A vártnál több új munkahely jött létre az Egyesült Államokban
Áprilisban az elemzők által vártnál több új munkahely jött létre a nem mezőgazdasági ágazatokban az Egyesült Államokban, a munkanélküliségi ráta ugyanakkor megegyezett a márciusival.
Az amerikai munkaügyi minisztérium statisztikai hivatala, a Bureau of Labor Statistics (BLA) pénteken ismertetett adatai szerint a teljes, mezőgazdasági ágazaton kívül foglalkoztatottak száma 428 ezerrel nőtt áprilisban, ugyanúgy mint márciusban. Szakértők gyengébb adatra, 391 ezerre számítottak.
Az áprilisi munkanélküliségi ráta 3,6 százalék volt, míg a szakértők véleményének az átlagában javuló adat, 3,5 százalék szerepelt. Tavaly áprilisban a mutató jóval magasabban, 6 százalékon állt.
A szabadidő- és szállodaiparban 78 ezerrel, a szállítási és raktározási szolgáltatások területén 52 ezerrel, a szakmai szolgáltatások területén 41 ezerrel nőtt a munkahelyek száma és 29 ezer új munkahely jött létre a kiskereskedelemben, az ipari szektorban 55 ezer, az egészségügyben pedig 34 ezer.
Áprilisban a versenyszférában 406 ezerrel, a közszférában 22 ezerrel nőtt az állások száma.
A munkaerőpiaci részvételi arány 62,2 százalékra csökkent a márciusi 62,4 százalékról.
A versenyszférában az átlagos órabér áprilisban 0,3 százalékkal nőtt márciushoz képest, amikor 0,5 százalékos növekedést jegyeztek fel. Éves viszonylatban az átlagos bérek 5,5 százalékkal nőttek a márciusi 5,6 százalékos emelkedés után.
A heti átlagos munkaidő 34,6 óra maradt áprilisban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >4 millió 749 ezer fő volt a foglalkoztatottak száma, a munkanélküliségi ráta 4,3 százalék
2024 májusában a 15-74 éves foglalkoztatottak átlagos létszáma az előző…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >