A vásárlók 98%-a használja a közösségi médiát termékkeresésre
Az elmúlt 12 hónapban az európai fogyasztók 99 százaléka változtatott azon, ahogy online vásárol. A nagy többség (98%) a közösségi médiában keres termékeket. A fogyasztók közül sokan bár negatívan ítélik meg országuk gazdaságának helyzetét, 47% mégis gazdasági javulást vár.
Az adatok a Mollie fizetési szolgáltató legújabb európai e-kereskedelmi jelentéséből származnak. Július és augusztus folyamán 5000 fogyasztót kérdeztek meg Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Hollandiában és az Egyesült Királyságban. A megkérdezettek közül mindössze 41 fogyasztó mondta azt, hogy az elmúlt egy évben nem változtatott vásárlási szokásain.
Pozitív várakozások a gazdasággal kapcsolatban
A jelentés szerint a fogyasztók több mint fele (51%) negatívan – 17% nagyon negatívan – ítéli meg országa gazdasági helyzetét. A megkérdezettek 47%-a azonban úgy véli, hogy a következő 6-12 hónapban javulni fog országa gazdasági állapota.
Ez az optimizmus a fogyasztók tervezett költéseiben is megmutatkozik. A következő 12 hónapban a fogyasztók 47%-a gondolja úgy, hogy többet – 10% pedig sokkal többet – fog költeni. A fogyasztók kis része (20%) véli úgy, hogy költéseit csökkenteni fogja.
A fogyasztók 2%-a nem használja a közösségi médiát
A fogyasztók megváltoztatták a termékkeresés módját is. Az európai online vásárlók mindössze 2%-a nem használja a közösségi médiát e célból. A legtöbb vásárló a YouTube-on keres (47 százalék), ezt követi a Facebook (43 százalék) és az Instagram (40 százalék).
Kapcsolódó cikkeink
Tévhit, hogy csak a Z generáció él TikTokon – a magyar userek átlagéletkora 38 év
A social média mára minden generáció életének nélkülözhetetlen részévé vált,…
Tovább olvasom >Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >Karácsonyi roham: duplájára nő a csomagforgalom az ünnepek alatt
Az év végi ünnepi időszakban az online rendelésekkel kapcsolatos csomagforgalom…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >