A vártnál nagyobb bevételről és nyereségről számolt be a Pepsi
A vártnál nagyobb bevétel mellett nagyobb nyereséget is termelt a PepsiCo amerikai üdítő- és chipsgyártó a második negyedévben, ami hagyományos terméke, a Pepsi márkájú szénsavas üdítők, valamint olyan nassok, mint a Lay,s és a Doritos iránti kereslet növekedésének volt köszönhető – írja a Reuters nyomán a tozsdeforum.hu.
Az amerikai üdítő- és chipsgyártó cég kedden közzétett beszámolója szerint az adózott eredménye 2,035 milliárd dollár, részvényenként 1,44 dollár volt a június 15-ével végződött három hónapban, ami 11,8 százalékkal, illetve 12,5 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 1,82 milliárd dollárt, részvényarányosan 1,28 dollárt. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 1,54 dollár lett, nagyobb a szakértők által várt 1,50 dollárnál. A PepsiCo bevétele 16,449 milliárd dollárt tett ki, éves összevetésben 2,2 százalékkal nőtt. Elemzők ennél kisebb bevételre, 16,43 milliárd dollárra számítottak.
Az üdítőitalokból több bevétel folyt be annak nyomán, hogy a vállalat megváltoztatta csomagolási stratégiáját. Kisebb dobozokba tölti az üdítőitalokat, amivel nőtt a haszonkulcsa, ráadásul újabb fogyasztókat vonzott magához, az egészségtudatos fogyasztókat, akik időnként engednek a csábításnak, de hosszú távon inkább egészséges ételeket, italokat fogyasztanak. Azóta, hogy tavaly októberben a spanyol Ramón Laguarta vette át a Pepsico elnök-vezérigazgatói tisztségét, többet fordítanak reklámokra és a terjesztési hálózatokra, új termékeket vezettek be és megváltoztatták a kiszerelést. A vállalat eredményeit azonban bizonyos fokú szkepticizmussal fogadták a befektetők, nem tetszett nekik az, hogy a Pepsico árat emelt a kisebb üdítős dobozokért cserébe. (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Megduplázná eredményét a Waberer’s 2031-re
A kihívások ellenére rekord eredménnyel zárta a tavalyi évet a…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával méri a Pepsi termékei édességét
A Pepsi legújabb „The Sweetest” névre keresztelt kampányában egy mesterséges…
Tovább olvasom >Apenta 0% cukor, 0% édesítőszer
Az Apenta új, enyhén szénsavas itala természetes ásványvízzel készül 2…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >