A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe szeptemberre
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe szeptemberre. A gazdaságkutató intézet csütörtöki jelentése szerint szeptemberre vonatkozóan mínusz 1,2 pontra csökkent a fogyasztói hangulatindex az előző havi mínusz 0,4 pontról. Az elemzők kisebb esést, 0,7 pontot vártak.

Romlott a német fogyasztók hangulata.
Az index összetevői közül a jövedelmi várakozások javultak ugyan, a mutató értéke az előző havihoz képest 1,5 ponttal 30,5 pontra emelkedett szeptemberre vonatkozóan. A fogyasztók költekezési hajlandóságát számszerűsítő mutató értéke viszont 4,5 ponttal 10,3 pontra csökkent, a gazdasági környezet alakulásának a megítélését számszerűsítő mutató értke pedig 13,8 ponttal esett 40,8 pontra.
A fogyasztói hangulat romlását az infláció növekedésére vezette vissza a közleményben Rolf Bürkl, a GfK fogyasztói szakértője. Júliusban az évesített infláció 3,8 százalékra, 13 éves csúcsra emelkedett Németországban.
A GfK német fogyasztói hangulatindexének legutóbb tavaly áprilisban volt pozitív értéke, 2,7 pont. Májusban az index mínusz 23,1 pontra zuhant és azóta minvégig több-kevesebb értékkel negatív tartományban mozgott. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Németországban a vártnál jelentősebben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése májusban
Az elemzők által becsültnél erőteljesebben lassul a kiskereskedelmi forgalom növekedése…
Tovább olvasom >Tíz év alatt megduplázódott az eper ára
Míg 2015-ben még 3,94 eurót kellett fizetni egy kilogramm hazai…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >