A vártnál nagyobb bevételről és nyereségről számolt be a Pepsi
A vártnál nagyobb bevétel mellett nagyobb nyereséget is termelt a PepsiCo amerikai üdítő- és chipsgyártó a második negyedévben, ami hagyományos terméke, a Pepsi márkájú szénsavas üdítők, valamint olyan nassok, mint a Lay,s és a Doritos iránti kereslet növekedésének volt köszönhető – írja a Reuters nyomán a tozsdeforum.hu.
Az amerikai üdítő- és chipsgyártó cég kedden közzétett beszámolója szerint az adózott eredménye 2,035 milliárd dollár, részvényenként 1,44 dollár volt a június 15-ével végződött három hónapban, ami 11,8 százalékkal, illetve 12,5 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 1,82 milliárd dollárt, részvényarányosan 1,28 dollárt. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 1,54 dollár lett, nagyobb a szakértők által várt 1,50 dollárnál. A PepsiCo bevétele 16,449 milliárd dollárt tett ki, éves összevetésben 2,2 százalékkal nőtt. Elemzők ennél kisebb bevételre, 16,43 milliárd dollárra számítottak.
Az üdítőitalokból több bevétel folyt be annak nyomán, hogy a vállalat megváltoztatta csomagolási stratégiáját. Kisebb dobozokba tölti az üdítőitalokat, amivel nőtt a haszonkulcsa, ráadásul újabb fogyasztókat vonzott magához, az egészségtudatos fogyasztókat, akik időnként engednek a csábításnak, de hosszú távon inkább egészséges ételeket, italokat fogyasztanak. Azóta, hogy tavaly októberben a spanyol Ramón Laguarta vette át a Pepsico elnök-vezérigazgatói tisztségét, többet fordítanak reklámokra és a terjesztési hálózatokra, új termékeket vezettek be és megváltoztatták a kiszerelést. A vállalat eredményeit azonban bizonyos fokú szkepticizmussal fogadták a befektetők, nem tetszett nekik az, hogy a Pepsico árat emelt a kisebb üdítős dobozokért cserébe. (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A PepsiCo intelligens dobozokkal és AI technológiával fokozná a személyre szabást
A Cannes Lions alkalmával betekintést engedett a PepsiCo új, a…
Tovább olvasom >Üdítő hírek érkeztek egyenesen a fogyasztóktól – A Márka reprezentatív felmérése alapján
A Márka Üdítőgyártó Kft. az év első negyedévében reprezentatív kutatást…
Tovább olvasom >Elutasította a Britvic a Carlsberg közel 4 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát
A brit üdítőital-gyártó Britvic visszautasította a Carlsberg Group 3,11 milliárd…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egészséges nyári táplálkozási tippeket ad az Eisberg növényi zsírokkal
Az igazi forró nyár beköszöntével sokan törekednek egészségesebben táplálkozni, de…
Tovább olvasom >A Tetra Pak bejelentette, hogy Alex Henriksen lesz a kelet-európai régió ügyvezető igazgatója
A Tetra Pak, a világ egyik vezető élelmiszerfeldolgozással és csomagolással…
Tovább olvasom >A hulladék körforgásáról fejlesztett új oktatási modulokat a Coca-Cola Magyarország
A körforgásos gazdaság alapjairól, és a víz, valamint az energia körforgásáról szóló, online tananyag…
Tovább olvasom >