A vártnál nagyobb bevételt ért el az Unilever a második negyedévben
A vártnál jobban nőtt az Unilever árbevétele a második negyedévben részben a magasabb áraknak, részben pedig a jégkrémek és teák erős forgalmának köszönhetően.
Az egyebek között a Dove szappant és a Hellmann’s majonézt gyártó vállalat bevételei éves összevetésben 5 százalékkal emelkedtek szemben az elemzők által várt 4,8 százalékkal.
Csütörtökön közölt gyorsjelentésében azonban a fogyasztási cikkeket gyártó brit-holland multinacionális vállalat arra figyelmeztetett, hogy nyersanyagköltségek megugrása csökkenteni fogja az egész évre vonatkozó működési árrést.
A befektetőket megijesztette ez az előrejelzés, így a londoni tőzsdén jegyzett vállalat volt a délelőtti órák vesztese. Délelőtt 11 óra körül 4,42 százalékos mínuszban, 4112,7 pennyn állt az árfolyam, de napi mélypontján 4,62 veszteségben is járt.
Az év első felében 5,4 százalékkal nőttek a bevételek, ami ugyancsak több az elemzők által várt 5,3 százaléknál.
A növekedés motorja az élelmiszerek és üdítők üzletága volt, forgalma 8,1 százalékkal ugrott meg, miután számos országban enyhítették a járványügyi korlátozásokat.
Európában az otthon fogyasztott jégkrémek forgalma kétszámjegyű ütemmel bővült, de erős volt a fogyasztás olyan piacokon is, mint Törökország, Kína és India. Ugyancsak jelentősen emelkedett a teák, köztük a Lipton és a PG Tips értékesítése Észak-Amerikában, Törökországban, Európában és Indiában.
A vállalat bízik abban, hogy 2021-ben az árbevétel növekedési üteme a 3 százalék és 5 százalék közötti sávban lesz, bár a második félév jóval nagyobb kihívást jelent. A menedzsment dinamikusan kezeli a költségnyomások erősödését, és arra számít, hogy a tavalyival azonos szinten tudja tartani a működési haszonkulcsot.
Az amerikai számviteli szabvány (GAAP) szerint számolva az Unilever bevételei a második negyedévben 13,5 milliárd euróra, az első fél évben pedig 25,8 milliárd euróra rúgtak. Elemzők valamivel kisebb, 25,7 milliárd eurós forgalomra számítottak.
A működési árrés az első fél évben 2020 azonos időszakához képest 100 bázisponttal, 17,2 százalékra csökkent.
A működési nyereség az első fél év után 4 milliárd 426 millió euróra süllyedt az egy évvel korábbi 4,67 milliárd euróról. A tiszta haszon 3 milliárd 397 millió eurót tett ki, 145 millió euróval kevesebbet az egy évvel korábbinál. Az egy részvényre jutó nyereség 1,19 euró volt, 6 centtel kevesebb, mint 2020 első felében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Eladta venezuelai jégkrém üzletágát az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy értékesítette venezuelai jégkrém üzletágát a kolumbiai…
Tovább olvasom >Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kínai kézbe kerülhet a Media Markt és a Saturn
Új tulajdonosa lehet Európa egyik legismertebb elektronikai áruházláncának: a kínai…
Tovább olvasom >Az LVMH hathavi profitja 22 százalékkal, a bevétele 4 százalékkal csökkent
Csökkent az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SA, a világ…
Tovább olvasom >Fogyasztóvédelmi hatóság: gyorsfagyasztott burgonyakrokettet hívott vissza a Family Frost
Elősütött, gyorsfagyasztott burgonyakrokettet hívott vissza ásványolaj-szennyezettség miatt a Family Frost…
Tovább olvasom >