A védjegyhasználaton túl, avagy milyen lehetőséget rejt magában a közösség?
A védjegyhasználói kör folyamatos bővülésének eredményeként az összefogás már olyan potenciállal rendelkezik, ahol a közösségi előnyök kiaknázására is egyre nagyobb figyelmet kell fordítani, hangzott el a Magyar Termék Nonprofit Kft. májusi szakmai napján. A civil szervezet meggyőződése, hogy a közös érdek a hosszú távú fennmaradás kulcsa.
Több mint 150 vendég volt kíváncsi a Vidékfejlesztési Minisztérium Darányi Ignác termében megrendezett tavaszi szakmai napra. A civil szervezet rendezvényének elsődleges célja a védjegyhasználók informálása és a kapcsolatépítés lehetőségének megteremtése. A védjegyhasználók mellett szakmai szervezetek, hatóságok és üzleti partnerek is részt vettek a konferencián.
Az eseményen Dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter mondott köszöntőt, melyben kifejtette a kormány elkötelezettségét a hazai termelés és az itthon készült termékek fogyasztása mellett. Kiemelte, hogy a megnövekedett vásárlóerő minél nagyobb részét az itthon készült termékek irányába kell terelni, mert ez a kulcsa a pozitív gazdasági folyamat elindításának.
A folytatásban Kecskeméti Attila, a szervezet ügyvezetője elmondta, hogy a védjegyhasználók száma meghaladja a 120-at, a termékek csaknem háromnegyede élelmiszer. Közel azonos arányban szerepel a magyar és hazai termék jelölés a termékeken, de a hazai feldolgozású termék védjegyhasználata is 20 százalékot meghaladó.
Az ügyvezető kiemelte, hogy a legfontosabb feladatok egyike az alaptevékenységen, vagyis a védjegyhasználaton túl az egyre jelentősebb gazdasági súlyban rejlő potenciál kiaknázása (pl. kedvezményes közös beszerzések megvalósítása). A tervek között szerepel a hasonló célok érdekében működő szervezetekkel történő szorosabb együttműködés kialakítása, az ezzel együtt járó érdekérvényesítő képesség növelése. Az említett szervezetek, vagyis a Magyarok a Piacon Klub és a Felelős Családi Vállalatokért Magyarországon Egyesület is lehetőséget kapott a bemutatkozásra.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamarával szintén bővülni látszik az együttműködés a fogyasztói kommunikáció és a védjegyhasználat kiterjesztését támogató intézkedések területén, hangzott el a NAK elnöke, Győrffy Balázs előadásában.
Szintén a fogyasztó tájékoztatását, a hiteles és széles körű termékinformációhoz való hozzájutást biztosítja a GS1 Magyarország Nonprofit Zrt. SafeBrand szolgáltatása. Vatai Krisztinától megtudhattuk, hogy a közös munka eredményeként a SafeBrand alkalmazás a civil szervezet tanúsító védjegyeire külön felhívja a fogyasztók figyelmét, feltüntetve a megfelelő logót a jelölést jogosan használó termékek adatlapján. A védjegyes termékek ellenőrzése a www.amagyartermek.hu honlapon elérhető adatbázis alapján történik, így ezzel a gyártónak teendője nincs.
Az ún. „Magyar termék” VM-rendelet betartásával kapcsolatos friss tapasztalatokat osztották meg a résztvevőkkel az illetékes hatóságok, a NÉBIH és az NFH. Az említett szervezetek szakmai konzultációs lehetőséget biztosítottak a rendezvény ideje alatt.
Az esemény kiemelt támogatója, a Budapest Bank bemutatta a kkv-szektor számára elérhető banki megoldásait és a kiállítói standon is fogadta az érdeklődőket.
A hazai gazdaság fellendítésében vitathatatlanul fontos szerepe van az exportnak. Kabai Éva, a Magyar Export-Import Bank Zrt. képviselője az új exporttámogatási lehetőségekről tájékoztattatta a résztvevőket.
Zárásként pedig megtudhattuk, hogy a legújabb kereskedelmi üzletlánci partner, a METRO milyen intézkedéseket tesz a magyar termelés támogatásáért, amellett, hogy PL-termékeit a már ismert tanúsító védjegyekkel látja el a közeljövőben.
A szakmai előadások mellett ismét bemutatkoztak a védjegyhasználók és meghívott partnerszervezetek is kiállítottak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >