A vásárlók saját profilt készíthetnek

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 04. 22. 10:25

A személyre szabott ajánlatok az adatgyűjtés és Big Data korában a marketingesek érdeklődésének középpontjában állnak. Ugyanakkor a személyiségi jogok védelme, a különböző szabályozások és az emberek ellenállása számos akadályt gördít az ötletek elé.

Egy új eszköz, a Rately Merchant Platform gyökeresen átfordítja és leegyszerűsíti a testreszabást, mert a vevők kezébe adja a kormányt.

– A vásárlók saját profilt készíthetnek, amelyen keresztül láthatjuk, mely termékek vagy kereskedők érdeklik őket, anélkül, hogy a személyes adataikat elkérnénk tőlük, így ők azt kapják, ami érdekli őket, a kereskedők pedig forgalmat realizálhatnak – mondja Tom Klein, a megoldást kidolgozó Digital Scientist vállalat elnöke.

Ugyanakkor a program érzékeli, ha egy a boltba visszatérő vásárlóról van szó, így neki üzenetet, ajánlatokat is küldhet az üzlet. Mivel így könnyű a vevő érdeklődését felismerni és reagálni rá anélkül, hogy beazonosítaná a személyét a kereskedő, vagy tárolná az adatait, sokak számára szimpatikusabb megoldás, mint felfedezni, hogy valaki olyan információkat gyűjtött be róluk, melyeket nem akartak megadni. A működés sikerének feltétele a kritikus tömeg elérése, hogy elegendő számú kereskedő és vásárló csatlakozzék fel. Alphraretta (Georgia, USA) városában a független kereskedők 90 százaléka egy hónap alatt beszállt, ami a piaci létjogosultság ékes bizonyítéka lehet.

Kapcsolódó cikkeink