A vasárnapi boltzár ellenére is egyre többet költünk

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 08. 25. 11:51

Bővülő forgalom, kimagasló eredmények: a vasárnapi boltzár sem törte meg az Arena Plaza egy éve tartó sikerszériáját – derül ki a GfK Hungária legfrissebb Exit Survey kutatásából. Bár az új szabályok miatt vásárolni csak a hét hat napján lehet, a statisztikák szerint ez nem volt hatással a vásárlási kedvre. Vasárnap helyett a legtöbben a hétfőt, a csütörtököt, vagy a pénteket választják, és egyre többet áldoznak divatra, műszaki cikkekre és kikapcsolódásra is. A piacon elérhető legszélesebb nemzetközi divatkínálat, az ingyenes parkolás, a hatalmas „zászlóshajó” üzletek és a tágas bevásárlóterek fontos vonzerőt jelentenek a látogatók számára. Az egyedülálló adottságoknak köszönhetően az Arena Plaza továbbra is kimagaslóan népszerű shopping célpont nemcsak a fővárosi, hanem az ország egész területéről érkező vásárlók körében is.

Arena_Plaza

Minden idők legjobb eredményeit érte el az Arena Plaza, Magyarország egyetlen regionális bevásárlóközpontja. A friss kutatási adatok az mutatják: bár az új nyitva tartási rend némileg átrajzolta a vásárlási szokásokat, az Arena Plaza nemcsak megőrizte vonzerejét, de vásárlói egyre több időt töltenek el a plázában, és egyre többet hagynak a kasszáknál. Az Arena Plaza nemcsak Budapesten és vonzáskörzetében népszerű: a látogatók mintegy negyede Pest megyén kívülről, az ország egész területéről érkezik.

Előtérbe kerültek a hétköznapok

Az üzletek nyitva tartására vonatkozó új szabályok nem szegték a vásárlók kedvét a GfK kutatása szerint. Kevesebb idővel gazdálkodnak, így még értékesebbé váltak számukra az Arena Plaza előnyei, a széles márkakínálat és az ingyenes parkolási lehetőség. A vásárlók más bevásárlóközpontokhoz képest kétszer annyi időt, közel 2 órát töltenek el az Arenában, ezalatt átlagosan 4 üzletbe térnek be. Akik korábban vasárnapra időzítették beszerzéseiket, most leginkább a hétfőt, a csütörtököt és a pénteket választják.

Egész évben karácsony

A látogatók nemcsak sok időt töltenek el, de a piaci átlag 2,5-szeresét hagyják az üzletekben. Egy tipikus Arena vásárló egy-egy látogatás alkalmával 2015 júniusában átlagosan több mint 17 ezer Ft-ot, azaz majdnem annyit költött, mint tavaly karácsonykor. A legtöbbet, átlagosan több mint 20 ezer Ft-ot, elektronikai cikkekre szánják, de több mint 18 ezer Ft-ot fizetnek ki ruhára, ékszerekre és órákra is. Sportfelszerelésre és sportruhára, illetve cipőre és táskára is szívesen költenek a bevásárlások során.

Magyarországon az Arena Plazában található meg a legtöbb nemzetközi márka egy fedél alatt, így az áruház forgalmának fő húzóerejét a stílus és a divat adja. Ugyanakkor egyre többen választják a bevásárlóközpontot egy-egy kávézás, baráti találkozó vagy vacsora helyszínéül, és folyamatosan nő a mozi népszerűsége is.

A kimagasló eredményekhez a bevásárlóközpont nyújtotta egyedülálló vásárlási és kikapcsolódási lehetőségek, a fogyasztói bizalom általános erősödése, valamint a Cushman & Wakefield üzemeltetési és bérbeadási csapatának sikeres munkája is hozzájárult.

Balla Erna center menedzser szerint a kutatási adatok is az Arena üzleti stratégiájának hatékonyságát igazolják: „Újra megerősítést nyert, hogy az Arena közönségét igényes, céltudatos vásárlók alkotják, akik határozott elképzelésekkel és magas elvárásokkal érkeznek hozzánk. Ők azok, akik számára kiemelten fontos, hogy az Arena Plazában találják a legnagyobb nemzetközi divatválasztékot, új, stílusos „zászlóshajó” üzleteket és inspiráló, exkluzív környezetet a vásárláshoz. Célunk, hogy továbbra is még vonzóbb márkákkal és kikapcsolódási lehetőségekkel várjuk a látogatókat.”

Kapcsolódó cikkeink