széleskörű termékinformációhoz való hozzájutását biztosítja a GS1 Magyarország Nonprofit Zrt. Safebrand szolgáltatása. Vatai Krisztinától megtudhattuk, hogy a közös munka eredményeként a SafeBrand alkalmazás a civil szervezet tanúsító védjegyeire külön felhívja a fogyasztók figyelmét, feltüntetve a megfelelő logót, a jelölést jogosan használó termékek adatlapján. A védjegyes termékek ellenőrzése a www.amagyartermek.hu honlapon elérhető adatbázis alapján történik, így ezzel a gyártónak teendője nincs.
Az ún. VM „magyar termék” rendelet betartásával kapcsolatos friss tapasztalatokat osztották meg a résztvevőkkel az illetékes hatóságok, a NÉBIH és az NFH. Az említett szervezetek szakmai konzultációs lehetőséget biztosítottak a rendezvény ideje alatt.
Az esemény kiemelt támogatója, a Budapest Bank bemutatta a KKV szektor számára elérhető banki megoldásait és a kiállítói standon is fogadta az érdeklődőket.
A hazai gazdaság fellendítésében vitathatatlanul fontos szerepe van az exportnak. Kabai Éva, a Magyar Export-Import Bank Zrt. képviselője az új exporttámogatási lehetőségekről tájékoztattatta a résztvevőket.
Zárásként pedig megtudhattuk, hogy a legújabb kereskedelmi üzletlánci partner, a Metro milyen intézkedéseket tesz a magyar termelés támogatásáért, amellett, hogy PL termékeit a már ismert tanúsító védjegyekkel látja el a közeljövőben.
A szakmai előadások mellett ismét bemutatkoztak a védjegyhasználók és meghívott partnerszervezetek is kiállítottak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt az FHA Szingapúr, hat kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >