A vásárlók kényeztetésnek tartják a leértékeléseket, szívesen élnek vele
Pszichológia vizsgálatok bizonyítják, hogy a vevő leértékelések idején több felesleges dolgot megvásárol, s a végén többet is költ, mint tervezte.20 százalékos leértékelés már elégséges volt ahhoz, hogy a
Robert Meyer, a pennsylvaniai Wharton School kutatója kitalált kísérlet alanyai
észnélküli költekezésbe kezdjenek. A feladat szerint 35 hétre kellett előre
megvásárolni az élelmiszereket egy virtuális üzletben, s ha a megadott kereten
belül maradnak, akkor 50 dollár prémiumot kapnak. A bónusz miatt mindenki a
leértékelt árukat kereste, de végül jócskán túlhaladták a megadott összeget.
Meyer szerint három
okból költöttek többet a vásárlók: egyrészt a gondolat, hogy megtakarítottak,
és így lehetőség van több dolog vásárlására. Másrészről az üzlet légköre
befolyásolja a kedélyt, a vevő euforikussá válik, emelkedik a vásárlási kedve. Harmadsorban
a vásárló az üzletet tudat alatt megszemélyesíti és úgy érzi: ha alacsony árral
kedveskednek neki, ezt több vásárlással illik viszonozni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >