A vártnál nagyobb bevételt ért el az Unilever a második negyedévben
A vártnál jobban nőtt az Unilever árbevétele a második negyedévben részben a magasabb áraknak, részben pedig a jégkrémek és teák erős forgalmának köszönhetően.
Az egyebek között a Dove szappant és a Hellmann’s majonézt gyártó vállalat bevételei éves összevetésben 5 százalékkal emelkedtek szemben az elemzők által várt 4,8 százalékkal.
Csütörtökön közölt gyorsjelentésében azonban a fogyasztási cikkeket gyártó brit-holland multinacionális vállalat arra figyelmeztetett, hogy nyersanyagköltségek megugrása csökkenteni fogja az egész évre vonatkozó működési árrést.
A befektetőket megijesztette ez az előrejelzés, így a londoni tőzsdén jegyzett vállalat volt a délelőtti órák vesztese. Délelőtt 11 óra körül 4,42 százalékos mínuszban, 4112,7 pennyn állt az árfolyam, de napi mélypontján 4,62 veszteségben is járt.
Az év első felében 5,4 százalékkal nőttek a bevételek, ami ugyancsak több az elemzők által várt 5,3 százaléknál.
A növekedés motorja az élelmiszerek és üdítők üzletága volt, forgalma 8,1 százalékkal ugrott meg, miután számos országban enyhítették a járványügyi korlátozásokat.
Európában az otthon fogyasztott jégkrémek forgalma kétszámjegyű ütemmel bővült, de erős volt a fogyasztás olyan piacokon is, mint Törökország, Kína és India. Ugyancsak jelentősen emelkedett a teák, köztük a Lipton és a PG Tips értékesítése Észak-Amerikában, Törökországban, Európában és Indiában.
A vállalat bízik abban, hogy 2021-ben az árbevétel növekedési üteme a 3 százalék és 5 százalék közötti sávban lesz, bár a második félév jóval nagyobb kihívást jelent. A menedzsment dinamikusan kezeli a költségnyomások erősödését, és arra számít, hogy a tavalyival azonos szinten tudja tartani a működési haszonkulcsot.
Az amerikai számviteli szabvány (GAAP) szerint számolva az Unilever bevételei a második negyedévben 13,5 milliárd euróra, az első fél évben pedig 25,8 milliárd euróra rúgtak. Elemzők valamivel kisebb, 25,7 milliárd eurós forgalomra számítottak.
A működési árrés az első fél évben 2020 azonos időszakához képest 100 bázisponttal, 17,2 százalékra csökkent.
A működési nyereség az első fél év után 4 milliárd 426 millió euróra süllyedt az egy évvel korábbi 4,67 milliárd euróról. A tiszta haszon 3 milliárd 397 millió eurót tett ki, 145 millió euróval kevesebbet az egy évvel korábbinál. Az egy részvényre jutó nyereség 1,19 euró volt, 6 centtel kevesebb, mint 2020 első felében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >105 millió dollárból fejleszti az Unilever a házon belüli illatinnovációs képességét
Az Unilever bejelentette, hogy 105,58 millió dollárt (100 millió eurót)…
Tovább olvasom >Megválik vegán üzletágától az Unilever
Értékesíteni készül az Unilever a The Vegetarian Butcher növényi alapú…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >