A vártnál nagyobb bevételről és nyereségről számolt be a Pepsi
A vártnál nagyobb bevétel mellett nagyobb nyereséget is termelt a PepsiCo amerikai üdítő- és chipsgyártó a második negyedévben, ami hagyományos terméke, a Pepsi márkájú szénsavas üdítők, valamint olyan nassok, mint a Lay,s és a Doritos iránti kereslet növekedésének volt köszönhető – írja a Reuters nyomán a tozsdeforum.hu.
Az amerikai üdítő- és chipsgyártó cég kedden közzétett beszámolója szerint az adózott eredménye 2,035 milliárd dollár, részvényenként 1,44 dollár volt a június 15-ével végződött három hónapban, ami 11,8 százalékkal, illetve 12,5 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 1,82 milliárd dollárt, részvényarányosan 1,28 dollárt. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 1,54 dollár lett, nagyobb a szakértők által várt 1,50 dollárnál. A PepsiCo bevétele 16,449 milliárd dollárt tett ki, éves összevetésben 2,2 százalékkal nőtt. Elemzők ennél kisebb bevételre, 16,43 milliárd dollárra számítottak.
Az üdítőitalokból több bevétel folyt be annak nyomán, hogy a vállalat megváltoztatta csomagolási stratégiáját. Kisebb dobozokba tölti az üdítőitalokat, amivel nőtt a haszonkulcsa, ráadásul újabb fogyasztókat vonzott magához, az egészségtudatos fogyasztókat, akik időnként engednek a csábításnak, de hosszú távon inkább egészséges ételeket, italokat fogyasztanak. Azóta, hogy tavaly októberben a spanyol Ramón Laguarta vette át a Pepsico elnök-vezérigazgatói tisztségét, többet fordítanak reklámokra és a terjesztési hálózatokra, új termékeket vezettek be és megváltoztatták a kiszerelést. A vállalat eredményeit azonban bizonyos fokú szkepticizmussal fogadták a befektetők, nem tetszett nekik az, hogy a Pepsico árat emelt a kisebb üdítős dobozokért cserébe. (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Prebiotikus üdítővel újít a Pepsi az USA-ban
Az egészségtudatos fogyasztók igényeire válaszul a PepsiCo idén ősszel online,…
Tovább olvasom >Két korsóval a túlélésért – így zárták a 2024-es évet a hazai kisüzemi sörfőzdék
A hazai kisüzemi sörpiac szereplői 2024-ben többnyire növekvő árbevételről számolhattak…
Tovább olvasom >Csökkenő árbevétel mellett is javuló eredmények: nehéz év után stabilizálódik az Alföldi Tej Kft.
Lélegzethez jutott az Alföldi Tej Kft. 2024-ben: bár a vállalat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >Több mint egymilliárdos beruházással nyílt meg Szombathely legújabb SPAR üzlete
A SPAR Magyarország több mint 1 milliárd forintos befektetés eredményeként…
Tovább olvasom >Ismét együtt a Momentán Udvar és a Rossmann a Művészetek Völgyében
A Rossmann idén is csatlakozott a Momentán Udvar programjaihoz a…
Tovább olvasom >