A vásárlók elsősorban az áru minőségére, árára és a választékra figyelnek
A hipermarketeknél nagyobb az elvárás a hosszú nyitvatartási időre és az extra szolgáltatásokra, a szupermarketekben inkább az udvarias kiszolgálást, a bő hazai termék kínálatot várják el a fogyasztók.
Jó minőségű áru kedvező áron és nagy választékban – évek
óta e három tényező a legfontosabb a vásárlóknak, amikor arról hoznak döntést,
mely üzletben vagy üzlettípusban intézzék élelmiszer-beszerzéseiket – derül ki
a GfK Shopping Monitor legújabb felméréséből. Az immár nyolcadik alkalommal
elvégzett vizsgálat a vásárlás folyamatának különböző fázisairól és
jellemzőiről nyújt átfogó képet. Eszerint a kiskereskedelmi csatornák
fejlődésével párhuzamosan a fogyasztók elvárásai is folyamatosan nőnek, az
üzlet és környezete, a márkás termékek jelenléte, a figyelmes és udvarias
kiszolgálás, a készpénzkímélő fizetési mód elérhetősége is számít, amikor a
bevásárlás helyszínéről születik döntés.
A hipermarketekesetében
az átlagosnál magasabbak az elvárások a nyitvatartási időt, az adott üzlet és
környezetének tisztaságát, az üzlet által nyújtott extra szolgáltatásokat
(gyerekmegőrző, ingyenes szatyor) illetően, továbbá az üzlet elrendezése, a
márkás termékek jelenléte, a nagy parkoló, a jó tömegközlekedés, a jól látható
árkiírás és az akciók iránt.
A szupermarketek
egyéb üzlettípusokkal való összevetésében kiderült, hogy az udvarias és gyors
kiszolgálás, az üzlet közelsége, kinézete, a hazai termékek elérhetősége és a
bankkártyával való fizetés lehetősége azok a három fő tényezőn túlmenően fontos
szempontok, melyeknek a fogyasztók kiemelt jelentőséget tulajdonítanak. Továbbá
ez az a bolttípus, melynek esetében a megszokás és az üzlet ismertsége,
márkaneve a legnagyobb szerepet játssza.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >