A vártnál kevésbé nőtt a német kiskereskedelmi forgalom
Februárban az előző havinál és a piaci várakozásoknál is kevésbé nőtt a kiskereskedelmi forgalom Németországban mind havi, mind éves bázison a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis csütörtökön publikált jelentése alapján.
A németországi kiskereskedelmi ágazat naptári és szezonális hatásokkal kiigazítva 2022 februárjában reálértéken 0,3 százalékkal, nominálisan 0,6 százalékkal többet forgalmazott, mint 2022 januárjában.
A 2022. februári kiskereskedelmi forgalom 7,0 százalékos reálértéken és 11,0 százalékos nominális növekedéssel szintén jelentősen meghaladta a 2021. februári bázist.
Havi bázison a piac 0,5 százalékos növekedést várt februárra a januári 2,0 százalék után, éves bázison pedig 6,1 százalékosat a januári 10,4 százalék után.
A 2021. decemberi (reálértéken 2,3 százalékos, nominálisan 1,9 százalékos) havi forgalomcsökkenést követően a kiskereskedelmi ágazat így 2022 első hónapjaiban a még mindig érvényben lévő járványvédelmi korlátozások ellenére is képes volt kompenzálni.
Az élelmiszerek értékesítése szinte változatlan maradt, 0,1 százalékkal nőtt, míg a nem élelmiszer jellegű eladások 0,9 százalékkal nőttek havi bázison. Az áruházak forgalma 8,4 százalékkal, az online és a csomagküldő kereskedelem pedig 1,8 százalékkal emelkedett. Ezzel szemben a textil-, ruházati, cipő- és bőráruk eladásai 0,6 százalékkal csökkentek az előző havihoz képest.
Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma 2022 februárjában reálértéken szinte változatlan maradt az előző hónaphoz képest, 0,1 százalékkal nőtt, de 5,1 százalékkal elmaradt az előző év azonos hónapjának szintjétől. A nem élelmiszeripari termékek kiskereskedelme az előző hónaphoz képest 0,9 százalékkal, az előző év azonos hónapjához képest pedig 16,2 százalékkal nőtt, ami különösen a 2021. februári alacsony értékesítési szintnek tudható be. A textil-, ruházati, lábbeli- és bőráruk kereskedelmében reálértéken 0,6 százalékkal csökkent a forgalom az előző hónaphoz képest. Bár a forgalom csaknem megháromszorozódott az előző év azonos hónapjához képest (193,5 százalék), még mindig 19,5 százalékkal elmaradt a válság előtti, 2020. februári szinttől.
A különféle áruk kiskereskedelmében (például áruházak és áruházak) a forgalom 8,4 százalékkal nőtt az előző hónaphoz képest, és az előző év azonos hónapjához képest is jelentős, 64,0 százalékos növekedést ért el. A lakberendezési cikkek, háztartási gépek és építési kellékek kereskedelmének forgalma reálértéken 0,3 százalékkal alacsonyabb volt, mint 2022 januárjában, és 44,8 százalékkal magasabb, mint 2021 februárjában.
Az internetes és postai értékesítés 2022 februárjában 1,8 százalékkal nőtt az előző hónaphoz képest, de 7,9 százalékkal csökkent 2021 februárjához képest. A járvány által nem érintett utolsó hónaphoz, 2020 februárjához képest a 2022. februári kiskereskedelmi forgalom reálértéken, naptárhatással és szezonálisan kiigazítva 4,4 százalékkal növekedett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Németországban digitális együttműködésbe kezdett a Lidl és a Disney+
A Lidl Németországban digitális partnerségre lépett a Disney+-szal, amely november…
Tovább olvasom >Soha nem volt ennyire lendületes a növényi alapú élelmiszerek forgalma Németországban
Új rekordot döntött a növényi alapú hús- és tejhelyettesítők piaca…
Tovább olvasom >Ásványvízüzemmel bővült a németországi Refresco portfóliója
Megállapodott a Refresco Németországban a Berentzen-Gruppe leányvállalatával, a Vivarisszal a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >